Spacers
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Re: Spacers
Ik houd er niet van, er komen dan grotere krachten op je ophanging.
Hefboomwerking, jeweetwel.
Hefboomwerking, jeweetwel.
Die krachten zijn op zich het probleem niet. Die krijg je ook als je bredere velgen monteert. Hooguit moet je een tandje sneller je wiellagers vervangen.
Wat betreft rijgedrag en bovenstaande moet het allemaal prima kunnen mits je het beschaafd houdt. Geen extreme waarden ofzo. Ik zou zelf niet boven de 15 mm per kant gaan... En voor verbreders gaan met een centreerring.
Wat betreft rijgedrag en bovenstaande moet het allemaal prima kunnen mits je het beschaafd houdt. Geen extreme waarden ofzo. Ik zou zelf niet boven de 15 mm per kant gaan... En voor verbreders gaan met een centreerring.
- ///M 330Ci
Bij spacers moet je heel goed in de gaten houden dat de wielbouten nog wel voldoende lengte hebben, ze moeten ver genoeg in de wielnaaf schroeven.
Ik heb ze vroeger ook gehad op m'n E30, jaren probleemloos mee gereden.
Echter op m'n E46 zou ik ze nooit gebruiken. Het is toch dat beetje onzekerheid dat die dingen geven.
Je kan beter voorkomen dat je ze moet gebruiken..
Ik heb ze vroeger ook gehad op m'n E30, jaren probleemloos mee gereden.
Echter op m'n E46 zou ik ze nooit gebruiken. Het is toch dat beetje onzekerheid dat die dingen geven.
Je kan beter voorkomen dat je ze moet gebruiken..

Freude am Fahren
Hier zijn twee oplossingen voor...///M 330Ci schreef:Bij spacers moet je heel goed in de gaten houden dat de wielbouten nog wel voldoende lengte hebben, ze moeten ver genoeg in de wielnaaf schroeven.
- Spacers met eigen bouten waarbij je je bestaande bouten in de spacer schroeft in plaats van in je naaf.
- Er zijn speciaal voor gebruik met spacer extra lange wielbouten in de handel. Die zou je dan ook kunnen gebruiken.
Ik rij ook met spacers, ik heb vereschillende maten geprobeerd.
Bij de coupé achter niet meer dan 12mm en voor niet meer dan 10, dat is mijn advies.
Meer dan 10 stuurt gewoon niet lekker.(tot 20 mm geprobeerd.)
Meer dan 12 achter gaat aanlopen. Heb een poosje met 15mm achter gereden. Over een drempel moest heel langzaam.
Ik rij nu dus niet meer zo.
Ik kan zelf spacers laten draaien op mijn werk, een mm eraf zo af en toe kan ik dus snel even doen.
Bij de coupé achter niet meer dan 12mm en voor niet meer dan 10, dat is mijn advies.
Meer dan 10 stuurt gewoon niet lekker.(tot 20 mm geprobeerd.)
Meer dan 12 achter gaat aanlopen. Heb een poosje met 15mm achter gereden. Over een drempel moest heel langzaam.
- Spoiler: Laat zien
Ik rij nu dus niet meer zo.
Ik kan zelf spacers laten draaien op mijn werk, een mm eraf zo af en toe kan ik dus snel even doen.
kwam deze toevallig tegen, lijkt me best OK, in verschillende offsets met bouten
http://forums.mwerks.com/zerothread?id=3770243
http://forums.mwerks.com/zerothread?id=3770243