Gezocht: gedetailleerde DIY om koplampglas vervangen
Gezocht: gedetailleerde DIY om koplampglas vervangen
Heren,
Ik ben op zoek naar een gedetailleerde DIY voor het vervangen van het voorste onderdeel van de koplamp, het afdekglas. Nu kom ik op internet wel een DIY tegen, maar die is a) niet heel erg gedetailleerd en b) is dat een US-spec koplamp met witte knipper. Wel een Hella-koplamp. Echter ziet die van mij er net wat anders uit aan de bovenkant, aangezien er bij mij geen metaal (stel)wiel/schijfje op zit.
Foto ter verduidelijking volgt.
Ik ben op zoek naar een gedetailleerde DIY voor het vervangen van het voorste onderdeel van de koplamp, het afdekglas. Nu kom ik op internet wel een DIY tegen, maar die is a) niet heel erg gedetailleerd en b) is dat een US-spec koplamp met witte knipper. Wel een Hella-koplamp. Echter ziet die van mij er net wat anders uit aan de bovenkant, aangezien er bij mij geen metaal (stel)wiel/schijfje op zit.
Foto ter verduidelijking volgt.
"Drive softly, but carry a big engine"
Re: Gezocht: gedetailleerde DIY om koplampglas vervangen
Ik heb weliswaar een E46 maar wellicht dat deze DIY ook voor jou nuttig is
:
http://www.fastm.com/m3/angeleyes_chromium.html

http://www.fastm.com/m3/angeleyes_chromium.html
Inmiddels ben ik er achter. Is niet zo heel moeilijk. 

Is 't gelukt? Ik hoorde dat je op moet passen voor wasem achter de kappen of is dat een fabeltje?
Grt
Grt
Laatst gewijzigd door Rene08 op 31 jan 2013, 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie de BimmerPortal huisregels m.b.t. quoten
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie de BimmerPortal huisregels m.b.t. quoten
Fabeltje. Ik had er een nieuwe pakking bij. Gewoon zorgen dat alles goed droog is als je het in elkaar zet. Ik heb nog geen wasem iig. Maar hij zit dan ook nog niet in de auto terug gemonteerd. Dat kan pas als het hoekje gespoten is. Wellicht dat er dan wel wasem in staat als ik een keer de lampen aan doe. Dus ff afwachten.
Hallo beste BMW vriend,
De koplamp glazen kunnen op 3 manieren gemonteerd zijn;
Tot en met 2000 zijn deze afgedicht met klips en een pakking. ( PFL )
Vanaf 2000 tot 2002/2003 de facelift dus, die zitten met clips en gekit met ruitenkit/lijm.
Deze is erg goed te demonteren, en te repareren, als men defecte stelnokken heeft.
Dit uit eigen ervaring.
Daarna zitten deze echt verlijmd of thermisch versmolten/gelast, geen enkel mogelijkheid tot reparatie!
Ik wens u allen een heel fijn weekend.
Met vriendelijke groet,
Ad
De koplamp glazen kunnen op 3 manieren gemonteerd zijn;
Tot en met 2000 zijn deze afgedicht met klips en een pakking. ( PFL )
Vanaf 2000 tot 2002/2003 de facelift dus, die zitten met clips en gekit met ruitenkit/lijm.
Deze is erg goed te demonteren, en te repareren, als men defecte stelnokken heeft.
Dit uit eigen ervaring.
Daarna zitten deze echt verlijmd of thermisch versmolten/gelast, geen enkel mogelijkheid tot reparatie!
Ik wens u allen een heel fijn weekend.
Met vriendelijke groet,
Ad
En toch constateerde ik gisteren een beetje condens achter het afdekglas. Gisteren de koplamp gedemonteerd en binnen te drogen gelegd. Was alleen voor de lens van het grootlicht, dus die er ook ff uitgehaald (wat vergen die klemmetjes een engelengeduld zeg!). Aangezien met dit weer de verwarming lekker hoog staat, zal de lucht droog genoeg geweest zijn. Vandaag nog geen wasem geconstateerd, maar heb de wagen vandaag ook niet gebruikt, dus morgen ff op letten na het ontsteken van de verlichting. Spuitwerk moet overnieuw, aangezien dat niet helemaal goed gegaan is. Maar dat ga ik pas weer met warmer en droger weer doen. De wagen is weer toonbaar, dat is het belangrijkste.pikkebaas schreef:Is 't gelukt? Ik hoorde dat je op moet passen voor wasem achter de kappen of is dat een fabeltje?
Grt
Geen wasem meer. 

Ok, dus met droog warm weer zal 't gewoon beter zijn om dit te doen denk ik?
Mooi klusje voor van de zomer.
Grtz
Mooi klusje voor van de zomer.
Grtz
Klopt. Als de lucht ook maar iets vochtig is, heb je condens in je koplamp zitten. Helaas merk je dit pas als je de lampen aan zet... Nu iig geen last meer van.