| Stefan's E46 320Ci Executive | Knipperlichten update

Show je BMW E46. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
StefanRSW

| Stefan's E46 320Ci Executive | Knipperlichten update

Bericht door StefanRSW » 19 aug 2013, 23:54

Introductie

Hallo,

Ik ben Stefan, 18 jaar en woonachtig in Zuid-Holland. Ik volg de opleiding Mechatronica N4 aan het ROC Mondriaan in Den Haag. Zoals de meeste van jullie ben ook ik gek op BMW, ik heb nu al een tijdje een voorliefde voor het merk.

De BMW

Het plan was eigenlijk om de E36 Cabrio van mijn baas over te nemen. Via mijn vader hoorde ik dat mijn baas dus opzoek was naar een Z8 of een E9. Dit zou dus een mooie gelegenheid zijn om de E36 over te nemen, die in een zeer mooie staat verkeert.

Hij zou zijn BMW pas wegdoen als hij een nieuwe had aangeschaft. Dit is er echter nooit van gekomen, waarop mijn vader had gezegd dat ik dan maar beter verder kon zoeken. Zo gezegd, zo gedaan.

Na een tijdje Marktplaats.nl in de gaten hebben gehouden leek mij een 5-serie wel wat. Er stond een mooie zwarte 528 E39 te koop. Ik had berekend wat het zou kosten aan vaste lasten vergeleken met de E36 Cabrio. Dit bleek niet veel te schelen.

Het kostenplaatje had ik aan mijn vader voorgedragen, waarop hij zei dat dit onrealistisch was. Hij vertelde me dat een 528 minimaal 1 op 6 zou verbruiken, en dat dit dus als student zijnde niet te betalen was. Hij stelde voor om naar een leuke 3-serie opzoek te gaan.

De E46 bleek betaalbaarder dan ik dacht. Na alweer Marktplaats in de gaten te hebben gehouden, hebben mijn vader en ik een paar E46's bezocht. Dit liep best wel rampzalig. Nadat wij waren wezen kijken bij een auto in de buurt, beviel die ons wel. We hadden een afspraak gemaakt om de auto de volgende dag over te nemen. Echter toen ik 's avonds het kenteken Googelde, kwam ik erachter dat de kilometerstand niet klopte. Dit hebben we dan ook meteen afgeblazen. :gay:

Na nog meer rotzooi te hebben bezocht, had ik de hoop eigenlijk al opgegeven. Totdat we de huidige hadden gevonden. Een mooie zilveren pre-facelift Coupé uit 2000. Zelfs mijn vader was er enthousiast over, ondanks dat hij niks met BMW's heeft!

Een mooie 6-cilinder is het geworden.

Afbeelding

Plannen

Ik ben niet van plan de auto grof aan te pakken, ik houd namelijk van de OEM-look. Ik ben begonnen om de zij knipperlichten te vervangen, deze waren dof en vergeeld. Deze heb ik vervangen en daarbij heb ik er ook Silvervision's ingezet.

Verder hebben mijn vader en ik een Dynavin D99+ inclusief een achteruitrijcamera geïnstalleerd.

Het enigste wat ik nog zou willen, is een setje 15'' winter velgen, en wellicht rondom oranje knipperlichten, om de auto wat meer vorm te geven.
Laatst gewijzigd door StefanRSW op 28 jan 2014, 12:34, 4 keer totaal gewijzigd.

Dcreator

Re: | Stefan's E46 320Ci Executive |

Bericht door Dcreator » 20 aug 2013, 00:19

Mooie auto die inderdaad niet veel nodig heeft om netjes te zijn!
(meer foto's welcome though! :whistle: )

Wat ik nog wel zou doen als ik jou was, een subtiele verlaging, dat de wielen wat mooier in de kasten vallen! een Eibach Pro verenset wellicht een optie??

