M Performance kit voor 520D
M Performance kit voor 520D
Op de site van BMW.nl kwam ik dit tegen.
Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben?
Mijn 520D is een lease-auto en ik wil derhalve deze door de dealer laten tunen, zodat garantie behouden blijft.
Ook moet ik natuurlijk nog goedkeuring krijgen van de leasemaatschappij.
http://www.bmw.nl/nl/content/service/ac ... =8673.html
De BMW M Performance power kits zijn ervoor om de toch al indrukwekkende prestaties van uw BMW 5 Serie verder te verhogen. Door zowel soft- als hardwarecomponenten wordt een extra, krachtige vermogenstoename bereikt. Het maximale motorkoppel is hierbij afhankelijk van de ingeschakelde versnelling. Bij de BMW M Performance power kit hoort ook het BMW M Performance opschrift voor de zijskirts.
Voor de 520d vanaf 06/10. Vermogenstoename van 135 kW naar 147 kW, koppeltoename van 380 Nm naar 420 Nm, nieuw motormanagement, gemodificeerde motorelektronica en krachtigere intercooler.
Leverbaar voor: BMW 5 Serie Sedan (vanaf 2010), BMW 5 Serie Touring (vanaf 2010), BMW ActiveHybrid 5 (F10_H)
Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben?
Mijn 520D is een lease-auto en ik wil derhalve deze door de dealer laten tunen, zodat garantie behouden blijft.
Ook moet ik natuurlijk nog goedkeuring krijgen van de leasemaatschappij.
http://www.bmw.nl/nl/content/service/ac ... =8673.html
De BMW M Performance power kits zijn ervoor om de toch al indrukwekkende prestaties van uw BMW 5 Serie verder te verhogen. Door zowel soft- als hardwarecomponenten wordt een extra, krachtige vermogenstoename bereikt. Het maximale motorkoppel is hierbij afhankelijk van de ingeschakelde versnelling. Bij de BMW M Performance power kit hoort ook het BMW M Performance opschrift voor de zijskirts.
Voor de 520d vanaf 06/10. Vermogenstoename van 135 kW naar 147 kW, koppeltoename van 380 Nm naar 420 Nm, nieuw motormanagement, gemodificeerde motorelektronica en krachtigere intercooler.
Leverbaar voor: BMW 5 Serie Sedan (vanaf 2010), BMW 5 Serie Touring (vanaf 2010), BMW ActiveHybrid 5 (F10_H)
F10 520D voor foto's:
Re: M Performance kit voor 520D
Kleine update:
Voorgelegd aan de dealer. Na wat uitzoekwerk kreeg ik te horen dat inclusief montage van andere intercooler en remappen de totaalprijs EUR 1.450,- inclusief BTW bedraagt.
Dus dit is iets anders dan alleen een ander chipje inzetten?
Nu nog de leasemaatschappij overhalen om het toe te staan.
Voorgelegd aan de dealer. Na wat uitzoekwerk kreeg ik te horen dat inclusief montage van andere intercooler en remappen de totaalprijs EUR 1.450,- inclusief BTW bedraagt.
Dus dit is iets anders dan alleen een ander chipje inzetten?
Nu nog de leasemaatschappij overhalen om het toe te staan.
F10 520D voor foto's:
Ik heb de zelfde performance kit besteld en word 3de week Maart geïnstalleerd
Ben zeer benieuwd
Ben zeer benieuwd
Laatst gewijzigd door Rene08 op 03 mar 2013, 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie de BimmerPortal huisregels m.b.t. quoten
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie de BimmerPortal huisregels m.b.t. quoten
Heb wel goedkeuring kunnen krijgen van Leasemaatschappij. Zij vroegen echter over de totale looptijd van het contract het dubbele. Rond 2500 euro in totaal. Heb maar gepast. Ik vind het te veel geld voor 16 pk extra.
Hun smoes was dat door de vermogensstijging ze extra onderhoud verwachten (reparatie, onderhoud en banden).
Mijn verweer dat het onder fabrieksgarantie valt telde niet mee.
Jammer voor mij.
