Hallo,
Ik heb een 316i E46 uit 2001 met 240.000 km op de teller. De laatste tijd kampte ik met het probleem dat het engine lampje op het dashboard begon te branden. Na te hebben uitgelezen kreeg ik de code P0171, hierop op heb ik het volgende gedaan: maf sensor gereinigd, gecontroleerd op vacuüm lekken, vacuüm slangen vervangen en hij was nodig toe aan nieuwe bougies. Na dit alles te hebben gedaan bleef een nieuwe storing uit. We zijn inmiddels een maand verder en het viel op dat de motor bij een koude start minder begin te trekken en een beetje inhield. Nu een week later, wordt het probleem alleen maar erger. Bij een koude start, motor loopt overigens goed stationair, merk ik dat de motor heel erg inhoudt bij het optrekken en overschakelen, het is net of hij smoort. Zo gauw de motor warm wordt, zijn alle problemen weg, en trekt hij weer erg goed.
Vanavond het ik hem weer uitgelezen, ik heb geen engine lampje branden op het dashboard, maar als ik hem uitlees met Inpa, krijg ik de fout melding: 141 lambda regulation control range block, error frequency 1, logistic counter 29
ECU: BMS46DS1
Weet iemand hoe ik deze melding moet interpreteren en hoe deze staat in relatie met het slechte trekken bij een koude motor?
Koude start, motor houdt in
Re: Koude start, motor houdt in
P0171 is te arm mengsel toch? de lambda storing (fout 141) komt op hetzelfde neer als die P0171.
hij kreeg / krijgt dus niet genoeg benzine / slechte verbranding. misschien zit je brandstoffilter verstopt.?
je kan ook even controleren of je wel de goede bougies hebt en of de elektrode afstand goed is.
ik zou ook even onder de motorkap kijken, alle slangen en stekkers eens nalopen voor de zekerheid.
hij kreeg / krijgt dus niet genoeg benzine / slechte verbranding. misschien zit je brandstoffilter verstopt.?
je kan ook even controleren of je wel de goede bougies hebt en of de elektrode afstand goed is.
ik zou ook even onder de motorkap kijken, alle slangen en stekkers eens nalopen voor de zekerheid.
Ik heb nogmaals onder de kap gekeken en ontdekte bij toeval dat de slang van de carterventilatie was gescheurd en vol troep zat. Vandaag slangen vervangen en een nieuwe carterventiekatieklep, tevens het kleppendeksel schoongemaakt met een nieuwe pakking. En de olie ververst met bijbehorende filter. De motor loopt nu stukken beter, maar ik vind dat hij nogsteeds merkbaar inhoud. Na weer te hebben uitgelezen geeft inpa weer code 141 " lambda regulation control range block ". Iemand nog ideeën?
En wat opvalt is de dat de verbruiksmeter een eigen leven lijkt te leiden, buiten het feit dat hij erg snel uitslaat naar rechts, lijkt hij wel het goede verbruik aan te geven, maar als ik tijdens het rijden de koppeling intrap en het toerental naar stationair laat zakken, slaat de verbruiksmeter terug naar 0, maar begint dan ze zoeken en klimt deze gewoon op naar 10 en valt dan pas weer terug naar 0. Vreemd!!
En wat opvalt is de dat de verbruiksmeter een eigen leven lijkt te leiden, buiten het feit dat hij erg snel uitslaat naar rechts, lijkt hij wel het goede verbruik aan te geven, maar als ik tijdens het rijden de koppeling intrap en het toerental naar stationair laat zakken, slaat de verbruiksmeter terug naar 0, maar begint dan ze zoeken en klimt deze gewoon op naar 10 en valt dan pas weer terug naar 0. Vreemd!!
- Tedcabriolet
Hallo.
Ik kamp met hetzelfde probleem met de verbruiksmeter.
Heb jij het al op kunnen lossen?
Ik kamp met hetzelfde probleem met de verbruiksmeter.
Heb jij het al op kunnen lossen?
Ik zou net zoals hier boven al genoemd is, brandstoffilter controleren . Daar zit ook je drukregelaar in .Baat het niet schaad het niet .Daarna zou ik ff de selenoids schoonmaken en nieuwe pakkingen opdrukkenkijken wat het doet.Ik heb ook een soort gelijk probleem gehad nieuwe selenoids erin gezet en hij trekt weer als een gek.
-
Is dit probleem ooit opgelost?
rij niet harder, dan je bescherm engel vliegen kan