Buitentemperatuur meter
Buitentemperatuur meter
Mijn buiten temperatuur meter geeft sinds enige tijd, slechts -40 graden aan. Voor de lolbroeken; ik sta niet in Lapland, Siberië of op 1 van de polen.... Is dit eenvoudig te resetten of sensor vervangen?
Dank u voor een reactie!
Dank u voor een reactie!
E39 520i Touring Aut. Lifestyle ed.
Re: Buitentemperatuur meter
Bij mij was de sensor vervangen de oplossing (heb zelf een E46).
Dit duidt inderdaad op een kapotte sensor. De sensor werkt op weerstand. Hoe kouder, hoe lager de weerstand van die sensor. Als de sensor kapot is (door bijv. kortsluiting) heeft ie bijna geen weerstand meer en denkt de computer dat het heel koud is. -40 Is echt de minimale temperatuur die de auto kan aangeven, dus vandaar.
Het is dus 99% zeker dat het de sensor is die kapot is. Kijk hier maar 'ns naar.
Het is dus 99% zeker dat het de sensor is die kapot is. Kijk hier maar 'ns naar.

||| BMW F36 420i LCI ‘19
Sport |||

-
Als ie kortsluiting maakt gaat je zekering eruit, gewoon dat de weerstand te groot geworden is door het defect.
Heren, bedankt!
Ben geen techneut, dus misschien een stomme vraag; zou het dan een zekering kunnen zijn die het probleem veroorzaakt?
Ben geen techneut, dus misschien een stomme vraag; zou het dan een zekering kunnen zijn die het probleem veroorzaakt?
Je kunt natuurlijk altijd even een nieuwe zekering proberen. Als ie het dan doet en het blijft doen heb je wat geld bespaard haha. Maar een zekering brand natuurlijk niet voor niets door... 

||| BMW F36 420i LCI ‘19
Sport |||

Ik ben op zoek naar de zekering, heb helaas geen handleiding voor de e39..., iemand een idee welke het is?
Bij de E46 heb je, wanneer je het zekeringbakje in je handschoenkastje opent, een kaart erbij liggen met alle zekeringen en welke welke zijn
||| BMW F36 420i LCI ‘19
Sport |||

Helaas staat daar de buitentemp niet bij...