Veren dilemma

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
Gebruikersavatar
frankyman
Berichten: 652
Lid geworden op: 05 jul 2012, 22:16
Locatie: Laren

Veren dilemma

Bericht door frankyman » 14 feb 2013, 00:01

:///m: Lovers :)

Ik heb onlangs wat gezeur gehad met mijn onderstel, wat nu gelukkig opgelost is... echter heeft het volgende probleem zich voorgedaan :whistle:

Ik heb voor een schokbreker welke naar de schokbreker hemel mag -_-

Rondom zitten er van die leuke gele verlagings veren, ik vind de auto soms een beetje te laag liggen, is er een manier om de veren op te meten en er zo achter te komen hoever hij nu verlaagd is?

Ik zit te denken om eventueel rondom eibach pro veren er onder te doen, met eventueel sport schokbrekers? welke? graag een beetje betaalbaar?

Achter zitten monroe reflex welke eigenlijk nog prima zijn.

Help? ik zie even door de bomen het bos niet meer :nee:
E46 320D sedan
E36 328I cabrio

Gebruikersavatar
Hugo M
Berichten: 519
Lid geworden op: 03 mar 2012, 22:13
Locatie: Nunspeet

Re: Veren dilemma

Bericht door Hugo M » 16 feb 2013, 07:18

volgens mij is er ergens een topic over rijhoogtes.
kun je vergelijken.
Het enige verschil tussen mij en een krankzinnige, is dat ik niet krankzinnig ben...

Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)

Rene08
Berichten: 3450
Lid geworden op: 09 mar 2008, 20:09

Re: Veren dilemma

Bericht door Rene08 » 16 feb 2013, 09:29

Dan zou ik voor zo'n set gaan:

BILSTEIN B12 + EIBACH Pro-kit

Gebruikersavatar
frankyman
Berichten: 652
Lid geworden op: 05 jul 2012, 22:16
Locatie: Laren

Re: Veren dilemma

Bericht door frankyman » 03 mar 2013, 00:26

beetje late reactie, maar dat vind ik in prijs nou weer net te... :fu: en zijn de b12 niet heel erg sportief?

Zit nu meer te denken aan een set koni strt rondom?
Laatst gewijzigd door Dcreator op 03 mar 2013, 00:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote van voorgaand bericht verwijderd, zie de BimmerPortal huisregels m.b.t. quoten
E46 320D sedan
E36 328I cabrio

Gebruikersavatar
Hugo M
Berichten: 519
Lid geworden op: 03 mar 2012, 22:13
Locatie: Nunspeet

Re: Veren dilemma

Bericht door Hugo M » 05 mar 2013, 08:19

Is de achterkant ook stuk dan?
Als de voorkant TE LAAG is dan kun je eventueel dit toevoegen, dacht dat dit 1,5 cm scheelt in hoogte 31306779671
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=31&fg=10
Wel een schokdemper nemen die past bij se stugheid/hardheid van je vering.

Als je toch de vering vervangt:
Eibach pro kan eventueel met B4 dempers van Bilstein prima functioneren. (nog redelijk comfort), en is betaalbaar.
Zoek ook maar eens via google.de om het ergens voordelig te kopen.

Had zelf een eibach b4 set rondom voor 297,- (tvh autoteile)
http://www.tvhautoteile.de/

keuzes :leip:
Het enige verschil tussen mij en een krankzinnige, is dat ik niet krankzinnig ben...

Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)

Gebruikersavatar
Verheeske
Berichten: 2754
Lid geworden op: 11 okt 2009, 17:45
Locatie: Vlakbij Lichtstad

Re: Veren dilemma

Bericht door Verheeske » 06 mar 2013, 16:59

Hugo M schreef:Als je toch de vering vervangt:
Eibach pro kan eventueel met B4 dempers van Bilstein prima functioneren. (nog redelijk comfort), en is betaalbaar.
Zoek ook maar eens via google.de om het ergens voordelig te kopen.
is dat niet wat de b12 set voorstelt? eibach pro kit met b4 dempers?
http://www.bilstein.nl/product-bilstein ... in=1&sub=8
zie nergens staan dat het b4 dempers zijn, maar dat dacht ik.
-- Houdoe wanne --

Gebruikersavatar
Hugo M
Berichten: 519
Lid geworden op: 03 mar 2012, 22:13
Locatie: Nunspeet

Re: Veren dilemma

Bericht door Hugo M » 06 mar 2013, 19:15

Nee die zijn zwart.
B4 is de stugste standaard demper.
De Eibach pro mag ook met de standaard dempers, vandaar dat dit een comfortabele/goede keuze is.
Sportief en comfortabel.

Zou zelf ook meer voor sportiever gaan, ik hou daar wel van. :///m:
Rij toch t meeste snelweg
Het enige verschil tussen mij en een krankzinnige, is dat ik niet krankzinnig ben...

Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)

Gebruikersavatar
Hugo M
Berichten: 519
Lid geworden op: 03 mar 2012, 22:13
Locatie: Nunspeet

Re: Veren dilemma

Bericht door Hugo M » 06 mar 2013, 19:20

Het enige verschil tussen mij en een krankzinnige, is dat ik niet krankzinnig ben...

Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)

Gebruikersavatar
frankyman
Berichten: 652
Lid geworden op: 05 jul 2012, 22:16
Locatie: Laren

Re: Veren dilemma

Bericht door frankyman » 09 mar 2013, 12:16

Jij rijd zelf dus ook met de b4?

Ik heb voor nu nog Sachs, en achter monroe.

Er zit een verlagings setje onder maar dit zijn gele veren.
Als ik mijn garagehouder mag citeren: van die gele klote dingen :whistle:

Ik woon in het gooi, lekker met klinker weggetjes en ik schraap regelmatig over drempels :nee:

Eventueel vind ik zon b4 setje met eibach pro dus wel een goed alternatief.

Echter ben ik gister op de autosalon in Genève geweest, en heb wat documentatie van billstein, maar bij de b4 staat niet dat hij geschikt is voor verlaging?
E46 320D sedan
E36 328I cabrio

Gebruikersavatar
Hugo M
Berichten: 519
Lid geworden op: 03 mar 2012, 22:13
Locatie: Nunspeet

Re: Veren dilemma

Bericht door Hugo M » 09 mar 2013, 17:23

bij eibach staat dat je de originele dempers kunt gebruiken.
aangezien de b4 een zeer goede originele vervangingsdemper is, kun je dit toepassen.
heb zelf b4 rondom.
achter oem veren en voor 2.5cm verlaging.
de verlaging voor is met een 3cm verlagingsveer van een 330d, bij de 330i is dat minder laag vanwege verschil in gewicht.

eibach voorvering zou iets meer comfort geven.
deze voorveren van mij zouden nog beter tot hun recht komen met een stuggere demper.

keuzes keuzes.
Het enige verschil tussen mij en een krankzinnige, is dat ik niet krankzinnig ben...

Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”