Olie verbruik en lekkage
Olie verbruik en lekkage
Goedemiddag,
Ik zal me hier ook nog even kort voorstellen (de rest @ stel je voor), mijn naam is Michael en heb sinds een aantal maanden een e46 318i automaat met, als ik het forum goed gevolgd heb, een n42 blok.
Ik heb een probleem met het verbruik/lekkage van olie.
Lekkage speelt een rol maar ik denk ook het verbruik. Heb veel gelezen hier op het forum waar ik naar kan kijken ivm de lekkage. Het lijkt erop dat de kleppendeksel niet lekt, carter niet lekt en de vacuumpomp zelf ook niet.
De lekkage lijkt van de aansluiting te komen bij het olie filter, dat was namelijk het hoogste punt waar het nat was.
Dan heb ik het over de aansluiting op het blok zelf.
Heb op dit moment de bouten iets vaster gedraaid en rond om de filter schoongemaakt.
Het liep namelijk aan de voorkant naar beneden tot en met subframe.
Ik denk dat het al een tijdje is want de kunstof kap onder het blok is flink vies van olie (motorblok was btw erg schoon bij de aankoop, de hufters , dat ter zijde ).
Mijn vraag; mocht dit niet de oplossing zijn, of ik de filter ook met vloeibare pakking kan doen en of dit te doen is met olie nog in het blok? Ik moet nog olie verversen, maar wil dit eerst verhelpen voor ik de boel ververs. Daarbij zit ik met droogtijd (ca. 4 uur met de vloeibare pakking).
Ik ben nieuw met de olie filter aan de bovenkant, vandaar dat dit me niet zo een stomme vraag leek correct me if i'm wrong.
Daarbij de zelfde vraag voor de vacuumpomp.
Die wil ik er ook afhalen en schoonmaken + indien nodig slang vervangen.
Kan dit ook met olie erin?
Op de foto's heb ik het al schoongemaakt.
De tweede foto laat ik het kommetje zien onder de filter aansluiting die vol lag met olie.
In afwachting van jullie antwoord.
Alvast hartelijk bedankt!
Ik zal me hier ook nog even kort voorstellen (de rest @ stel je voor), mijn naam is Michael en heb sinds een aantal maanden een e46 318i automaat met, als ik het forum goed gevolgd heb, een n42 blok.
Ik heb een probleem met het verbruik/lekkage van olie.
Lekkage speelt een rol maar ik denk ook het verbruik. Heb veel gelezen hier op het forum waar ik naar kan kijken ivm de lekkage. Het lijkt erop dat de kleppendeksel niet lekt, carter niet lekt en de vacuumpomp zelf ook niet.
De lekkage lijkt van de aansluiting te komen bij het olie filter, dat was namelijk het hoogste punt waar het nat was.
Dan heb ik het over de aansluiting op het blok zelf.
Heb op dit moment de bouten iets vaster gedraaid en rond om de filter schoongemaakt.
Het liep namelijk aan de voorkant naar beneden tot en met subframe.
Ik denk dat het al een tijdje is want de kunstof kap onder het blok is flink vies van olie (motorblok was btw erg schoon bij de aankoop, de hufters , dat ter zijde ).
Mijn vraag; mocht dit niet de oplossing zijn, of ik de filter ook met vloeibare pakking kan doen en of dit te doen is met olie nog in het blok? Ik moet nog olie verversen, maar wil dit eerst verhelpen voor ik de boel ververs. Daarbij zit ik met droogtijd (ca. 4 uur met de vloeibare pakking).
Ik ben nieuw met de olie filter aan de bovenkant, vandaar dat dit me niet zo een stomme vraag leek correct me if i'm wrong.
Daarbij de zelfde vraag voor de vacuumpomp.
Die wil ik er ook afhalen en schoonmaken + indien nodig slang vervangen.
Kan dit ook met olie erin?
Op de foto's heb ik het al schoongemaakt.
De tweede foto laat ik het kommetje zien onder de filter aansluiting die vol lag met olie.
In afwachting van jullie antwoord.
Alvast hartelijk bedankt!
Re: Olie verbruik en lekkage
Mijnes lekt ook als de malle, grappig dat iederern heeft over lekkages en problemen heeft bij dr n42. Ik zei al er moet een officieele n42 onderwerp geopend worden.
Re: Olie verbruik en lekkage
ja internet staat er vol mee, maar zelfde plek en heb je er al wat aan gedaan?
Re: Olie verbruik en lekkage
Al deze pakkingen vervangen plus olie filter(origineel BMW). Nog niet gedaan btw
http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/C ... exchanger/
http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/C ... exchanger/
Re: Olie verbruik en lekkage
Ok ok, maar ook last van witte rook of alleen de lekkage.
Laatst gewijzigd door Rene08 op 17 feb 2013, 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie de BimmerPortal huisregels m.b.t. quoten
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie de BimmerPortal huisregels m.b.t. quoten
Re: Olie verbruik en lekkage
Heb laatst ook vacuumpomp laten vervangen voor een nieuwe, kan met olie in motor. Wees niet zo dom als ik en laat je geen nieuwe erin zetten als je alleen maar last hebt van een olielek, is heel handig op te lossen en je spaart je er €220 mee uit!
Hier een link naar DIY: http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f91 ... ir-t89903/
Heb nog trouwens mijn oude gereviseerde vacuumpomp hier liggen als iemand interesse heeft, heb bovenstaande diy uitgevoerd. Vergeet geen nieuwe O-ring te kopen: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15
Nr 3.
