Storing spiegels

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
rg530d

Storing spiegels

Bericht door rg530d » 14 jan 2013, 16:59

Beste bp'ers

Tijdje geleden weer een hoop storingen gehad aan de bimmer. Accu was al dood. Auto startte niet meer. Accuklemmen erop. Startmotor wil wel, auto start niet. Weggesleept (zucht).

Wat blijkt, relais rechtsachterin doorgebrand. na snap on, 4/6 gloeibougie's defect. Aangezien de uitlaatspruitstuk eraf moest, toch besloten preventief deze te vervangen. Reden hiervoor de k*t 'swirl flaps'. Nieuwe accu erin. Nieuw model relais erin, probleempje. Deze moet ingeleerd worden.

Auto weer terug naar bmw. probleem, auto systeem niet upgedate, wat wel nodig is om de relais in te leren. Lukt niet, want bleutooth module defect (wat ik al wist). Op de koop toe nieuwe bt module erin. Uiteindelijk relais succesvol erin

auto terug, spiegels doen het niet meer...

het probleem is als volgt;
wanneer ik de spiegel schakelaar, op de linker spiegel zet, kan ik alleen omhoog en omlaag (dus niet links/rechts)
wanneer ik de spiegel schakelaar, op de rechter spiegel zet, kan ik alleen omhoog en omlaag, maar wel wéér de linkerspiegel! (hij pakt de rechter niet?)

Wie heeft hier ervaring mee, wat kan het zijn, hoe op te lossen?

bvd

Lowkey

Re: Storing spiegels

Bericht door Lowkey » 14 jan 2013, 18:42

welk bouwjaar/maand heb je? Dit moet de garage toch oplossen? Is het gloeirelais nu vervangen of welk relais? Ik heb zelf het gloeirelais eens vervangen maar daarbij hoefde niks veranderd te worden.
F10 N57N

tom_il

Bericht door tom_il » 14 jan 2013, 19:11

snap het niet goed wat de swirl flaps te maken hebben, heb je deze dan eruit gedaan en tegelijk je gloeibougies vervangen ? ? . Waarschijnlijk bedoel je dan je inlaatspruitstuk ipv uitlaatspruitstuk. Niks te maken met de rest vermoed ik.

Zou het kunnen dat je die relais stuk gegaan is met het starten dmv kabels ?. Lijkt mij raar dat de batterij dood is en de relais stuk is. Waarschijnlijk de module van je spiegels dan mee stuk.
Wat heb je gebruikt om je auto proberen te starten, een andere wagen ?

ik heb onlangs 5 gloeibougies en gloeirelais vervangen, merk duidelijk het verschil nu met het koude weer. Motor draaide niet goed de eerste seconden als het koud was, dit is nu compleet weg.
525d E61 2007 pre-LCI

rg530d

Bericht door rg530d » 14 jan 2013, 22:33

Lowkey schreef:welk bouwjaar/maand heb je? Dit moet de garage toch oplossen? Is het gloeirelais nu vervangen of welk relais? Ik heb zelf het gloeirelais eens vervangen maar daarbij hoefde niks veranderd te worden.
530D bouwjaar 2003. De relais die met de brandstofpomp te maken heeft

eric_nl

Bericht door eric_nl » 14 jan 2013, 22:48

Voor wat betreft je spiegels zou ik de stekker van het knoppenpaneel verdenken. Het lijkt erop dat deze niet goed verbonden is waardoor je horizontale functie niet meer werkt en je schakelaar voor de spiegelkeuze (effectief schakelt ie niet naar je rechter spiegel maar blijft hij de linker bedienen)

Deurpaneel los halen en stekker verbinding controleren.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”