Schmiedmann e36 in de verkoop

Show je BMW E36. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Schmiedmann530

Schmiedmann e36 in de verkoop

Bericht door Schmiedmann530 » 11 jan 2013, 02:33

Hey jongens

Ik ben verders bekend op dit forum met mijn 530d E60, maar heb afgelopen Zaterdag (5 januari) de E36 van een maat van me overgenomen voor als project erbij.

Opties en enkele pica's:

320i met vanos

M3 pakket
M3 voorbumper
M3 achterbumper
M3 side skirts
M3 buitenspiegels
M3 stootstrippen
M3 Versnellingspook leder
M3 rode teller naalden
M5 E34 sportstuur
M5 E60 18inch velgen met goede banden

Koni schroefset
Sport einddemper
Inpro koplampen met angel eyes en lens
HID Xenon verlichting 8000k
Witte knipperlichten voor en achter
Helder smoke zijknipperlichten
Mat zwarte nieren
Schmiedmann logo set en embleem op kofferklep
Witte LED binnenverlichting

18 knops uitgebreide boordcomputer
Elektrische ramen
Elektrische schuifkanteldak

Verder heb ik nog leuke plannen voor in de zomer.

Wil er een snelle auto van maken dus, er komt een turbo in. Mijn doel is 350pk of meer, ga nog informeren of ik wel zoveel uit een 2 liter blok kan halen, anders komt er een 2.8 of een :///m: motor in.

voor de rest wil ik aan de interieur en exterieur ook aandacht aan besteden, velgen worden zwart weet nog niet glans of mat,banden worden vervangen door slicks, ramen tinten, lipje op de achterklep, :///m: stoelen erin, alcantara hemel,denk dat ik ook het dashboard laat bekleden met alcantara, nieuwe e34 m5 stuur of deze opnieuw laten bekleden, nieuwe deurpanelen en deurrubbers deze verdienen wel het nodige aandacht, er komen vast nog veel dingen die veranderd zullen worden maar nu even geen zin om ze 1 voor 1 op te noemen :gek:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Schmiedmann530 op 07 mar 2013, 22:12, 4 keer totaal gewijzigd.

AtteTjaPNurD

Re: Schmiedmann nieuwe auto erbij

Bericht door AtteTjaPNurD » 11 jan 2013, 02:41

Mooie bak ZIet er goed uit!
ik zou bijna zeggen dat ie af is :P alleen lees ik zo je plannen en merk ik dat ie nog dikker word
succes met de updates ben benieuwd!
Zeker foto's maken als je een eventuele ombouw van het blok gaat doen

Schmiedmann530

Bericht door Schmiedmann530 » 11 jan 2013, 02:49

Bedankt voor je compliment :duim:

moest ff nog aanpassen want had de opties via autoscout gekopieerd en ging nogal fout :gek:

Van de verbouwing komt alles op het forum, heb het deze maanden erg druk met mijn zaak dus totaal geen tijd hiermee.Maar rond Maart gaan we van start met de blok, als ik hieruit 350 pk kan halen gaat dit blok eruit en word hij gereviseerd met sterkere nokkenassen zuigers enz. De versnellingsbak word ook aangepast of eventueel vervangen door iets wat dit vermogen wel aankan.

Onderstel word uiteraard ook aangepast weet alleen niet hoe :whistle: dus word nog informeren, iig ga ik binnenkort de V MAXX Big Brake kit remmerij bestellen voor de vooras en denk dat voor het achteras originele schijven met ferrodo ds2500 wel genoeg moet zijn.

DeTonny

Bericht door DeTonny » 11 jan 2013, 12:10

Ziet er goed uit, en mooie plannen ook! 350pk is wel aardig veel voor zo'n blokkie heb ik het idee. Ga je er ook mee racen of blijft het voor straatgebruik?

Hitz

Bericht door Hitz » 11 jan 2013, 12:16

Hier kun je e.e.a. vinden over remombouwen met originele BMW-delen, wat waarschijnlijk voor veel minder geld kan dan een kant en klare BBK kopen.

Plannen klinken goed. Zou persoonlijk liever 321 atmosferische pk's van een S50 hebben dan 350 turbo pk's, maar ik ben erg benieuwd. Misschien dat je ramon eens kunt vragen naar zijn turbo-opbouw op een M50B25?
330d

Dcreator

Bericht door Dcreator » 11 jan 2013, 13:16

Leuk projectje man!

ziet er nu al aardig uit! veel succes ermee! :duim:

Schmiedmann530

Bericht door Schmiedmann530 » 11 jan 2013, 17:24

Er moet een blok in met turbo, dus mocht ik geen 350pk of meer uit halen uit deze blok, komt er een 2.8 of :///m: 3.0,3.2 ook met turbo erin. Eigenlijk wil ik hem rond de 500 pk maken, want mijn e60 530d heeft nu ong 350 pk en wil toch wel de e36 nog sneller maken.

Ik ga rustig aan beginnen met eerst alles te strippen en de chassis te verstevigen. Vervolgens remmerij en ophanging daarna wil ik met de blok verder gaan.

Via DAF kan ik aan een Paccar turbo komen welke gebruikt wordt in de trucks deze kunnen tot 800 pk en 2500NM aan :gek: Maar denk dat ik dan alles in de soep rij, zat een lichte beschadiging op het turbo wat totaal geen kwaad kon, maar was afkeur voor DAF en kon aan personeel daar verkocht worden voor een leuk prijsje.

