BMW316TI schreef:e28-520i schreef:BMW318I schreef:Niks van waar BMW Motoren zijn sterk zolang ze goed warm zijn gebeurd er haast niks.
En als het goed is gaat het hier om een m54 motor en die zijn zo fijn en sterk probleemloos motoren.
Als je koud gaat trappen dat is een andere verhaal. Rij al jaren op lpg en ben altijd tevreden vooral bij tanken.
Niet met jouw eens!
Het heeft niks met de kracht van het blok te maken!
Maar met de materialen waarvan de cilinderkop is gemaakt.
Want jij kunt geen lpg op een Bmw zetten waar zachte klepzitting in zitten want dan is het snel einde verhaal,
Je kunt dus niet zomaar op en willekeurige Bmw een gaspot zetten!
Persoonlijk vind ik het ook zo dat als je een Bmw 5-serie wilt rijden dat je ook maar open moet staan voor het benzineverbruik!
Koop anders een Renault Twingo en een Dacia Logan met hun Blue tech en weet ik het wat voor prut!
Voor mij dan ook geen gaspot!!!
Maar dat is mijn mening.
Daar ben ik het niet mee eens.... Wat maakt het nou uit of je een 5 serie, Grote Volvo of een amrikaan rijdt? Sommige mensen hebben een grote auto nodig (kinderen) andere hebben een liefde voor grote auto`s, wil dat dan zeggen dat je meteen maar ff de staatskast moet gaan spekken? Ik denk dat meer dan de helft op dit forum een auto rijdt die eigenlijk niet bij zijn inkomen past, puur omdat deze mensen de auto naast vervoersmiddel ook als hobby zien, en als je door een lpg installatie die droom net wel kunt laten uitkomen, prima toch! Ik geef eerlijk toe, ik ben student, en als ik een lpg auto had gevonden die aan mijn eisen voldeed had ik het zeker gedaan. En ik weet ook dat mijn auto niet bij mijn inkomen past.... maar een hobby mag van mij wel wat kosten, en als je op brandstof kunt besparen maakt dat de hobby des te leuker.

Daar mag jij het niet mee eens zijn,
We leven tenslotte in Nederland, Land der vrijheid van mening uiting.
Ik heb mijn auto (Bmw 523i touring) puur en alleen nodig voor de trekhaak,
Anders had ik eigenlijk geen extra 2 deuren gehoeven,
Er komt wel eens wat in en dan ligt hij ook propvol, en het kan nog veel gekker heb zelfs en keer met en aanhanger en auto vol terug gereden er kon zelfs niemand meer op de passagiers stoel zitten haha maar goed dat terzijde.
Iedereen moet lekker doen wat hij/zij zelf wilt,
Ik wil geen auto op gas hebben en hier heb ik zo'n mijn redenen voor!
Wat je niet moet vergeten gas word ook met de dag duurder!
De onderhoud kosten van een auto op gas zijn ook duurder/vaker,
En de wegenbelasting voor diezelfde auto op gas is ook nog eens een fors stuk duurder!
En zo zijn er nog wel en paar.
Dus de keus om voor een diesel te gaan is misschien geen gek idee voor tp.
Voor mij zelf zou een diesel eigenlijk weer niet uit kunnen,
Dit omdat ik in Duitsland benzine tank wat ongeveer 10cent duurder is dan diesel in Nederland,
Terwijl je wel bijna het dubbele aan wegenbelasting moet betalen
Ben inmiddels opzoek naar een geschikte vervanger van de 523i touring omdat ik iets zoek wat meer mag trekken 2500/3500kg,
Heb me ogen laten vallen op een Bmw x5 3.0i of de 4.4i en nee niet op gas haha!
Wacht alleen op het juiste moment