Oliefilter behuizing verder geen ervaring mee.
Hier een link naar DIY: http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f91 ... ir-t89903/
Heb nog trouwens mijn oude gereviseerde vacuumpomp hier liggen als iemand interesse heeft, heb bovenstaande diy uitgevoerd. Vergeet geen nieuwe O-ring te kopen: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15
Nr 3.
Oliefilter behuizing verder geen ervaring mee.
Re: Olie verbruik en lekkage
Bedankt voor je reactie!!
-
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 04 nov 2012, 21:15
- Locatie: Haarlemmermeer
Re: Olie verbruik en lekkage
Supper bedankt!
Over 2 weken ga ik aan de slag!
Ik denk dat je het oliefilterhuis op dezelfde manier kunt fixen? Beetje Sealer tussen de pakking..?
Ik heb namelijk 3 maanden geleden die pakking vervangen en hij lekt weer als een malle.....
Over 2 weken ga ik aan de slag!
Ik denk dat je het oliefilterhuis op dezelfde manier kunt fixen? Beetje Sealer tussen de pakking..?
Ik heb namelijk 3 maanden geleden die pakking vervangen en hij lekt weer als een malle.....
The ultimate driving machine, BMW
Re: Olie verbruik en lekkage
Ja dat zal wel gaan alleen zit je met droogtijd van 4 uur. En ik weet niet of er echt olie in blijft staan. Punt van de oliefilter is vrij hoog, neem aan dat je dan ook kunt doen zonder olie leeg te laten lopen??
Laatst gewijzigd door Rene08 op 17 feb 2013, 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie de BimmerPortal huisregels m.b.t. quoten
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie de BimmerPortal huisregels m.b.t. quoten
-
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 04 nov 2012, 21:15
- Locatie: Haarlemmermeer
Re: Olie verbruik en lekkage
Olie hoeft er niet uit, de olie zakt gewoon terug je blok in.
alleen je moet de koelvloeistof aftappen omdat je warmte/koud wisselaar op je oliefilterhuis zit.
alleen je moet de koelvloeistof aftappen omdat je warmte/koud wisselaar op je oliefilterhuis zit.
The ultimate driving machine, BMW
Re: Olie verbruik en lekkage
Loopt dat alleen met slangen erdoorheen of ook via je blok. Ik hoef namelijk alleen de bevestiging op het blok los te halen voor de pakking en verder niet s van de filter. Geldt het dan ook?
Laatst gewijzigd door Rene08 op 17 feb 2013, 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie de BimmerPortal huisregels m.b.t. quoten
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie de BimmerPortal huisregels m.b.t. quoten
-
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 04 nov 2012, 21:15
- Locatie: Haarlemmermeer
Re: Olie verbruik en lekkage
Dat is juist de manier hoe je dat moet doen, je kan gewoon t filter zelf ook laten zitten.
alleen die 2 koelvloeistofslangen en 2 boutjes van het huis.
olie wat in je huis en in je filter zit loopt terug t blok in onder t huis.
is maar een heel klein beetje omdat dat huis het hoogste punt is namelijk
alleen die 2 koelvloeistofslangen en 2 boutjes van het huis.
olie wat in je huis en in je filter zit loopt terug t blok in onder t huis.
is maar een heel klein beetje omdat dat huis het hoogste punt is namelijk
The ultimate driving machine, BMW
Re: Olie verbruik en lekkage
Dit heb ik inmiddels gedaan. Hij staat nu te drogen en heb de boel schoongemaakt. Na een aantal dagen zal blijken of het geholpen heeft.BMW-Mannetje schreef:Dat is juist de manier hoe je dat moet doen, je kan gewoon t filter zelf ook laten zitten.
alleen die 2 koelvloeistofslangen en 2 boutjes van het huis.
olie wat in je huis en in je filter zit loopt terug t blok in onder t huis.
is maar een heel klein beetje omdat dat huis het hoogste punt is namelijk
Ik heb de vacuumpomp niet los kunnen halen, kon er niet goed bijkomen. Had de pollenfilter verwijderd net als de behuizing, maar lukte me toch niet. Verder zag ik dat mijn kvs niveau laag was. Heb niet eerder geconstateerd of dit al was. Maar maak me wel zorgen aangezien hij vrij veel rookt.
Ik rij door de weeks veel korte stukjes dus dat is sowieso al niet goed. Heb daarom ook een kleinbeetje witte drap aan de olie dop zitten. Wat ik overigens niet aan de pijlstok heb, meen me te herrinneren dat je dat wel vaak heb als je koppakking niet in orde is. Ps. Binnen twee weken zal olie verwisseld worden voor 0w40.
Het is nu dus ff de vraag of het toch de vacuum is, of nu ook nog een kvs probleem er mee te maken heeft.
Is het testen van je koppakking makkelijk te doen?
Re: Olie verbruik en lekkage
^heb op dit ogenblikook mee te maken de witte drap zit aan mijn pijlstok.
Heeft iemand er antwoord op?
Heeft iemand er antwoord op?
Re: Olie verbruik en lekkage
Ik heb het alleen in de dop.Luigie30 schreef:^heb op dit ogenblikook mee te maken de witte drap zit aan mijn pijlstok.
Heeft iemand er antwoord op?