Ik wil met de auto ook op straat rijden, neem wel risico's met semi slicks maar dat maakt mij niet uit. Hij gaat ook alleen de weg op in de zomer, rest van de tijd lekker binnen.

Hoe zit het met keuren dan want daar zit ik nog wel mee, ik wil een staggered uitlaat eronder hebben vanaf de turbo met misschien een eisenmann einddemper. Dit kan niet gekeurd worden denk ik toch?

Ramon 325 Vanos

Bericht door Ramon 325 Vanos » 11 jan 2013, 18:04

Welkom.

Leuk project in uitzicht.
Wordt flink hobbyen lees ik al.
En een turbo wens dat is helemaal top :duim:
Maar m3 kan je standaard niet veel mee.
Het beste is een 2.5 m50 blok die kan standaard tussen de 400 en 500 pk aan.
Uitlaat zelf maken 3 inch RVS van voor tot achter.
Maar je kan altijd eens op men topic rond neuzen ;)
Maar weet waar je aan begint want komt veel bij bekijken met turbo ombouw.
Ben mezelf ook tegen gekomen :(

Schmiedmann530

Bericht door Schmiedmann530 » 11 jan 2013, 19:28

Bedoel je met standaard, originele zuigers drijfstang nokkenassen enz?, denk dat je de boel meteen al in de soep rijd zonder aanpassingen. had vroeger een 325i automaat zonder vanos, hiervan ging de nokkenas doormidden, met origineel vermogen.

Ramon 325 Vanos

Bericht door Ramon 325 Vanos » 11 jan 2013, 19:36

Nou na zeggen niks nodig.
En die wat mij dat verteld weet er genoeg over.
Die heeft een behoorlijk e30 m3 turbo.
En die van mij loopt ook nog met geen problemen.
En een kennis van mij had een 320 turbo en heeft al 5 jaar probleem loos gereden.
En hij gebruikte hem dagelijks.
Met orgineel setup.

Schmiedmann530

Bericht door Schmiedmann530 » 15 jan 2013, 19:48

Gister voor de e60 naar chargertech geweest en had ook meteen naar de e36 gevraagd met mijn plannen. Met origineel setup had hij een Raptor supercharger liggen 110 pk erbij dus 260 in totaal. Als ik boven de 300 wil moest ik volgens hem zeker mijn koppelingsplaat drukgroep enz aanpassen door bijv sachs sportkoppelingsplaten. Dus blok uit elkaar halen en alles vervangen door steviger zit er dik in.

Nou heb ik nog een vraagje, als ik op de snelweg rij zit ik op mijn max bij 220 km/h in zijn 5e versnelling. toeren zitten dan op 6000, dus hij wil niet verder. Kan ik er een 328i versnellingsbak onder pleuren of een 6 bak m3, zonder veel aanpassingen waar ik meer toeren uit kan halen?

Ramon 325 Vanos

Bericht door Ramon 325 Vanos » 15 jan 2013, 19:59

Ze passen wel allemaal maar waar dan welk toerental ligt geen idee :whistle:
Ja rick van chargerteck weet ook wel het een en ander.
Ja of je het blok er voor uit elkaar wilt halen ieder zen eigen.
Maar die waar wij mee rijden hebben dat in iedergeval niet.
Ja koppellings platen oke , maar blok ja ieder voor zich.

Hitz

Bericht door Hitz » 16 jan 2013, 10:18

Kan je niet een langer differentieel van een 328 pakken?
330d

E36 racer

Bericht door E36 racer » 16 jan 2013, 10:26

Schmiedmann530 schreef: Verder heb ik nog leuke plannen voor in de zomer.

Wil er een snelle auto van maken dus, er komt een turbo in. Mijn doel is 350pk of meer, ga nog informeren of ik wel zoveel uit een 2 liter blok kan halen, anders komt er een 2.8 of een :///m: motor in.

voor de rest wil ik aan de interieur en exterieur ook aandacht aan besteden, velgen worden zwart weet nog niet glans of mat,banden worden vervangen door slicks, ramen tinten, lipje op de achterklep, :///m: stoelen erin, alcantara hemel,denk dat ik ook het dashboard laat bekleden met alcantara, nieuwe e34 m5 stuur of deze opnieuw laten bekleden, nieuwe deurpanelen en deurrubbers deze verdienen wel het nodige aandacht, er komen vast nog veel dingen die veranderd zullen worden maar nu even geen zin om ze 1 voor 1 op te noemen :gek:
http://www.eurotuner.com/techarticles/e ... ewall.html

wat ik zelf denk ik persoonlijk zou doen, is wat ze als laatste aangeven, een 2.8L kan tot 635WPK aan op standard internals... je kan dus het best een 2.8 erin kiepen en die gaan tunen tot een (veilige)350 - 450 WPK ;)
For Speed Add Lightness

Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3

Schmiedmann530

Re: Schmiedmann e36 in de verkoop

Bericht door Schmiedmann530 » 07 mar 2013, 22:15

Jongens de 320 gaat de deur uit, wil er iets voorin.

Auto heeft paar mankementen

wiellager links achter
bandjes voor binnenkant kaal (uitlijnen)
scheur voorbumper
uitlaat mag wat aandacht besteden
deurpanelen
bestuurders slot werkt niet dus moet paar x bijrijders kant op slot zetten

Motorisch en bak is hij goed pas nog thermostaat vervangen en nieuwe kvs.

1000 euro mag hij weg.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Showroom”