Velgen E60 op een E39?
Velgen E60 op een E39?
Hallo,
Ik ben Robbie en heb een 525 TDS Touring E39 uit 1997.
De auto staat momenteel op originele 15" velgen maar is al wel verlaagd. Nu kan ik aan een set 18" komen van een E60 maar weet iemand of die wel passen op een E39?
Grts Robbie
Ik ben Robbie en heb een 525 TDS Touring E39 uit 1997.
De auto staat momenteel op originele 15" velgen maar is al wel verlaagd. Nu kan ik aan een set 18" komen van een E60 maar weet iemand of die wel passen op een E39?
Grts Robbie
Re: Velgen E60 op een E39?
Gaat niet passen, de e60 heeft een naafdiameter van 72,5 en de e39 heeft een naaf van 74,1 

>>>>Showroom E36's<<<<
past het andersom wel? de e39 velgen op een e60?
BMW e60 530D 231 PK 2006
| Op zoek naar Privacy Shades |
| Op zoek naar Privacy Shades |
Je kunt de velgen ook laten uitdraaien. Dan past het daarna wel.
Dat past wel met centreer ringen.arnhem026 schreef:past het andersom wel? de e39 velgen op een e60?
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
Hallo beste Rob,
De E60 velgen passen inderdaad onder een E39, mits, men het naafgat laat vergroten, net wat IQM ook al heeft gezegd.
Ik zelf heb dus ook E60 velgen onder mijn E39 touring gemonteerd, ik heb de velgen zelf uitgefreesd op de freesbank.
En dat gaat tot op de 100ste mm nauwkeurig, en de velgen passen uitstekend. Geen trillingen of andere ongemakken.
Gaat men het zelf uitkotteren met handfrezen en boormachienes, dan wil er wel eens een slecht pasvlak ontstaan, met de gehate trillingen in de velgen.
Het hoeft natuurlijk niet persé, maar de kans daar op kan aanwezig zijn, en dat willen we natuurlijk niet hebben onder de BMW.
Van een E39 naar een E60 kan gewoon, als men centreerringen toepast, zoals eerder werd geopperd door Patrickk.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
De E60 velgen passen inderdaad onder een E39, mits, men het naafgat laat vergroten, net wat IQM ook al heeft gezegd.
Ik zelf heb dus ook E60 velgen onder mijn E39 touring gemonteerd, ik heb de velgen zelf uitgefreesd op de freesbank.
En dat gaat tot op de 100ste mm nauwkeurig, en de velgen passen uitstekend. Geen trillingen of andere ongemakken.
Gaat men het zelf uitkotteren met handfrezen en boormachienes, dan wil er wel eens een slecht pasvlak ontstaan, met de gehate trillingen in de velgen.
Het hoeft natuurlijk niet persé, maar de kans daar op kan aanwezig zijn, en dat willen we natuurlijk niet hebben onder de BMW.
Van een E39 naar een E60 kan gewoon, als men centreerringen toepast, zoals eerder werd geopperd door Patrickk.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
- lekkerwijf1
Naafgat uitdraaien kost een 10tje de velg, dus het is inderdaad zoals hierboven wel mogelijk e60 wielen op een e39 te monteren.
Iemand een adres voor uitdraaien van E60 velgen? (in het hoge noorden , GRONINGEN)
ex E39 525d - 2001 (handgeschakeld)
ex E46 330d - 2003 (automaat)
BMW E60 525d - 2005 (automaat)
INPA-Gebruiker/Amateur-Sleutelaar/Diesel-M57-Fan
ex E46 330d - 2003 (automaat)
BMW E60 525d - 2005 (automaat)
INPA-Gebruiker/Amateur-Sleutelaar/Diesel-M57-Fan
Hallo beste Johan,
Kijk eens via Google naar bijvoorbeeld " De velgen dokter ", of een leverancier van licht metalen velgen.
Deze weten vaak wel adresjes die dit soort werkzaamheden uitvoeren.
Er zullen vast en zeker dergelijke bedrijven bij u in de omgeving gevestigd zijn.
En anders gaat u naar een verspanende werkzaamheden uitvoert, zoals een machine bouwer of iets dergelijks.
Met vriendelijke groet,
Ad
Kijk eens via Google naar bijvoorbeeld " De velgen dokter ", of een leverancier van licht metalen velgen.
Deze weten vaak wel adresjes die dit soort werkzaamheden uitvoeren.
Er zullen vast en zeker dergelijke bedrijven bij u in de omgeving gevestigd zijn.
En anders gaat u naar een verspanende werkzaamheden uitvoert, zoals een machine bouwer of iets dergelijks.
Met vriendelijke groet,
Ad
En kan dat uitdraaien dan zomaar met elke type velg?
Hallo beste MarkLeon,
Ja, dat zou mogelijk moeten zijn.
Maar dat kan men beter even goed bekijken.
Laat dit beter door iemand doen, die daar veel van weet.
Zoals een ervaren metaal bewerker die met regelmaat freest, en weet waar hij mee bezig is.
Verder is de steek van de boutgaten erg belangrijk en de ET waarde van de velg voor de auto waar men deze velgen onder gaat monteren.
Als dit allemaal klopt, dan zou het eigenlijk geen probleem hoeven te zijn.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Ja, dat zou mogelijk moeten zijn.
Maar dat kan men beter even goed bekijken.
Laat dit beter door iemand doen, die daar veel van weet.
Zoals een ervaren metaal bewerker die met regelmaat freest, en weet waar hij mee bezig is.
Verder is de steek van de boutgaten erg belangrijk en de ET waarde van de velg voor de auto waar men deze velgen onder gaat monteren.
Als dit allemaal klopt, dan zou het eigenlijk geen probleem hoeven te zijn.
Succes.

Met vriendelijke groet,
Ad
Super, bedankt Ad