Verder natuurlijk veel Plezier van je aanwinst!

buutnhuus

Bericht door buutnhuus » 20 aug 2013, 10:55

Inderdaad, niet duur maar een stuk mooier. Zonder dat je last hebt van drempels :duim:

Mooie auto om mee te beginnen :ja: we wachten nog wel op de interieurfoto's
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008

bob de bouwer

Bericht door bob de bouwer » 20 aug 2013, 21:09

nouw kerel zeker een mooie coupe zou een broer kunnen zijn van mijn bmw top :duim:

Jeremy

Bericht door Jeremy » 21 aug 2013, 06:42

Mooie auto hoor! Staat toch echt erg mooi dat titaanzilver hoor, blij dat ik het ook heb. Die 150pk motor is ook erg fijn, lekker soepel onderin en wat hoger in de toeren toch nog redelijk pittig, ik hoop wel dat je een handbak hebt want mijn vorige, een automaatje, was soms wel erg lui.. ;)

Wel eerst goed warm rijden hoor want deze motoren zijn bijzonder gevoelig voor schade wanneer ze koud zijn en je op het gas gaat! Ik hou zelf altijd 15 kilometer aan voor ik uberhaupt boven de 3000 toeren kom. :)

Verbruik van een 528i zal echter niet heel veel schelen denk ik, ik rijd nu een 325Ci die zelfs zuiniger is dan mijn vorige 320Ci. Nu is dit wel een handbak en was de vorige zoals gezegd een automaat, dus niet echt vergelijkbaar, maar met mijn 2,0 kon ik ook 1 op 6 rijden. -_-

Eibach Pro kan ik ook aanraden, heb eigenlijk helemaal geen last van drempels maar het maakt de auto wel weer net iets mooier.

Nogmaals, mooie auto, ennuhh.. Mogen we de Dynavin eens zien?? :duim:

StefanRSW

Bericht door StefanRSW » 21 aug 2013, 08:41

buutnhuus schreef:Inderdaad, niet duur maar een stuk mooier. Zonder dat je last hebt van drempels :duim:

Mooie auto om mee te beginnen :ja: we wachten nog wel op de interieurfoto's
Interieurfoto's zal ik morgen even maken!
320ciE46 schreef:Mooie auto hoor! Staat toch echt erg mooi dat titaanzilver hoor, blij dat ik het ook heb. Die 150pk motor is ook erg fijn, lekker soepel onderin en wat hoger in de toeren toch nog redelijk pittig, ik hoop wel dat je een handbak hebt want mijn vorige, een automaatje, was soms wel erg lui.. ;)

Wel eerst goed warm rijden hoor want deze motoren zijn bijzonder gevoelig voor schade wanneer ze koud zijn en je op het gas gaat! Ik hou zelf altijd 15 kilometer aan voor ik uberhaupt boven de 3000 toeren kom. :)

Verbruik van een 528i zal echter niet heel veel schelen denk ik, ik rijd nu een 325Ci die zelfs zuiniger is dan mijn vorige 320Ci. Nu is dit wel een handbak en was de vorige zoals gezegd een automaat, dus niet echt vergelijkbaar, maar met mijn 2,0 kon ik ook 1 op 6 rijden. -_-

Eibach Pro kan ik ook aanraden, heb eigenlijk helemaal geen last van drempels maar het maakt de auto wel weer net iets mooier.

Nogmaals, mooie auto, ennuhh.. Mogen we de Dynavin eens zien?? :duim:
De 528 die te koop stond, was een automaat. :P Mijn 320Ci is gewoon een handgeschakelde.

Zelf ben ik niet echt van het scheuren, maar het is wel leuk, dat als je bijvoorbeeld in moet halen, je niet terug hoeft te schakelen om iemand te passeren.

Ik zal me trouwens vandaag of morgen even verdiepen in die Eibach Pro, het is altijd leuk om zulke mod's uit te voeren. Het enigste wat mij tegenstaat is dat ik bijvoorbeeld schrapend over drempels heen moet, en dat zie ik niet zitten.

Foto's van de Dynavin zullen morgen verschijnen!

