parkeersensor kapot
parkeersensor kapot
Hallo allemaal,
in het bezit van een 318ci uit 2000. Heb hem nu iets meer dan 2 jaar. Van de week viel ineens mijn zeer gewaardeerde parkeersensor uit. Toen ik hem in zijn achteruit zette, klonk er een lange piep i.p.v. de gebruikelijke korte piepjes. Ik heb bij de sensoren geluisterd en hoor dat ze alle 4 nog tikken. Met de sensoren is dan niks mis zou je zeggen. Is de enige mogelijkheid nog dat het aan de regelunit (of hoe heet zoiets) ligt, of kan het ook een zekering(??) o.i.d. zijn. Ik heb vernomen dat die units nogal prijzig zijn.
groeten,
bernd
in het bezit van een 318ci uit 2000. Heb hem nu iets meer dan 2 jaar. Van de week viel ineens mijn zeer gewaardeerde parkeersensor uit. Toen ik hem in zijn achteruit zette, klonk er een lange piep i.p.v. de gebruikelijke korte piepjes. Ik heb bij de sensoren geluisterd en hoor dat ze alle 4 nog tikken. Met de sensoren is dan niks mis zou je zeggen. Is de enige mogelijkheid nog dat het aan de regelunit (of hoe heet zoiets) ligt, of kan het ook een zekering(??) o.i.d. zijn. Ik heb vernomen dat die units nogal prijzig zijn.
groeten,
bernd
Re: parkeersensor kapot
Hoi,
Het beste is dat je em even uitleest. Weet je meteen wat er mis is
Het beste is dat je em even uitleest. Weet je meteen wat er mis is
Ik heb een manege op wielen.
Dat je sensoren nog tikken zegt niets over het wel of niet functioneren.
Ik heb hetzelfde, alleen is bij mij waarschijnlijk wel 1 sensor stuk.
Bij mij "tikken" er maar 3 van de 4.
Zijn deze makkelijk te vervangen??
Bij mij "tikken" er maar 3 van de 4.
Zijn deze makkelijk te vervangen??
Erg makkelijk te vervangen. Even de strip waar ze inzitten los maken en dan kun je 2 tapjes los maken zodat je de sensor eruit halen.
Quote van Daniel in BMWPortal | Zomerwielen Meet & Greet - 10 April 2011
Dnl schreef:Daar is Ivo! He-hè...
Hmm, ik ga komend weekend ff kijken of ik de boel los krijg, ik vermoed dat het een slecht contact is of roest/corrosie.
Had in eerste instantie alleen problemen wanneer het vochtig was/geregend had.
Had in eerste instantie alleen problemen wanneer het vochtig was/geregend had.
Inmiddels vervangen door een gebruikt exemplaar.
Bij mij moet helaas hele bumper eerst eraf. Rij al een lange tijd rond met die irritante lange piep. Had al een poging gedaan om bumper eraf te halen, maar de grote torx bouten zaten zo vast dat ik een torx bit stuk heb gemaakt. Volgende keer eerst maar eens w40 spuiten