E92 interieur vraag
E92 interieur vraag
hallo mede bmwfans!
ik ben van plan om mijn simpele stoffen sport interieur te vervangen voor een m3/leer en vol electrich interieur
maar nu is de vraag is dit mogelijk, wat moet ik aanpassen of rekening mee houden of moet het ook allemaal geinaleerd worden?
of is het net zo makelijk als met een e46 er in plaatsen stekker aansluiten en klaar en alles werkt?
bedankt alvast
ik ben van plan om mijn simpele stoffen sport interieur te vervangen voor een m3/leer en vol electrich interieur
maar nu is de vraag is dit mogelijk, wat moet ik aanpassen of rekening mee houden of moet het ook allemaal geinaleerd worden?
of is het net zo makelijk als met een e46 er in plaatsen stekker aansluiten en klaar en alles werkt?
bedankt alvast
-
Re: E92 interieur vraag
Als je hier iets meer van weet, mag ik dat dan ook weten want ik heb dezelfde plannen.
Je haalt je hier wel een hoop werk op de hals. Je moet sowieso bekabeling leggen voor de elektrische stoelen, andere rails monteren om de stoel op te zetten en de auto daarna coderen voor elektrische stoelen.
Als ik jullie was zou ik gewoon bij niet-elektrische stoelen blijven en proberen een lederen interieur te vinden.
Als ik jullie was zou ik gewoon bij niet-elektrische stoelen blijven en proberen een lederen interieur te vinden.
Gr, Martijn
Als de zoekfunctie nou eens goed zou werken kon ik je zo een foto laten zien van iemand die het gedaan heeft. Een lederen interieur is niet zo'n probleem maar volledig electrisch... Dat is een heel ander verhaal en heeeeeel veeeeeel werk.
oei... ik denk dat ik even te hard van stapel ben gegaan want heb vandaag een zeer mooi en net dakota leder interieur op de kop getikt achterbank en zijpanelen al gemonteerd en ja nu alleen de voorstoelen nog plaatsen
heb de steker van de kabelboom nog eens goed nageken en daar zaten verders alle draden op naar de pinnen van de stoel dus lijkt mij inaleren de handel en klaar? of praat ik er nu veelste makelijk over?
heb de steker van de kabelboom nog eens goed nageken en daar zaten verders alle draden op naar de pinnen van de stoel dus lijkt mij inaleren de handel en klaar? of praat ik er nu veelste makelijk over?
Ik heb er geen verstand van bij de E92, maar als de kabels op elkaar passen zou ik zeggen probeer het gewoon uit.
En anders even op een duits forum zoeken, er is niets dat de duitsers niet weten of nog niet gedaan hebben haha:)
En anders even op een duits forum zoeken, er is niets dat de duitsers niet weten of nog niet gedaan hebben haha:)
zoo.. panelen zitten er in ook de achterbank gordelaangeef modules laten zitten en hoefden niet opnieuw gecodeerd te worden
de stoel gemonteerd (met accu pool los) en de ledensteun en de luchtkussens in de stoel werken perfect maar alleen stoel naar voor en rugleuning werken niet .. ik ga er vanuit dat het alleen coderen is? aangezien de stekker plus verbindingen alles op zijn plaats is ook de bedrading van kabelboom naar de stoel
maar de gordelspanner/kliker overgezet maar nog steeds die rottige gordelstoring in het systeem, terwijl de bmw uitleeskast zei dat het aan de stoelsensor/mat in de stoel defect was..
ik hoop het allemaal voor het weekend klaar te hebben en ik hou jullie op de hoogte!
de stoel gemonteerd (met accu pool los) en de ledensteun en de luchtkussens in de stoel werken perfect maar alleen stoel naar voor en rugleuning werken niet .. ik ga er vanuit dat het alleen coderen is? aangezien de stekker plus verbindingen alles op zijn plaats is ook de bedrading van kabelboom naar de stoel
maar de gordelspanner/kliker overgezet maar nog steeds die rottige gordelstoring in het systeem, terwijl de bmw uitleeskast zei dat het aan de stoelsensor/mat in de stoel defect was..
ik hoop het allemaal voor het weekend klaar te hebben en ik hou jullie op de hoogte!
-
Is het allemaal gelukt zonder al teveel aanpassingen?
Wat zou je anders doen als je het over zou mogen doen?
bvd Rob
Wat zou je anders doen als je het over zou mogen doen?
bvd Rob
Supremerob BMW 328i Gran Turismo, F34, M-sport edition
Historie:
AUDI A6|2.0TDI|S-line
Mitsubishi|Outlander PHEV
BMW|E92|320i|corporate lease exec
BMW|E87|118i|High Executive
Volkswagen|Golf|IV|GTI|TDI|Highline
Rover|200|Si
Historie:
AUDI A6|2.0TDI|S-line
Rover|200|Si
- largeproject
- Contacteer:
Bestuurders stoel zal een seconden of 20 werken, daarna niet meer, tot je contact uit zet en naar een minuut of 15 weer aan, dan kun je de stoel weer ff verstellen.
Stoelverwarming zal wel ook niet werken, mocht die erin zetten.
Je zult dat de can bus High en low moeten aansluiten op de stoel modulen, deze kun je het makkelijkst afhalen van de idrive, als je die hebt.
Stoelverwarming zal wel ook niet werken, mocht die erin zetten.
Je zult dat de can bus High en low moeten aansluiten op de stoel modulen, deze kun je het makkelijkst afhalen van de idrive, als je die hebt.
-
Weet je toevallig de kleur van de can bus high en low (ik meen oranje/groen?) en welke stekker ( glasverbinding ) of gewoon solderen?
Historie:
AUDI A6|2.0TDI|S-line
Rover|200|Si
Historie:
AUDI A6|2.0TDI|S-line
Rover|200|Si
- largeproject
- Contacteer:
Is makkelijk te herkennen deze 2 draden, want ze zitten nl. gedraaid om elkaar heen.
Mijn voorkeur gaat altijd uit naar solderen.
Mijn voorkeur gaat altijd uit naar solderen.
-
ik heb het al gevonden
http://www.3er-faq.de/e90/anleitung/int ... esten.html
kzal eens kijken als ik ermee aan de slag ga dan maak ik een NL-talige DIY
http://www.3er-faq.de/e90/anleitung/int ... esten.html
kzal eens kijken als ik ermee aan de slag ga dan maak ik een NL-talige DIY
Historie:
AUDI A6|2.0TDI|S-line