Uitlijnen 523i Touring lijkt onmogelijk

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
mdpijl

Uitlijnen 523i Touring lijkt onmogelijk

Bericht door mdpijl » 29 jan 2013, 17:01

Hallo!

Mijn eerste post op dit forum, dus vergeef me als ik iets over het hoofd zie :)

Het uitlijnen van mijn 523i Touring uit 1998 lukt niet, linksachter valt niet binnen de juiste waarden te krijgen.
Ben bij EuroMaster Dordrecht geweest. Die jongens weten wat ze doen, ze baalden dat het niet lukte.
Vorige week zijn de draagarmen vervangen (33 32 6 768 791), maar dat mocht niet baten.
Twee jaar geleden zijn de kogelgewrichten vervangen (33 32 6 767 748).
De auto staat op de standaard 16 inch BMW velgen met zo goed als nieuwe Continental TS830 winterbanden (225-55-16).

Iemand enig idee wat de oplossing zou zijn?
Moet ik nog meer onderdelen vervangen?
http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/T ... uspension/

Bij voorbaat dank!

AdE39

Re: Uitlijnen 523i Touring lijkt onmogelijk

Bericht door AdE39 » 01 feb 2013, 14:11

Hallo beste MDPijl,

De BMW niet uit kunnen lijnen?
Dat lijkt mij toch haast een onmogelijke klus, dit zal uiteraard gewoon moeten kunnen.
Niets is immers onmogelijk, alles kan.

Is er al goed gekeken of alle rubberwerk in de ophanging van beide assen echt helemaal goed is.
Geen overmaat aan speling, of slijtage?

Als dit alles goed is, dan moet het toch echt gaan lukken.

Lukt het niet, dan zou ik best naar een andere garege gaan, en niet naar een banden bedrijf.
Ik ben ook al eens bij een DEuromaster geweest, maar dan in Bergen op Zoom.
Daar sloegen ze met een grote voorhamer de stuurkogels los. :devil: :devil:

Ik vroeg aan die zgn monteur of dit normaal was, om het misschien beter was om een trekker te gebruiken, of wellicht een kogeldrukker.
Dit was ook om de auto te gaan uitlijnen, een Audi A6.
Ze hebben haast de hele veerpoot verrot geslagen, die ik overigens wel geclaimd heb, en ook gekregen heb.
Vaak word er gedacht dat deze mensen wel weten wat ze doen, ik heb er echt andere gedachten over gekregen!

Sinds dien ga ik nooit meer de auto uit laten lijnen bij een bandenboer, maar enkel bij een universele garage, die kunnen vaak het meeste en het goedkoopste aan de auto werken, en gegarandeerd goed, zonder er met de grote voorhamer op te gaan meppen!

Waar ik bij uw probleem aan denk, dat hun apparatuur wel eens een afwijking kan hebben, of verkeerd gebruik van deze apparatuur!

Ik zou als ik u was, eens elders gaan kijken, dit word niets!

Gelukkig repareer ik alles zelf, enkel het uitlijnen en de APK ga ik voor naar de garage.

Succes.

Mert vriendelijke groet,
Ad

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”