achter ruitenwisser weigert plots dienst (compact)
achter ruitenwisser weigert plots dienst (compact)
Ik was vandaag even aan het uitzoeken waarom mijn achterruitenwisser sproeier het niet doet, ik had het tankje met pompje blootgelegd en bij het testen hield het pompje er plots mee op. Daarna viel me pas op dat de achterruitenwisser het nu ook niet meer doet
, zekeringen in dashboardkastje gecheckt en zijn in orde, zal dit aan het relais liggen? En waar kan ik dat relais vinden? Ruitenwissers aan de voorzijde functioneren wel na behoren.

Geld moet rollen, en wat rolt er nu beter dan een BMW?
Re: achter ruitenwisser weigert plots dienst (compact)
Om even in te haken op jouw topic...bij mijn E46 touring werkt de achteruitenwisser soms wel en soms niet :S. Zekering is ook gewoon goed...waar zou dat aan kunnen liggen? Wellicht zelfde oorzaak als bij jou?
Laatst gewijzigd door Quadrantz op 12 mei 2013, 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Nou ik verdenk sterk het relais, ik denk dat die tijdens het testen van mijn achterruit sproeier ermee opgehouden is. want beide doen het opeens niet meer! Kan het niet zijn dat jou relais slecht contact maakt waardoor hij het sporadisch wel doet? Heb ook iets gelezen over een intervalregelaar of iets dergelijks... Dat zou het bij jou misschien ook kunnen zijn. moet alleen weten waar dat relais zit en of ik kan zien of die defect is....
Vaak een defect ruitenwisserrelais. Heb het bij mijn auto ook gehad. Het relais zit onder de motorkap (bestuurderszijde) afhankelijk van je type moet je het een en ander uitbouwen om er bij te kunnen.
Het probleem ontstaat doordat het relais roestig wordt en steeds slechter contact maakt.
Het probleem ontstaat doordat het relais roestig wordt en steeds slechter contact maakt.
heb je enig idee hoe ik erachter kan komen waar ik dat relais precies zou kunnen vinden? Heb namelijk geen boekje bij de auto