Sportinterieur inbouwen
Sportinterieur inbouwen
Hallo,
Mijn coupé uit 2000 is uitgerust met stoffen stoelen (handbediend), nu heb ik mijn zinnen gezet op een stoffen (handbediend) sportinterieur. Is het ombouwen van zo'n set erg moeilijk en hoe lang duurt zoiets?
Mvg,
Dennis
Mijn coupé uit 2000 is uitgerust met stoffen stoelen (handbediend), nu heb ik mijn zinnen gezet op een stoffen (handbediend) sportinterieur. Is het ombouwen van zo'n set erg moeilijk en hoe lang duurt zoiets?
Mvg,
Dennis
Re: Sportinterieur inbouwen
Stoelen is een kwestie van 4 bouten. Dat is zo gedaan. Achterbank haal je er zo uit. Rugleuning weet ik niet precies hoe dat gaat bij een coupe.
Heb het in mijn vorige E46 (compact) ook gedaan. Was pak 'm weg anderhalf uur werk (deed het voor het eerst).
Heb het in mijn vorige E46 (compact) ook gedaan. Was pak 'm weg anderhalf uur werk (deed het voor het eerst).
Coupé en cabrio zijn hetzelfde dacht ik. De rugleuning achter zit met 2 boutjes onderin vast, en klikt aan de bovenkant in een rail. Eerst de hoofdsteunen eruit (was bij mij het meeste werk
), boutjes los en de rugleuning omhoog en eruit.
Ik heb alles elektrisch, dus moest wel ff uitkijken met de bedrading. Uurtje werk... Inclusief panelen duurt het wat langer (tel er nog maar minstens een uurtje bij).

Ik heb alles elektrisch, dus moest wel ff uitkijken met de bedrading. Uurtje werk... Inclusief panelen duurt het wat langer (tel er nog maar minstens een uurtje bij).
Heeft niet iedere E46 zo'n beveiliging die de gordel aantrekt bij een ongeluk?
Even opletten of er niet nog een stekker aan de onderkant vd stoel zit voordat je hem ineens uit de auto trekt.
Even opletten of er niet nog een stekker aan de onderkant vd stoel zit voordat je hem ineens uit de auto trekt.
-
Er zit nog een grote gele stekker aan de onderkant van de stoelen, ik zou eerst de accu loskoppelen voordat je deze stekkers eruit trekt.
Als je dat niet doet gaat je airbag lampje branden namelijk
Ik heb ook een elektrische sportinterieur ingebouwd en ik heb de zetels aangesloten via de zekeringkast, ik heb eventueel nog van deze stekkertjes over voor als je dat ook wilt gaan doen
Als je dat niet doet gaat je airbag lampje branden namelijk

Ik heb ook een elektrische sportinterieur ingebouwd en ik heb de zetels aangesloten via de zekeringkast, ik heb eventueel nog van deze stekkertjes over voor als je dat ook wilt gaan doen

The ultimate driving machine, BMW
Dat is niet helemaal waar. Maar dat is wel de veiligste methode.
Als je contact uit staat, helemaal uit. Dus het liefst sleutel eruit. En dat is al een seconde of 20-30 zijn de condensatoren helemaal leeg en staat er nergens spanning op. Dus kan er ook geen storing opgeslagen worden.
Als je contact uit staat, helemaal uit. Dus het liefst sleutel eruit. En dat is al een seconde of 20-30 zijn de condensatoren helemaal leeg en staat er nergens spanning op. Dus kan er ook geen storing opgeslagen worden.
-- Houdoe wanne --
-
Bedankt voor de reacties! Ik heb een vriend die graag aan auto's klust, hij bevestigde dat dit inderdaad niet langer dan twee uur zal duren. Dan ga ik maar op zoek naar een mooi interieur.
Toevallig iemand nog de DIY hiervan? de links in de andere topics hierover werken niet meer.