Hallo,
Ik ben Stefan, 18 jaar en woonachtig in Zuid-Holland. Ik volg de opleiding Mechatronica N4 aan het ROC Mondriaan in Den Haag. Zoals de meeste van jullie ben ook ik gek op BMW, ik heb nu al een tijdje een voorliefde voor het merk.
De BMW
Het plan was eigenlijk om de E36 Cabrio van mijn baas over te nemen. Via mijn vader hoorde ik dat mijn baas dus opzoek was naar een Z8 of een E9. Dit zou dus een mooie gelegenheid zijn om de E36 over te nemen, die in een zeer mooie staat verkeert.
Hij zou zijn BMW pas wegdoen als hij een nieuwe had aangeschaft. Dit is er echter nooit van gekomen, waarop mijn vader had gezegd dat ik dan maar beter verder kon zoeken. Zo gezegd, zo gedaan.
Na een tijdje Marktplaats.nl in de gaten hebben gehouden leek mij een 5-serie wel wat. Er stond een mooie zwarte 528 E39 te koop. Ik had berekend wat het zou kosten aan vaste lasten vergeleken met de E36 Cabrio. Dit bleek niet veel te schelen.
Het kostenplaatje had ik aan mijn vader voorgedragen, waarop hij zei dat dit onrealistisch was. Hij vertelde me dat een 528 minimaal 1 op 6 zou verbruiken, en dat dit dus als student zijnde niet te betalen was. Hij stelde voor om naar een leuke 3-serie opzoek te gaan.
De E46 bleek betaalbaarder dan ik dacht. Na alweer Marktplaats in de gaten te hebben gehouden, hebben mijn vader en ik een paar E46's bezocht. Dit liep best wel rampzalig. Nadat wij waren wezen kijken bij een auto in de buurt, beviel die ons wel. We hadden een afspraak gemaakt om de auto de volgende dag over te nemen. Echter toen ik 's avonds het kenteken Googelde, kwam ik erachter dat de kilometerstand niet klopte. Dit hebben we dan ook meteen afgeblazen.

Na nog meer rotzooi te hebben bezocht, had ik de hoop eigenlijk al opgegeven. Totdat we de huidige hadden gevonden. Een mooie zilveren pre-facelift Coupé uit 2000. Zelfs mijn vader was er enthousiast over, ondanks dat hij niks met BMW's heeft!
Een mooie 6-cilinder is het geworden.

Plannen
Ik ben niet van plan de auto grof aan te pakken, ik houd namelijk van de OEM-look. Ik ben begonnen om de zij knipperlichten te vervangen, deze waren dof en vergeeld. Deze heb ik vervangen en daarbij heb ik er ook Silvervision's ingezet.
Verder hebben mijn vader en ik een Dynavin D99+ inclusief een achteruitrijcamera geïnstalleerd.
Het enigste wat ik nog zou willen, is een setje 15'' winter velgen, en wellicht rondom oranje knipperlichten, om de auto wat meer vorm te geven.