Beste mensen.
Wie kan duidelijkheid verschaffen. De scharnieren, veren (of hoe die dingen ook mogen heten) van de achterklep zijn ingescheurd. Je kan de vering dus zien zitten als ik de achterbak open. Nu lees ik een hoop horror verhalen over die achter klep.
Het lijkt of mijn PDC storingen begint te krijgen (piept ineens wel heel vaak), maar was E39 gewend die wel vaker PDC probelemen had.
Verder geen storingen of zoiets maar het zal wel gemaakt moeten worden. Hamvraag: is dat dure reparatie?
Hoop dat iemand een idee heeft!
Alvast bedankt voor reacties. Had deze vraag ook op ander BMW forum geplaatst maar daar zero reacties op gekregen.
Achterklep scharnieren problemen. Help!
Re: Achterklep scharnieren problemen. Help!
Sorry Tom,
Nog geen foto aangezien auto bij garage staat voor andere probleempje. Kreeg herhaaldelijk de melding dat er een liter olie bij moest..... Dat ook na een beurt en na nog geen 50 km gereden te hebben.
Na van alles geprobeerd te hebben, blijkt waarschijnlijk (en hopelijk) een kapote olie niveau sensor de oorzaak te zijn.
Morgen hoop ik de auto weer terug te hebben en zal dan foto toevoegen. In ieder geval voor je reactie!
Nog geen foto aangezien auto bij garage staat voor andere probleempje. Kreeg herhaaldelijk de melding dat er een liter olie bij moest..... Dat ook na een beurt en na nog geen 50 km gereden te hebben.
Na van alles geprobeerd te hebben, blijkt waarschijnlijk (en hopelijk) een kapote olie niveau sensor de oorzaak te zijn.
Morgen hoop ik de auto weer terug te hebben en zal dan foto toevoegen. In ieder geval voor je reactie!
Sorry voor late reactie met heb inmiddels 2 nieuwe scharnier veringen besteld (geloof 51 euries p st). Oorzaak van scheuring..... iets teveel kracht gebruikt met openen van de klep.tom_il schreef:Kan je een foto plaatsen ?

Ik neem aan dat je eigenlijk de 2 gasveren bedoelt, aan weerszijden van de klep, om die open te houden?
Cor
Cor
E61 LCI 525i benzine, en:
E36 328 Touring benzine
E36 328 Touring benzine
Klopt helemaal. Waren roestig geworden. Probleem gelukkig met weinig kosten opgelost.Naalroc schreef:Ik neem aan dat je eigenlijk de 2 gasveren bedoelt, aan weerszijden van de klep, om die open te houden?
Cor