Ik heb een aantal PB's ontvangen met vragen over de verlichting. Ik zal ze proberen met de fotos die ik zojuist met mijn iphone gemaakt heb, trachten te beantwoorden.
Dit zijn de xenonlampen en led mistlampen die aangaan bij " coming home".
Ik had oorspronkelijk hallogeen en deze zijn met "ballasten " achteraf ingebouwd, voor de ledmistlampen zit er een anti-foutmeldingskabel tussen. ( ben ff vergeten hoe die kabel alweer heet )
Achterkant lci look en smd 24 led kentekenverlichting, deze zijn plug and play, wel verstandig om meldingen zoals uitval van de achtermistlampen eruit te laten programmeren ( doe een oproep voor iemand bij jouw in de buurt) want die melding kwam vaak terug, al is er niets uitgevallen. Of deze minder fel zijn dan "echte" lci achterlichten? Dat weet ik niet, nooit een " side by side" check gedaan, misschien dat iemand anders hier het verlossende woord over wilt geven.
Led interieur verlichting.. Valt slecht te zien, maar een enorme verbetering, mooi wit ipv het geelachtige licht.
Hieronder de felle 24 led instapverlichting met de M5 instaplijsten.
De AE eveneens vervangen door led, waar bij led van de AE na 3 dagen kapot ging ( ontplofte door de warmte van de xenon, een boel verschillende led's geprobeerd ( van verschillende aanbieders,maar ze gingen allemaal korter dan een week mee)
Uiteindelijk de oplossing gevonden in de halogeen look a like led,( wordt geadverteerd met dezelfde lichtopbrengst als led, maar zie t verschil!
Ik rij altijd met mijn xenon aan, dus je ziet de hallogeen AE toch niet in de buitenste ring.
Nog effe 2 fotos van hoe fel wit de achteraf ingebouwde xenon is.
Mocht ik een vraag vergeten zijn, dan hoor ik t wel!
E.