Jeremy

Bericht door Jeremy » 21 aug 2013, 17:46

Ja die automaatjes die zuipen als een gek. En het neemt beleving weg. Nu zit dat bij een 2,8 wel goed zou je denken maar ik vind de 3 serie sowieso een stuk meer feedback geven dan de 5 serie, dus ik denk dat je de goede keuze gemaakt hebt! :duim:

Ik heb totaal geen last van drempels. Zelfs niet met M-tech II pakket. Het enige waar je wel mee moet gaan oppassen is stoeprandjes en hele steile drempels, zoals in woonwijken, maar ik denk, wanneer je er met hele rustige snelheid overheen gaat ook dat geen probleem moet zijn. En desnoods even gaan meten haha.

Over het comfort ben ik ook wel te spreken. Het is iets straffer dan de normale veren, al heb ik wel een sportpakket zoals ik zei dus mijne ligt sowieso al een stuk strakker en harder, maar ik heb eigenlijk nooit dat het niet te doen is haha. Zorg er wel voor dat er geen rammeltjes of kraakjes in je auto zitten want die ga je wel iets meer horen als ze er zijn. ;)

StefanRSW

Bericht door StefanRSW » 22 aug 2013, 14:39

320ciE46 schreef: Over het comfort ben ik ook wel te spreken. Het is iets straffer dan de normale veren, al heb ik wel een sportpakket zoals ik zei dus mijne ligt sowieso al een stuk strakker en harder, maar ik heb eigenlijk nooit dat het niet te doen is haha. Zorg er wel voor dat er geen rammeltjes of kraakjes in je auto zitten want die ga je wel iets meer horen als ze er zijn. ;)
Mijn auto heeft ook fabriek's af een sportonderstel, dus dat zit denk ik wel goed qua hardheid. Welke veren zou je mij kunnen aanraden van Eibach. Ik heb wat rond zitten zoeken, maar ik kom er niet echt uit wat ik nou precies nodig heb.

Verder denk ik wel dat een 5-serie mijn volgende auto wordt, een E39 vind ik gewoon een hele mooie auto. :X
Of een Z3 Coupé, dat is ook wel een van mijn favorieten, heeft toch geen alledaags uiterlijk.

Wat betreft rammeltjes en kraakjes, daar heb ik momenteel ook geen last van, dus dat is ook wel prima.

Hieronder nog wat foto's van de Dynavin:
Spoiler: Laat zien
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Het interieur is verder niet heel bijzonder, gewoon een zwart stoffen interieur met donkerhouten inleg. Mochten hier desondanks foto's van gewild zijn, wil ik deze best binnenkort even maken.

buutnhuus

Bericht door buutnhuus » 23 aug 2013, 11:01

Ik zou voor de eibach pro gaan (zie mijn showroom voor foto's, en dan ergens halverwege mijn topic)
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008

Jeremy

Bericht door Jeremy » 29 aug 2013, 13:59

Inderdaad. De Eibach Pro is geen probleem. Zelfs bij mijn M-tech II pakket wat een iets lagere voorbumper geeft heb ik geen problemen met drempels. De normale drempels kun je precies hetzelfde pakken als gewoon verkeer maar de hogere drempels ga ik wel iets langzamer overheen. De verlaging is ook maar 25mm, dus heel veel lever je niet in. Het ziet er alleen wel echt veel beter uit.

Voor foto's kun je in mijn showroom kijken, geeft je een goed beeld hoe het er op een coupé uitziet. Volgens mij heb ik er deze onder liggen maar als je het echt zeker weet moet je eens contact opnemen met forumlid mantisnl (en dan zeggen dat je van mij komt), want ik heb de auto overgekocht van hem en hij heeft 'm verlaagd.

Dynavin ziet er ook erg goed uit zeg! :duim:

Misschien een idee om zilveren interieurlijsten te nemen om de auto helemaal af te maken?

StefanRSW

Bericht door StefanRSW » 29 aug 2013, 14:20

Ik twijfel eerlijk gezegd nog over het verlagen. Ik zie er namelijk geen meerwaarde in, ondanks dat het er toch wel gaaf uitziet op jouw foto's. €165,- vind ik namelijk veel geld voor een optische upgrade, ik zou dat denk ik voorlopig liever in onderhoud steken. (Is zo'n verlagingspakket goed zelf te monteren, of kan dit ook beter bij de garage gebeuren?)

Misschien is het iets voor later, wanneer het budget het toelaat.

