Spacers

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
Dnl

Spacers

Bericht door Dnl » 03 sep 2008, 10:46

Ik hoor/lees verschillende meningen wat betreft spacers. Is het nou wel of niet slim om die te plaatsen?
Zo ja .. Van welk (A) merk?

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Re: Spacers

Bericht door bjornc » 03 sep 2008, 12:09

Ik houd er niet van, er komen dan grotere krachten op je ophanging.
Hefboomwerking, jeweetwel.

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 03 sep 2008, 12:24

Die krachten zijn op zich het probleem niet. Die krijg je ook als je bredere velgen monteert. Hooguit moet je een tandje sneller je wiellagers vervangen.

Wat betreft rijgedrag en bovenstaande moet het allemaal prima kunnen mits je het beschaafd houdt. Geen extreme waarden ofzo. Ik zou zelf niet boven de 15 mm per kant gaan... En voor verbreders gaan met een centreerring.

///M 330Ci

Bericht door ///M 330Ci » 03 sep 2008, 12:27

Bij spacers moet je heel goed in de gaten houden dat de wielbouten nog wel voldoende lengte hebben, ze moeten ver genoeg in de wielnaaf schroeven.

Ik heb ze vroeger ook gehad op m'n E30, jaren probleemloos mee gereden.
Echter op m'n E46 zou ik ze nooit gebruiken. Het is toch dat beetje onzekerheid dat die dingen geven.
Je kan beter voorkomen dat je ze moet gebruiken..
Afbeelding
Freude am Fahren

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 03 sep 2008, 12:29

///M 330Ci schreef:Bij spacers moet je heel goed in de gaten houden dat de wielbouten nog wel voldoende lengte hebben, ze moeten ver genoeg in de wielnaaf schroeven.
Hier zijn twee oplossingen voor...
- Spacers met eigen bouten waarbij je je bestaande bouten in de spacer schroeft in plaats van in je naaf.
- Er zijn speciaal voor gebruik met spacer extra lange wielbouten in de handel. Die zou je dan ook kunnen gebruiken.

Maestroxl

Bericht door Maestroxl » 03 sep 2008, 16:52

Ik rij ook met spacers, ik heb vereschillende maten geprobeerd.
Bij de coupé achter niet meer dan 12mm en voor niet meer dan 10, dat is mijn advies.
Meer dan 10 stuurt gewoon niet lekker.(tot 20 mm geprobeerd.)
Meer dan 12 achter gaat aanlopen. Heb een poosje met 15mm achter gereden. Over een drempel moest heel langzaam.
Spoiler: Laat zien
Afbeelding
Foto is 12mm voor en 15mm achter.Standaard sportonderstel.
Ik rij nu dus niet meer zo.
Ik kan zelf spacers laten draaien op mijn werk, een mm eraf zo af en toe kan ik dus snel even doen.

joost
Contacteer:

Bericht door joost » 04 sep 2008, 12:45

kwam deze toevallig tegen, lijkt me best OK, in verschillende offsets met bouten
http://forums.mwerks.com/zerothread?id=3770243

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Styling”