
Bij deze stel ik mijn ‘nieuwe’ E39 voor.
Het is eigenlijk identiek dezelfde als mijn vorige, deze heeft alleen wat meer opties en een ander kleurtje.
De optielijst :
Type: 525D
E-serie: E39
Serie: 5
Stuur: LL
Motor: M57
Cilinderinhoud: 2.50
Vermogen: 120kW
Koppel: 350Nm
Kleur: TOPASBLAU METALLIC (364)
Bekleding: SCHWARZ (N6SW)
S210A Dynamischestabiliteitscontrole (DSC)
S249A Multifunctie v stuurwiel
S302A Alarmsysteem
S320A type-aanduiding
P337A M Sportpakket
S339A Shadow -Line
S354A Voorramen groen groenspie
S403A Glasdak elektr.
S430A Binnen-/buitenspiegel, aut. dimmend
S434A Interieuroppervlak aluminium
S441A Roker-kit
S459A Stoelverstelling elektrisch met memory
S473A Armsteun voor
S481A Sportstoelen
S500A Kopl.rein.inst./intensiefreinig.
S508A Park Distance Control (PDC)voor + achter
S522A Xenon licht
S534A Automatischeairco
S609A Navigatiesysteem Professional
S672A 6-voudige CD-w isselaar
S705A M sportchassis II
S710A M Sportstuurwielmultifunctioneel
S715A M aerodynamiek-kit
S775A Individual dakhemelantraciet
S785A Knipperlichten w it
S788A BMW LM w iel Individual
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Dealerlijst Europa
S877A UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL Vervallen gecombineerde bedienin
S202A STEPTRONIC Steptronic
Code Benaming (interface) Benaming (EPC)
S431A Binnenspiegel, automatisch dimmend
S555A Boordcomputer V met afstandsbedieng
S602A Boordmonitor met TV
S694A Voorbereiding BMW 6 CD changer
Foto van de vorige eigenaar:

Interieur:

Ik heb de auto gekocht met een kapotte automaatbak en nog diverse andere kleine gebreken.
Hij heeft wat liefde nodig om het zo te zeggen.
In eerste instantie heb ik hem gekocht om de opties over te bouwen op mijn vorige E39 en de rest in onderdelen te verkopen.
Hoeveel te meer ik er naar kijk, hoeveel te knapper ik hem vind. Het is een speciaal kleurtje dat je niet elke dag ziet en dat spreekt me serieus aan bij deze auto.
Ik wil hem zo goed mogelijk in orde gaan zetten en zoveel mogelijk losse onderdelen demonteren om op te frissen.
Heerlijk voor de hobby!
Zo heb ik hem weggezet:

Het grootste probleem zal tijd zijn. Ik heb diverse andere hobby’s en bezigheden waardoor er weinig tijd over blijft voor deze auto.
Ik wil hem graag perfect in orde zetten maar dit gaat enige tijd kosten!
Concrete plannen:
- Diverse losse onderdelen demonteren en opwaarderen
- Motor en versnellingsbak ombouwen
- Dubbele beglazing ombouwen
- Ophanging ombouwen (alles wat niet M-pakket is in ieder geval)
- 1 deukje laten wegwerken
- Klein roestplekje laten wegwerken
- Volledig detailen binnen en buiten
- Parrot car kit compleet verwijderen
- Barst in de voorbumper fixen
- Hoogteregeling van de koplampen repareren
- Koplampen restaureren
- Diverse andere dingen
-
In de tijd die ik over heb ben ik bezig met het opknappen van al wat losse onderdelen.
Allereerst heb ik de koplampen gedemonteerd om de hoogteregeling te herstellen en de losse onderdelen op te waarderen.
Gezien de leeftijd zijn er wel een paar dingen die wat beginnen te verweren en te oxideren enzo.
Koplamp op de operatietafel:

Vuile koplamp:

Afgebroken hoogteregeling:

Beugeltje van de ballasten ziet er niet meer zo goed uit:

Na het glasparelstralen:

In een simpel ‘oventje’ na een eerste laag verse lak:

Afgelakt:

Close up:

Van het totaalbeeld ben ik de foto’s kwijt.
Momenteel ben ik nog bezig met de koplampen te schuren zodat ik ze achteraf kan polijsten.
Alle onderdelen van de koplamp worden ook gewassen, ontvet en er wordt Aerospace 303 opgezet zodat ze weer mooi gevoed zijn en zwart zien.
Ook al een eerste onderdeeltje voor een toekomstige mod aangekocht: Serieuze investering maar dan heb je ook iets! Haha.

Dat was het tot nu toe.
Zoals te zien is er nog niet veel gebeurd maar wat gebeurd is, is fatsoenlijk gebeurd denk ik.
Gr. Hans