Hoe te merken dat de injector niet goed meer werkt
Hoe te merken dat de injector niet goed meer werkt
Hallo Mensen
Ik heb een vraag over de injectors van een 320d 150pk
Hoe merk je dat de injector niet meer goed mee werkt?
Gaat dit gepaard met lawaai of is dit alleen merkbaar in het vermogen
en kan me voor stellen dat hij waarschijnlijk iets meer zou roken.
Iemand hier ervaring mee
of iemand die een kapotte injector had?
Zou graag wat meer informatie hier over weten.
Alvast bedakt voor de reactie's
Ik heb een vraag over de injectors van een 320d 150pk
Hoe merk je dat de injector niet meer goed mee werkt?
Gaat dit gepaard met lawaai of is dit alleen merkbaar in het vermogen
en kan me voor stellen dat hij waarschijnlijk iets meer zou roken.
Iemand hier ervaring mee
of iemand die een kapotte injector had?
Zou graag wat meer informatie hier over weten.
Alvast bedakt voor de reactie's
Re: Hoe te merken dat de injector niet goed meer werkt
Levensmotto: Een BMW kan altijd groter!
Re: Hoe te merken dat de injector niet goed meer werkt
Hee Hallo
Hartelijk dank voor deze side.
Nou zit ik met het volgende probleem daarom vertelde ik eigenlijk ook niet in het bericht wat voor storing ik had.
Als ik de motor stationair laat draaien dan heb ik geen problemen en loopt de motor als een zonnetje,
als ik optrek en ik geef een beetje gas extra dan hoor ik een lekkend geluid(lijkt op een lekke spruitstukpakking),en binnen in de auto met gesloten ramen hoor ik een rinkelend geluid.Ik dacht daarom in eerste instantie dat ik een lekke uitlaatpakking had,dus Blok/Spruitstukpakkingen vernieuwd en spruitstuk/turbo pakking vernieuwd,maar helaas dit was niet de oorzaak.
Ik merk weinig vermogens verlies,minimaal verlies in de lage toeren.
wel heb ik roet uit de uitlaat bij het snel optrekken,wat ik dus voorheen haast niet had.
Nou ben ik langs de dealer gereden en vertelde een monteur mij die ook geluistert heeft dat het ook wel eens een injector kan zijn,maar ik zelf vindt het toch wel veel lawaai voor een injector,maar goed ik heb er dus ook nog nooit mee te maken gehad,dus ik wil graag alles proberen en uitsluiten.
Het zou dus wel goed kunnen dat een van de injectors niet goed verneveld ,maar ik heb dus mijn twijfels omdat de motor wel goed optrekt en ook goed doortrekt.
Als iemand mij kan helpen of dit mischien ook meegemaakt heeft
Is alle info van harte welkom
Mijn dank is dus ook groot voor de reactie's
Groet
Hartelijk dank voor deze side.
Nou zit ik met het volgende probleem daarom vertelde ik eigenlijk ook niet in het bericht wat voor storing ik had.
Als ik de motor stationair laat draaien dan heb ik geen problemen en loopt de motor als een zonnetje,
als ik optrek en ik geef een beetje gas extra dan hoor ik een lekkend geluid(lijkt op een lekke spruitstukpakking),en binnen in de auto met gesloten ramen hoor ik een rinkelend geluid.Ik dacht daarom in eerste instantie dat ik een lekke uitlaatpakking had,dus Blok/Spruitstukpakkingen vernieuwd en spruitstuk/turbo pakking vernieuwd,maar helaas dit was niet de oorzaak.
Ik merk weinig vermogens verlies,minimaal verlies in de lage toeren.
wel heb ik roet uit de uitlaat bij het snel optrekken,wat ik dus voorheen haast niet had.
