Knn Filter 530i
Knn Filter 530i
Hallo,
Ik rijd een 530i uit 2001
Alleen kan ik nergens een knn gen 2 filter vinden, de gen 1 wel,
maar ik wil perse een behuizing er om heen.
Wel kan ik er een vinden van de 2,8.
Of zit ik dan een te kleine filter erop te schroeven?
kevin.
Ik rijd een 530i uit 2001
Alleen kan ik nergens een knn gen 2 filter vinden, de gen 1 wel,
maar ik wil perse een behuizing er om heen.
Wel kan ik er een vinden van de 2,8.
Of zit ik dan een te kleine filter erop te schroeven?
kevin.
Re: Knn Filter 530i
Niet te krijgen voor een E39 M54B30. Dan moet je er al een losse op gaan schroeven, niet doen dus...

Oke, en dan die van de 2,8 ?
- E36 M-Style
- Bouwer van BimmerPortal
Denk dat zo'n filter geen meerwaarde heeft op de 530i. Zou er daarom ook voor kiezen om er niets aan te gaan versleutelen.
Als je perse een K&N filter wilt hebben neem dan het vervangingsfilter voor het standaard model. Hij geeft wat meer lucht (hoewel dat niet echt veel is) en je hebt iets meer vermogen. Verder hoef je hem alleen af en toe schoon te maken en van nieuw filterolie te voorzien. Het zogenaamde sportfilter moet je nooit nemen omdat hij vanuit de (warme)motorruimte zijn lucht aanzuigt. Is misschien wel leuk voor het geluid, maar verder heeft het geen meerwaarde. Je krijgt er geen extra vermogen door, het tegendeel is eerder het geval.
Met andere woorden....... wees wijs.
Met andere woorden....... wees wijs.

Daarom wilde ik een Gen 2 kit, zoals eerder beschreven.
Maar ik heb al een gevonden van een ander merk die wel een cold air filter leverde.
Maar ik heb al een gevonden van een ander merk die wel een cold air filter leverde.
Oke, ik wist niet dat het een dergelijk filter was. Als je ervaring hebt met het filter, wil je die dan met ons delen?
Ik ben zeer benieuwd wat het resultaat daarvan is.
Groet, Jos
Ik ben zeer benieuwd wat het resultaat daarvan is.
Groet, Jos

Hallo,
Het is dus een cold air intake. Een powerfilter met een box eromheen zodat je ook echt alleen de koude lucht aanzuigd. Dit is uiteraard een duurdere filter. Maar dit heeft dus wel echt nut.
De knn gen 2 kit is zo'een, alleen is deze dus niet te krijgen voor een m54b30 zoals cliff hierboven beschreef.
Ik heb nu een gevonden van aFe die wel zoeen heeft. Alleen nog even kijken hoe ik die in nederland krijg. Want ze willen hem alleen binnen de verenigde staten sturen.
Kevin
Het is dus een cold air intake. Een powerfilter met een box eromheen zodat je ook echt alleen de koude lucht aanzuigd. Dit is uiteraard een duurdere filter. Maar dit heeft dus wel echt nut.
De knn gen 2 kit is zo'een, alleen is deze dus niet te krijgen voor een m54b30 zoals cliff hierboven beschreef.
Ik heb nu een gevonden van aFe die wel zoeen heeft. Alleen nog even kijken hoe ik die in nederland krijg. Want ze willen hem alleen binnen de verenigde staten sturen.
Kevin
Kevin hier een oplossing voor jou probleem http://www.myus.com
hey bedankt! die ga ik zeker erin houden!