Bekerhouder in E60/E61 makkelijk zelf te doen?
Bekerhouder in E60/E61 makkelijk zelf te doen?
Ik irriteer me mateloos aan het feit dat ik in mijn E61 in het geheel geen fatsoenlijke plaats heb om een beker/flesje kwijt te kunnen.
Helaas ben ik dus niet in het bezit van een bekerhouder aan de passagierskant.
Weet iemand of dit makkelijk zelf te maken is (oude "strip" verwijderen en nieuwe met bekerhouder plaatsen) of gaat dit niet zo makkelijk?
Helaas ben ik dus niet in het bezit van een bekerhouder aan de passagierskant.
Weet iemand of dit makkelijk zelf te maken is (oude "strip" verwijderen en nieuwe met bekerhouder plaatsen) of gaat dit niet zo makkelijk?
-
Bjorn525d
Re: Bekerhouder in E60/E61 makkelijk zelf te doen?
Ik weet het niet, maar iets zegt mij dat het niet zo makkelijk te doen valt. Anders zou ik deze mod ooit weleens zijn tegengekomen ergens.
Ben ook nog nergens tegengekomen.
Meestal word de bekerhouder geplaatst die bovenop de middelconsole word geplaatste. Als ik mij niet vergis zit deze in de X1.
Meestal word de bekerhouder geplaatst die bovenop de middelconsole word geplaatste. Als ik mij niet vergis zit deze in de X1.
525d E61 2007 pre-LCI
- E61_Stuiver
Zelf heb ik OEM bekerhouders en recentelijk een gedeelte van het dashboard verwijderd. En dus ook de bekerhouders, als je een nieuwe strip en bekerhouders hebt, is het vrij gemakkelijk om te zetten. Hiervoor is verder nix extra nodig.
Succes.
Succes.
330iX (2016)
525I (2004)
MG-Y (1953)
525I (2004)
MG-Y (1953)
- 530d-sport
heb je er een foto van de eindresultaat?E61_Stuiver schreef:Zelf heb ik OEM bekerhouders en recentelijk een gedeelte van het dashboard verwijderd. En dus ook de bekerhouders, als je een nieuwe strip en bekerhouders hebt, is het vrij gemakkelijk om te zetten. Hiervoor is verder nix extra nodig.
Succes.
ik betwijfel dit. De bekerhouders zitten onder de strip in een gedeelte van het dashboard zelf.E61_Stuiver schreef:Zelf heb ik OEM bekerhouders en recentelijk een gedeelte van het dashboard verwijderd. En dus ook de bekerhouders, als je een nieuwe strip en bekerhouders hebt, is het vrij gemakkelijk om te zetten. Hiervoor is verder nix extra nodig.
Succes.
Als ik mij niet vergis dien je het hele dashboard te wijzigen, tenzij dat er plaatjes zit waar normaal de bekerhouders zitten.
Zie onderstaande foto van realoem :

525d E61 2007 pre-LCI
@E61_Stuiver, heb je mogelijk een foto van het eindresultaat?
- E61_Stuiver
Ohh sorry chicco68, ik had het even gemist
Wat ik heb zijn de af fabriek bekerhouders en heb een tijdje terug het dashboard verwijderd omdat mijn mask er uit moest. Het enige wat ik je kan laten zien is het standaard dashboard met de standaard bekerhouders. Ik heb helaas geen foto's gemaakt van de demontage toen.
Als je mij jouw emailadres PM't dan zal ik de foto's toesturen. Ik kan helaas nog steeds niet foto's uploaden.
Gr,
Klaas
Wat ik heb zijn de af fabriek bekerhouders en heb een tijdje terug het dashboard verwijderd omdat mijn mask er uit moest. Het enige wat ik je kan laten zien is het standaard dashboard met de standaard bekerhouders. Ik heb helaas geen foto's gemaakt van de demontage toen.
Als je mij jouw emailadres PM't dan zal ik de foto's toesturen. Ik kan helaas nog steeds niet foto's uploaden.
Gr,
Klaas
330iX (2016)
525I (2004)
MG-Y (1953)
525I (2004)
MG-Y (1953)
- E61_Stuiver
Bedankt voor de foto's! Heb ik het juist, dat jij dus in het begin deze bekerhouders niet had?
Dus in principe is het gewoon de oude "strip" verwijderen (gaat dit trouwens makkelijk?) en de nieuwe met bekerhouders (zitten deze er al bij of moet je die los bestellen?) plaatsen en that's it?
Dus in principe is het gewoon de oude "strip" verwijderen (gaat dit trouwens makkelijk?) en de nieuwe met bekerhouders (zitten deze er al bij of moet je die los bestellen?) plaatsen en that's it?
Zoals je hierboven in mijn post duidelijk kan zien dit niet in een strip en maakt deel uit van het dashbord.
Bekerhouders moeten er niet uit om de Mask eruit te halen.
Bekerhouders moeten er niet uit om de Mask eruit te halen.
525d E61 2007 pre-LCI
- E61_Stuiver
Bekerhouders zijn OEM en af fabriek, en wat Tom_il aangeeft klopt, ze hoeven er niet uit met het vervangen van de Mask, maar dat wist ik voor de demontage nog niet
vandaar dat ik ze wel verwijderd had. Ook klopt het dat ze gemonteerd zitten op een beugeltje/plaatje op het dashboard zelf en niet op de strip.
Ik heb gelezen/begrepen da de strip gemakkelijk te verwijderen is. Zelf heb ik met veel moeite de asymmetrische blokjes op de achterkant van de strip een kwart slag gedraaid om de strip te verwijderen. Durfde het niet aan om met veel geweld de strip eraf te trekken.
Ik heb gelezen/begrepen da de strip gemakkelijk te verwijderen is. Zelf heb ik met veel moeite de asymmetrische blokjes op de achterkant van de strip een kwart slag gedraaid om de strip te verwijderen. Durfde het niet aan om met veel geweld de strip eraf te trekken.
330iX (2016)
525I (2004)
MG-Y (1953)
525I (2004)
MG-Y (1953)