Nou ben ik langs de dealer gereden en vertelde een monteur mij die ook geluistert heeft dat het ook wel eens een injector kan zijn,maar ik zelf vindt het toch wel veel lawaai voor een injector,maar goed ik heb er dus ook nog nooit mee te maken gehad,dus ik wil graag alles proberen en uitsluiten.
Het zou dus wel goed kunnen dat een van de injectors niet goed verneveld ,maar ik heb dus mijn twijfels omdat de motor wel goed optrekt en ook goed doortrekt.
Als iemand mij kan helpen of dit mischien ook meegemaakt heeft
Is alle info van harte welkom
Mijn dank is dus ook groot voor de reactie's
Groet
Re: Hoe te merken dat de injector niet goed meer werkt
ik heb de verstuivers ook kapot gehad 3 van de 4, Mijn 320D 150pk starte daar door heel slecht. Ik ben toen naar de dealer gegaan om een druk test telaten doen op de verstuivers en daar door kwam ik te weten dat er 3 vande 4 lek waren. Ik merkte trouwens zo ook niet veel aan de auto hij trok goed hij liep goed maar starte alleen slecht. Ik heb toen zelf alle 4 vervangen omdat de d(ST)ealer er een bak geld voor vroeg.
Druk test en uit lezen was ik bij de d(ST)ealer al 165euro kwijt.
Druk test en uit lezen was ik bij de d(ST)ealer al 165euro kwijt.
Re: Hoe te merken dat de injector niet goed meer werkt
Injectors zelf zijn ook vrij prijzig, 275,- p/stuk heb ik mij door Maaral laten vertellen. Weet alleen niet of dat injectors voor diesel of benzine waren, diesel was in ieder geval wel duurder dan bezine.
Levensmotto: Een BMW kan altijd groter!
-
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:04
Re: Hoe te merken dat de injector niet goed meer werkt
Je kunt hem gewoon uitlezen. Je kunt dan zien of de injectoren goed regelen en of de druk goed is.
Ik heb het vorige week ook gezien bij mijn auto. Ze mogen bijregelen tussen de -4 en +5.
Die van mij zatten netjes alle 4 op 0.9 en 1.0
Mocht je in het noorden wonen, heb ik nog wel een goed adres voor je.
Dat kost een fractie van de belachelijke 165 euro die hierboven genoemd word. (is een BMW expert)
Ik heb het vorige week ook gezien bij mijn auto. Ze mogen bijregelen tussen de -4 en +5.
Die van mij zatten netjes alle 4 op 0.9 en 1.0
Mocht je in het noorden wonen, heb ik nog wel een goed adres voor je.
Dat kost een fractie van de belachelijke 165 euro die hierboven genoemd word. (is een BMW expert)
Re: Hoe te merken dat de injector niet goed meer werkt
Nou ik woon in omgeving amsterdam ,maar kom wel veel in het noorden
als je het adres voor me hebt ,graag
als je het adres voor me hebt ,graag
Re: Hoe te merken dat de injector niet goed meer werkt
Indien je een lekkende verstuiver hebt merk je dat aan vermindering van het vermogen en meer zwart kwalmen uit de uitlaat. De verstuiver vernevelt dan niet goed waardoor je ook geen optimale ontbranding hebt.
Re: Hoe te merken dat de injector niet goed meer werkt
verminderen van vermogen was bij mij ook zo, Alleen kwalmen deed hij niet.Niels schreef:Indien je een lekkende verstuiver hebt merk je dat aan vermindering van het vermogen en meer zwart kwalmen uit de uitlaat. De verstuiver vernevelt dan niet goed waardoor je ook geen optimale ontbranding hebt.
Re: Hoe te merken dat de injector niet goed meer werkt
Ik heb wel dat hij een beetje roet bij goed door trekken met de auto
en ik vindt dat hij wat laat (bij 2400 )er goed aan gaat trekken.
Nou is mijn vraag of erbij jullie ook een lekkend geluid te horen was
dat is bij mij namelijk het geval.
