318 houd in
-
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 04 nov 2012, 21:15
- Locatie: Haarlemmermeer
318 houd in
Het probleem is als volgt:
als ik gas geeft voel ik dat ik vermogen verlies.
Het probleem is er niet altijd maar meestal wel.
Vandaag gaf ik weinig gas met lage toeren, toen voelde ik een soort schokje en toen was het weg, dus zoals mn auto normaal hoort te rijden.
Ook duurt het vaak langer voordat de auto aanslaat met starten, misschien dat dit met het probleem in verband staat...
beetje lastig uitleggen met letters haha
Auto is vorige maand bij de dealer geweest voor een Inspectie 2 + nieuwe brandstoffilter.(het probleem was er daarvoor ook al)
Ik heb nog een flesje Forté liggen voor in de brandstof om je kleppen e.d. schoon te maken, dit ga ik binnenkort even gebruiken maar ik denk dat dat het probleem niet oplost.
Bij de Inspectie is ook Forté door de oude olie gegaan.
Zou het een verstopte carterventilatie kunnen wezen?
of een distributie die van tijd af is?
Verstopte oliepomp? (door mogelijk stukjes kettinggeleider..? modificatie kettingspanner is er 3 maanden geleden ingegaan, weet niet hoelang de vorige eigenaar met de oude heeft rondgereden met het ratelende geluid van de ketting bij het starten, dus mogelijk is de kettinggeleider beschadigd geraakt)
Gaat om een 318ci van 2003 (na de facelift) N42 motortype
240.000km op de klok
Ik hoor het graag!
als ik gas geeft voel ik dat ik vermogen verlies.
Het probleem is er niet altijd maar meestal wel.
Vandaag gaf ik weinig gas met lage toeren, toen voelde ik een soort schokje en toen was het weg, dus zoals mn auto normaal hoort te rijden.
Ook duurt het vaak langer voordat de auto aanslaat met starten, misschien dat dit met het probleem in verband staat...
beetje lastig uitleggen met letters haha
Auto is vorige maand bij de dealer geweest voor een Inspectie 2 + nieuwe brandstoffilter.(het probleem was er daarvoor ook al)
Ik heb nog een flesje Forté liggen voor in de brandstof om je kleppen e.d. schoon te maken, dit ga ik binnenkort even gebruiken maar ik denk dat dat het probleem niet oplost.
Bij de Inspectie is ook Forté door de oude olie gegaan.
Zou het een verstopte carterventilatie kunnen wezen?
of een distributie die van tijd af is?
Verstopte oliepomp? (door mogelijk stukjes kettinggeleider..? modificatie kettingspanner is er 3 maanden geleden ingegaan, weet niet hoelang de vorige eigenaar met de oude heeft rondgereden met het ratelende geluid van de ketting bij het starten, dus mogelijk is de kettinggeleider beschadigd geraakt)
Gaat om een 318ci van 2003 (na de facelift) N42 motortype
240.000km op de klok
Ik hoor het graag!
The ultimate driving machine, BMW
Re: 318 houd in
Ik heb hetzelfde motortype. Heb zelf een paar weken terug nieuwe nokkenassensoren geplaatst en een nieuwe luchtmassameter. Hierbij is het vermogen (soepelheid/inhouden) merkbaar toegenomen.
Wat mij wel is opgevallen. Als de auto een dag of 5 heeft stilgestaan of andere mensen hebben erin gereden dan voelt de koppeling totaal anders aan. En dan is de trekkracht direct na het schakelen naar mijn gevoel beter. Dus ik denk dat de staat van de koppeling ook meespeeld maar misschien is dit wat ver gezocht.
Zijn er bepaalde bijgeluiden?
Wat mij wel is opgevallen. Als de auto een dag of 5 heeft stilgestaan of andere mensen hebben erin gereden dan voelt de koppeling totaal anders aan. En dan is de trekkracht direct na het schakelen naar mijn gevoel beter. Dus ik denk dat de staat van de koppeling ook meespeeld maar misschien is dit wat ver gezocht.
Zijn er bepaalde bijgeluiden?
Re: 318 houd in
Carterventilatie, bobines, of inderdaad wat Holo aangeeft. Daarop inhakend, Holo; had je foutmeldingen op de sensoren of LMM?
- Edit:
- Thx voor je antwoord hieronder!!
Laatst gewijzigd door AlexS op 14 feb 2013, 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
Re: 318 houd in
Nee er waren verder geen foutmeldingen en heb ook geen gegevens gewist.
