M-tech II of Angel eyes

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
redbull330d

M-tech II of Angel eyes

Bericht door redbull330d » 20 jan 2013, 07:30

Hallo,

ik zou een beetje hulp of raad willen hebben. Ik heb weer een beetje geld voor de auto kunnen sparen, maar weet niet goed tussen wat kiezen.

1) M-tech II voorbumper, met mistlichten, airducts en spuitwerk ca. 470 euro

2) Nieuwe koplampen (angel eyes van depo vanbij HL automotive), nieuwe pook (shortshift M-model HL automotive), zilveren tellerringen en nieuwe automatten (eigenlijk allemaal van HL auomotive :) ) ca. 450 euro

Heeft er iemand ervaring met de lichten van depo vanbij HL? De reden dat ik andere koplampen wil, is omdat de mijne helemaal mat zijn geworden met lichte barstjes in het glas. Zal even het linkje zetten.

http://www.hlautomotive.com/nl/angel-ey ... 01-05.html

matheeuwissen
Contacteer:

Re: M-tech II of Angel eyes

Bericht door matheeuwissen » 20 jan 2013, 10:26

lichtbeeld van de complete set koplampen is om te huilen. beter zet je nieuw glas in je koplamp. bij de meeste lampen kun je deze er gewoon af klikken en dan een set umnitza angel eyes ringen plaatsen want de ringen van de depo lampen is ook niet best. verder vind ik persoonlijk dat angel eyes op een e46 gewoon niet horen.

over je m-tech bumper, hierbij vind ik dat je dan gewoon voor een complete kit moet gaan ipv alleen een voorbumper. maar dat is ook weer persoonlijk.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

redbull330d

Bericht door redbull330d » 20 jan 2013, 13:59

Bedankt voor je reactie,

dat is weer een hoop telleurstelling voorkomen. En het is wel de bedoeling dat er nog een achterbumper opkomt, maar dat is dan de volgende stap. Er is een tweede kindje op komst en er moet dus een nieuwe kamer gebouwd worden. Prioriteiten hé :)

Quadrantz

Bericht door Quadrantz » 20 jan 2013, 14:14

Ik zou idd 2 nieuwe koplampglazen kopen, laatst heb ik er ook 1 gekocht omdat er een scheurtje in zat:
http://www.bmwproducts.nl/Webwinkel-Pro ... model.html

39e per stuk :).

Verder zou ik ook even doorsparen om een volledig M-tech II pakket te kunnen kopen + te spuiten!

redbull330d

Bericht door redbull330d » 20 jan 2013, 14:50

Dat zou nog wel lukken, maar als je een pakket koopt zit dan alles erbij voor de ombouw van de voorbumper? Als ik zo wat rondzoek, merk ik dat er nog veel van plastic en luchtkanalen achter de bumper vervangen moeten worden. Of is het gewoon oude eraf en nieuwe erop?

Alvast bedankt

redbull330d

Bericht door redbull330d » 23 jan 2013, 21:19

De beslissing is gevallen, volgende week wordt de m-tech 2 kit besteld. Na lang zoeken heb ik een setje kunnen vinden tegen een goede prijs.

Het was echt niet makkelijk om een set te vinden voor een touring. Misschien had ik hier even moeten horen, maar het is me uiteindelijk gelukt :)

Als er iemand is die wat adresjes weet voor een m-tech 2 kit (voor touring) mag het altijd laten weten. Misschien komt er nog iets beters uit de bus. De kit die ik nu gevonden heb komt op 700 euro. Komt van SalesAfter, Duitse site.

Reacties altijd welkom!

morris

Bericht door morris » 23 jan 2013, 21:52

Dat is denk een van de goedkoopste die het orginele materiaal kan leveren ja.
Echter moet je de difusor van de achter bumper ook nog bij bestellen die zit niet standaard in dat pakket,kost 105 tot 129 extra afhankenlijk wel of geen sleurhaak zo ook idd de luchtkanalen.

bmw530i

Bericht door bmw530i » 27 jan 2013, 00:47

Ik wou toch nog even iets over het lichtbeeld zeggen van de depo koplampen.
Het lichtbeeld darvan is prima geen strooilicht en mooie cutoff.
Heb ook nog een bmw e60 zie in het lichtbeeld zelf weinig verschil.
Het enigste wat ze wel hebben is dat er bij vochtig weer snel condens in komt geen druppels.
Het is er ook zo weer uit,ik vind de angel eyes alleen jammer mocht er een stuk gaan haal ik ze er uit.
Veel goedkoper als oem en net zo goed.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d

redbull330d

Bericht door redbull330d » 23 feb 2013, 18:40

Alvast bedankt voor de reacties en de raad.

Het is dus een voorbumper geworden. Deze is ondertussen al geplaatst en ben zeer tevreden van het resultaat. Heb de plaatsing zelf gedaan en op twee avondjes stond ie erop.
Het is wel geen originele, maar ik denk niet dat iemand dat kan zien. De pasvorm is echt goed en sluit mooi aan op de rest van de auto. Zal, als het lukt, enkele fotos plaatsen.

Ik heb de bumper besteld bij pro car tuning Nederland. De reden dat het alleen de voorbumper is geworden komt door een foutje van PCT. Ik had bij hun gevraagd voor een set voor een touring en zij zouden die kunnen leveren. Helaas, bij levering bleek het om de achterbumper van een sedan te gaan. Ook mooi, maar past dus niet op een touring :) Heb dan maar besloten om de voorbumper te houden en de achterbumper te laten ophalen, mooi centjes terug gekregen en dan maar werk gemaakt van de voorkant. Ga dus nu rustig op zoek naar een achterbumper.

Als er mensen zijn die graag weten hoe het plaatsen in zijn werk gaat wil ik dit zeker uitleggen.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”