Hoor graag nog van jullie
en ik vindt dat hij wat laat (bij 2400 )er goed aan gaat trekken.
Nou is mijn vraag of erbij jullie ook een lekkend geluid te horen was
dat is bij mij namelijk het geval.
Hoor graag nog van jullie
-
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:04
Re: Hoe te merken dat de injector niet goed meer werkt
klaferry schreef:Nou ik woon in omgeving amsterdam ,maar kom wel veel in het noorden
als je het adres voor me hebt ,graag
Ik ga zelf nu naar carexpert Sikkema http://www.carxpert-sikkema.nl/
Re: Hoe te merken dat de injector niet goed meer werkt
Helaas heb ik hier ook al mee te maken gehad. Injector 3 + 4 waren niet meer goed. Je kunt ze aansluiten aan de computer en uitlezen wat voor waardes de injectors gevenhet is bij een e46 320d 2005 geloof ik tussen de -4 en +3 geloof ik weet niet precies meer.
Degene die hem uitleest snapt dat vast beter. Dus kijk eerst of de waardes nog goed zijn.
Je kan wel goed luisteren als je kan horen dat ie lekt. Bij mij hoorde ik geen lekkende geluiden ofzo.
vervang ze allemaal als ze geen goede waardes geven want ik had er maar 2 vervangen en vlak erna gingen die andere stuk.
Ik heb een andere vraag eigenlijk. Wat is de beste manier om een injector te vervangen.
Als de injector eruit is moet de binnenkant schoongemaakt te worden geloof ik bij bmw doen ze dan met een staal borsteltje, laatst hoorde ik bij een injector revisie bedrijf dat het beste is te doen dmv de roet weg te frezen ofzo..
Nu zijn bij mij na de vervanging nog een keer 2 injectors gesneuveld, die heb ik met garantie terug gebracht en de beste man bij de revisie bedrijf zei ineens dat hij aan de injector kan zien dat die niet goed gemonteerd oftwel niet goed schoongemaakt is voor dat de nieuwe erin kwam.. Hij zag aan de hals van de injector dat het een fout montage was.. Vreemd. Degene die aan mn auto werkt werkt al 30 jaar bij de org. dealer.
Na wat getouwtrek zijn je injectors met garantie omgeruild en nu alweer 12000km verder is er nog niets aan de hand..
Succes
Degene die hem uitleest snapt dat vast beter. Dus kijk eerst of de waardes nog goed zijn.
Je kan wel goed luisteren als je kan horen dat ie lekt. Bij mij hoorde ik geen lekkende geluiden ofzo.
vervang ze allemaal als ze geen goede waardes geven want ik had er maar 2 vervangen en vlak erna gingen die andere stuk.
Ik heb een andere vraag eigenlijk. Wat is de beste manier om een injector te vervangen.
Als de injector eruit is moet de binnenkant schoongemaakt te worden geloof ik bij bmw doen ze dan met een staal borsteltje, laatst hoorde ik bij een injector revisie bedrijf dat het beste is te doen dmv de roet weg te frezen ofzo..
Nu zijn bij mij na de vervanging nog een keer 2 injectors gesneuveld, die heb ik met garantie terug gebracht en de beste man bij de revisie bedrijf zei ineens dat hij aan de injector kan zien dat die niet goed gemonteerd oftwel niet goed schoongemaakt is voor dat de nieuwe erin kwam.. Hij zag aan de hals van de injector dat het een fout montage was.. Vreemd. Degene die aan mn auto werkt werkt al 30 jaar bij de org. dealer.
Na wat getouwtrek zijn je injectors met garantie omgeruild en nu alweer 12000km verder is er nog niets aan de hand..
Succes
Re: Hoe te merken dat de injector niet goed meer werkt
Hallo... Ik weet niet of je al uit je probleem bent.... Maar ik heb hetzelfde probleem als jou....Het tikkend geluid dat de motor maakt bij doortrekken.... Werk zelf bij de bmw dealer maar dit is door uitlezen niet te zien bij mijn auto....
