Veerpootbrug monteren op een E46 CI

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
cfl

Veerpootbrug monteren op een E46 CI

Bericht door cfl » 08 jun 2013, 15:09

Hallo,

Voor mijn werk ben ik overgeplaatst naar een andere site, te bereiken via bochtige (boeren)wegen.
zou het veel verschil uitmaken mbt beter bochtengedrag/-snelheid om een originele BMW veerpootbrug vooraan te laten monteren?

De ophanging en veren zouden origineel blijven...
Het is niet de bedoeling de auto compleet te tunen, enkel lichte verbetering weggedrag...

Het gaat om een 3 coupé, bj 2000, nu circa 58 000 km.

Alvast bedankt.

Mvg,

Christof

Longbow

Re: Veerpootbrug monteren op een E46 CI

Bericht door Longbow » 10 jun 2013, 04:28

Beter kijken voor een setje betere stabilisator stangen voor en achter en nieuwe stabi- rubbers. Naast een schroefset/ verlagingsset de beste optie voor minder bodyroll, maar je behoud hiermee het soepele weggedrag rechtdoor. Oftewel de auto blijft relaxt rijden en zal niet gaan 'stuiteren' zoals bij een verlaging.

--help

Bericht door --help » 12 jun 2013, 08:00

Ik rij zelf op een schroefset en ook een veerpootbrug. Het verschil merkte ik zeer zeker in een veel directer weggedrag. Zou het zeker aanraden dus!
Bekijk hier mijn E92 M3 voorstel topic! | Volg mij op Instagram via @e92m3alpine :gekdoen:

MichelK

Bericht door MichelK » 18 aug 2013, 04:45

Een veerpootbrug reageert inderdaad veel directer en zal iets eerder tot een onderstuur/overstuursituatie leiden. Hangt van de rest(schokbrekers, stabi, veren, rubbers) af en of je het prettig vindt.
Ik zou het wel doen zolang je maar niet je aangedreven zijde stijver maakt dan de onaangedreven zijde en dat zit in deze situatie wel goed. Bij fwd auto's zie je vaak dat ze de voorkant als een plank maken en vervolgens alleen nog onderstuur ervaren. :whistle:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”