Automaat blijft hangen

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
nandru

Automaat blijft hangen

Bericht door nandru » 26 aug 2013, 02:03

Mijn E39 523I uit -5-2000
Heeft het volgende probleem:
De versnelling blijft hangen in zijn 3 schakeld niet door naar 4 en 5 maar chakeld ook niet terug bij stilstaan of het uit zetten van de auto.
Optrekken gebeurd dan in zijn 3 aan daar blijft het in staan tijden het rijden.
Hnad matig schakelen werkt dan ook niet meer
De display waar je kint zien of je in de D of D/S of Handmatige stand zit werk dan ook niet.
Als je auto paar tellen uit maakt en weer stard doet alles het weer maar kan tijdens het rijden binnen enkele sec weer over zijn of na lange tijd ( heb vrijdag 1400 km gereden zonder problemen) zaterdag was het na 2 minuten rijden weer raak alles vie weer uit,moest de navigatie aan zetten om te zien hoe hard ik reed.
De ABS en ASC lampjes branden ook maar die branden constant.

Iemand wat er aan de hand is met mijn E39

Alvast bedankt voor de moeite

Jeremy

Re: Automaat blijft hangen

Bericht door Jeremy » 26 aug 2013, 02:29

Als de automaat alleen in z'n derde versnelling loopt betekent dat dat hij in de noodloop zit. Er is dus iets mis met je automaatbak zelf, je koppelomvormer of je automaat mist een (electronisch) signaal. Het boekje van mijn oude E46 coupé met dezelfde automaat gaf aan dat je extreme motorbelasting moet vermijden en je zo spoedig mogelijk naar een dealer moet gaan om de auto uit te lezen. Ik zou dit dus zeker zo gauw mogelijk doen want een automaat kan kostbaar zijn wanneer die echt stuk is. Het hoeft nog niet te laat te zijn want ik heb dit ook wel eens gehad en bij mij was het een simpel schakelaartje.

Wat is de kilometerstand van de wagen? En heeft de automaat een spoeling gehad, zo ja, wanneer (hoeveel km terug)?

Verder is het op het forum gebruikelijk om je hier eventjes voor te stellen, zodat we allemaal weten met wie we praten. :duimen:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”