-
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 04 nov 2012, 21:15
- Locatie: Haarlemmermeer
Re: 318 houd in
Er zit 1 nieuwe nokkenassensor in.
Verder zal ik binnenkort ff kijken of de LMM nog juist werkt.
Ook zal ik mn systeem op luchtlekken controleren.
Als het beter weer is ga ik ook mijn kleppendekselpakking en een slang van de carterventilatie vervangen, Daarmee zal ik gelijk de staat van de carterventilatie checken.
Kan je dat geval van de koppeling nog eens uitleggen, dit klinkt niet logische namelijk haha.
Maar soms heb ik het idee dat ie anders aangrijpt, dat wil nog wel eens met de dag verschillen maar over het algemeen weinig last van.
Naar mijn weten gaat een koppeling slippen als hij versleten is (ervaring mee met een wagen van PostNL haha)
Geen verdere bijgeluiden of storingen
Vorige week was er een bobine stuk gegaan, deze is toen vervangen (is ook een modificatie op geweest)
Nu zit er 1 nieuwe en 3 oude types in, als het voorgaande niet helpt zal ik deze 3 ook vervangen voor nieuwe.
Verder zal ik binnenkort ff kijken of de LMM nog juist werkt.
Ook zal ik mn systeem op luchtlekken controleren.
Als het beter weer is ga ik ook mijn kleppendekselpakking en een slang van de carterventilatie vervangen, Daarmee zal ik gelijk de staat van de carterventilatie checken.
Kan je dat geval van de koppeling nog eens uitleggen, dit klinkt niet logische namelijk haha.
Maar soms heb ik het idee dat ie anders aangrijpt, dat wil nog wel eens met de dag verschillen maar over het algemeen weinig last van.
Naar mijn weten gaat een koppeling slippen als hij versleten is (ervaring mee met een wagen van PostNL haha)
Geen verdere bijgeluiden of storingen
Vorige week was er een bobine stuk gegaan, deze is toen vervangen (is ook een modificatie op geweest)
Nu zit er 1 nieuwe en 3 oude types in, als het voorgaande niet helpt zal ik deze 3 ook vervangen voor nieuwe.
The ultimate driving machine, BMW
Re: 318 houd in
Brand de motorlampje als die stottert? Dat kan het een bonbine zijn. Oorzaak zouden ook de bougies kunnen zijn voor als die motorlampje niet brand tijdens het inhouden, je kunt ook eventueel je luchtmassameter loskoppelen en kijken of die dan inhoud.
Ik persoonlijk vind de n42 een fijne motor waarbij je met winterbanden een verbruik van op 1/17 kan halen op snelweg.
Maar als ik zo lees en de forum verder bekijkt blijkt dat er veel problemen zijn met deze motoren.
Mijn n42 maakt ook een ratelend geluid bij het opstarten(koud) en verbruikt veel olie.
Er zou eigenlijk een officiele N42 onderwerp gestart moeten worden waarbij de problemen en oplossing besproken kunnen worden.
Ik persoonlijk vind de n42 een fijne motor waarbij je met winterbanden een verbruik van op 1/17 kan halen op snelweg.
Maar als ik zo lees en de forum verder bekijkt blijkt dat er veel problemen zijn met deze motoren.
Mijn n42 maakt ook een ratelend geluid bij het opstarten(koud) en verbruikt veel olie.
Er zou eigenlijk een officiele N42 onderwerp gestart moeten worden waarbij de problemen en oplossing besproken kunnen worden.
-
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 04 nov 2012, 21:15
- Locatie: Haarlemmermeer
Re: 318 houd in
Nieuwe bobines aan het lijstje toegevoegd!
Motorlampje brand niet, wel heb ik last gehad van een storing: lambdasonde bank 2 en nokkenassensor.
rij nu 2 weken zonder lampje, in afwachting of het nu uit blijft.
bij het vervangen van de bobine stond er geen andere storing in.
Motorlampje brand niet, wel heb ik last gehad van een storing: lambdasonde bank 2 en nokkenassensor.
rij nu 2 weken zonder lampje, in afwachting of het nu uit blijft.
bij het vervangen van de bobine stond er geen andere storing in.
The ultimate driving machine, BMW
-
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 04 nov 2012, 21:15
- Locatie: Haarlemmermeer
Re: 318 houd in
Vandaag ontdekt dat de carterventilatie vol zit met sludge!
Ga ik binnenkort vervangen, grote kans dat het dan verholpen is
Ga ik binnenkort vervangen, grote kans dat het dan verholpen is
The ultimate driving machine, BMW