Verder heb ik inderdaad naar andere interieurlijsten gekeken, maar mij is opgevallen dat deze nieuw erg duur zijn, en tweedehands bijna niet aangeboden wordt. Ik zou graag een set titanium of pianolak zwarte lijsten willen hebben, maar deze zijn volgens mij circa €325,- wat mij op dit moment ook te veel is.

Het hout vind ik op zich ook wel mooi, maar dat van mij is beschadigd en het oogt toch wel wat oubollig en onsportief.

Mocht iemand weten die zo'n interieur setje aanbiedt, houd ik mij graag aanbevolen.

Jeremy

Bericht door Jeremy » 29 aug 2013, 14:29

Tja, het is zowel technisch als optisch want de auto gaat wel beter sturen vind ik. Ik heb met een "normale" m-pakket wagen gereden en dan (uiteraard haha) met mijn verlaagde en mijne stuurt iets beter in bochten en ligt stabieler op hogere snelheid. Nu praat ik dan wel over 18 tegenover 19 inch wielen en andere banden en dus zou het hem ook daar in kunnen liggen.

Monteren is zelf te doen maar je hebt wel het juiste gereedschap en vooral de juiste voorzichtigheid nodig. Je kunt hem ook gewoon door een garage laten installeren, denk niet dat je daar zo gek veel kwijt voor bent.

Mijne had origineel ook dezelfde houten inleg maar deze zijn overgespoten naar dezelfde kleur als mijn (en jou) exterieur. Dus als je dat wat vind zou je toch eens contact moeten opnemen met de vorige eigenaar van mijn auto.

Foto van mijn interieur;

Afbeelding

StefanRSW

Bericht door StefanRSW » 29 aug 2013, 14:57

Dat ziet er inderdaad goed uit, het enigste probleem met mijn lijsten zijn, dat er bij de armsteunen diepe scheuren zitten. Dat is niet meer mooi te krijgen.

Wat ik van jouw interieur vooral heel mooi vind, is de leren bekleding. Dat is ook iets wat ik graag zou willen.

Over de veren, dat is iets waar ik echt budget vrij voor moet maken, mocht ik dat willen hebben. Ik moet er nog maar eens goed over nadenken.

Marcel RSD

Bericht door Marcel RSD » 29 aug 2013, 15:27

320ciE46 schreef:Ja die automaatjes die zuipen als een gek. En het neemt beleving weg. Nu zit dat bij een 2,8 wel goed zou je denken maar ik vind de 3 serie sowieso een stuk meer feedback geven dan de 5 serie, dus ik denk dat je de goede keuze gemaakt hebt! :duim:
Ik weet niet waar je dit op baseert, maar niet op feiten. Ligt helemaal aan je rechtervoet en je houdt hem met je 3- tje echt niet bij met optrekken. :driving:
Je kunt met een 3 serie wat sneller door een bocht, omdat de massa geringer is. Maar voor de rest is het aansluiten achter een E39, zeker qua comfort en ruimte.

Maar om mee te beginnen is dit zeker geen verkeerde keuze. Ik begon met een Renault 18 toen ik 18 werd.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506

Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats

StefanRSW

Bericht door StefanRSW » 29 aug 2013, 16:02

Mij lijkt vooral een E39 qua luxe meer bieden, en de E46 is juist wat sportiever. Een Renault 18 ziet er ook wel leuk uit, maar dat is zeker alweer een tijd terug.

Ik ben ook niet begonnen met deze E46, dit is pas mijn tweede auto. Hiervoor had ik een Seat Ibiza uit 2001, daar heb ik sinds het behalen van mijn rijbewijs in rond gereden.

Afbeelding

Dat was ook zeker een leuke auto, maar ik had al een tijd een BMW in mijn hoofd. Mijn ouders gaven het advies eerst met een kleine auto te beginnen. Echter haalt de Seat niet het plezier wat ik nu in mijn BMW heb. Heel de beleving is veel beter, en natuurlijk de 2.0 tegenover de 1.4.

Voor het behalen van mijn autorijbewijs heb ik twee jaar op een Zip SP gereden, maar dat is denk ik uit den boze hier, een scooter.

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Showroom”