Denk zelf dat het ook aan de injectoren ligt, wel is dit vrij prijzig zeker als je ze alle vier moet vervangen... Ik denk dat als je ze laat testen bij een gespecialiseerd bedrijf wel meer te weten komt over de staat van de verstuivers....Ben benieuwd of jij het al opgelost hebt...
Vriendelijke groet,
Patrick
Denk zelf dat het ook aan de injectoren ligt, wel is dit vrij prijzig zeker als je ze alle vier moet vervangen... Ik denk dat als je ze laat testen bij een gespecialiseerd bedrijf wel meer te weten komt over de staat van de verstuivers....Ben benieuwd of jij het al opgelost hebt...
Vriendelijke groet,
Patrick
Re: Hoe te merken dat de injector niet goed meer werkt
Even wat oude koeien uit de sloot halen
Ik heb de volgende problemen met mijn 320D:
- Auto trilt bij stationair lopen (toerental blijft wel netjes op rond de 700 dacht ik)
- Er komt aardig veel zwarte rook vrij bij vol gas (boven de 3000 toeren)
Wat is er al gedaan:
- EGR klep is helemaal gereinigd (was ook nodig
)
- Motorsteunen zijn gecontroleerd door de motor uit de steunen te tillen (op een brug)
Mijn monteur denkt dat het de verstuivers kunnen zijn voor bovenstaande problemen. Gisteren een verstuiver specialist gebeld: kosten rond de 250 euro om te laten checken (of 15 euro per verstuiver maar ik ben alles behalve handig dus ga ze niet zelf eruit halen). Deze beste man dacht dat het trillen van de auto ook te maken kan hebben met het tweedelig stuurwiel maar hier kan ik weinig over vinden.
Nu lees ik hier en daar dat je ook via uitlezen de verstuivers kan checken? (althans de waarde). Ik vind de problemen niet ernstig genoeg om 250 euro uit te geven om te kijken of de verstuivers wel of niet goed zijn maar wil het ook wel weer graag opgelost hebben
.
Iemand nog tips voor bovenstaande troubles?
Ik heb trouwens 0,0 vermogensverlies.
Thanks alvast!
Greetz Joost
P.s. for the record: ik heb ook een 320D met 180pk (3 maanden terug 150pk met overigens dezelfde problemen)

Ik heb de volgende problemen met mijn 320D:
- Auto trilt bij stationair lopen (toerental blijft wel netjes op rond de 700 dacht ik)
- Er komt aardig veel zwarte rook vrij bij vol gas (boven de 3000 toeren)
Wat is er al gedaan:
- EGR klep is helemaal gereinigd (was ook nodig

- Motorsteunen zijn gecontroleerd door de motor uit de steunen te tillen (op een brug)
Mijn monteur denkt dat het de verstuivers kunnen zijn voor bovenstaande problemen. Gisteren een verstuiver specialist gebeld: kosten rond de 250 euro om te laten checken (of 15 euro per verstuiver maar ik ben alles behalve handig dus ga ze niet zelf eruit halen). Deze beste man dacht dat het trillen van de auto ook te maken kan hebben met het tweedelig stuurwiel maar hier kan ik weinig over vinden.
Nu lees ik hier en daar dat je ook via uitlezen de verstuivers kan checken? (althans de waarde). Ik vind de problemen niet ernstig genoeg om 250 euro uit te geven om te kijken of de verstuivers wel of niet goed zijn maar wil het ook wel weer graag opgelost hebben

Iemand nog tips voor bovenstaande troubles?
Ik heb trouwens 0,0 vermogensverlies.
Thanks alvast!
Greetz Joost
P.s. for the record: ik heb ook een 320D met 180pk (3 maanden terug 150pk met overigens dezelfde problemen)