@edrigmech: veel plezier met jouw auto en kit. Nog foto's van je bolide?
Hun smoes was dat door de vermogensstijging ze extra onderhoud verwachten (reparatie, onderhoud en banden).
Mijn verweer dat het onder fabrieksgarantie valt telde niet mee.
Jammer voor mij.
@edrigmech: veel plezier met jouw auto en kit. Nog foto's van je bolide?
F10 520D voor foto's:
Jammer en wel wat overdreven van lease maatschappij , idd een hoop geld voor 14 PK en 40 nm extra , ik zal wel moeten want er zit op mijn auto nog bijna een jaar garantie en dan vervalt als ik de auto elders laat chippen
ik laat het nog wel even weten als de kit erop zit , ben wel erg benieuwd, foto staat in de showroom
ik laat het nog wel even weten als de kit erop zit , ben wel erg benieuwd, foto staat in de showroom
Laatst gewijzigd door Rene08 op 04 mar 2013, 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Ben benieuwd naar de nieuwe rij-ervaring. Heel veel plezier toegewenst!
F10 520D voor foto's:
1450 euro voor een paar pk en een intercooler, dat is toch geen serieuze remap??
Voor iemand met een 35is zal 10 pk meer of minder niet veel uitmaken.
Maar voor een 2.0 diesel is dat + 10% in pk als in nm.
BMW kan natuurlijk ook niet te veel vermogen toevoegen anders stoten ze hun eigen voeten. Waarom zou dan iemand nog voor de veel duurdere 525d gaan?
BMW kan natuurlijk ook niet te veel vermogen toevoegen anders stoten ze hun eigen voeten. Waarom zou dan iemand nog voor de veel duurdere 525d gaan?
F10 520D voor foto's:
Ik vind 't een hoop geld voor relatief weinig winst. Natuurlijk is de fabrieksgarantie belangrijk, maar ik zou wachten tot die voorbij is en dan bij een chipper op maat de boel ineens goed laten doen. Krijg je zomaar 20-25% vermogens- en koppelwinst.
Daar heb je wel gelijk in maar na de garantie periode kunnen ze het vermogen nog wat verder omhoog zetten zonder veel kosten ,en veel vertrouwen heb ik niet bij de meesten chippers , op een paar goede na natuurlijk
Voor 530d zelfs 27 pk en 40 Nm extra! (190 naar 210 kW) komt dan wel weer erg dicht in de buurt van de 535d 

F10 N57N
Point takenKJ-F10 schreef:Voor iemand met een 35is zal 10 pk meer of minder niet veel uitmaken.

Heeft iemand deze kit er al op laten zetten?
Mijn 520d staat ingepland op 5 november voor montage. Ben benieuwd, volgens de dealer maakt het echt een groot verschil in rijbelevenis.
Mijn 520d staat ingepland op 5 november voor montage. Ben benieuwd, volgens de dealer maakt het echt een groot verschil in rijbelevenis.
Live life like you stole it
Kit geinstalleerd.
Dealer had het er wel lastig mee, uiteindelijk drie dagen weg geweest en met hulp vanuit Munchen gedaan.
Zou volgens Duitse ingenieur nu rond de 220 pk hebben.
Wereld van verschil! Ik ken de auto echt niet terug.
Trekt in 1 streep door naar bijna 5.000 tpm zonder verlies van vermogen.
Veel beter mee in te halen op provinciale wegen.
Niet meer nodig om terug te schakelen op de snelweg, in "6" power genoeg om lekker te acceleren.
AANRADER !
Dealer had het er wel lastig mee, uiteindelijk drie dagen weg geweest en met hulp vanuit Munchen gedaan.
Zou volgens Duitse ingenieur nu rond de 220 pk hebben.
Wereld van verschil! Ik ken de auto echt niet terug.
Trekt in 1 streep door naar bijna 5.000 tpm zonder verlies van vermogen.
Veel beter mee in te halen op provinciale wegen.
Niet meer nodig om terug te schakelen op de snelweg, in "6" power genoeg om lekker te acceleren.
AANRADER !
Live life like you stole it