Al een tijdje start de 320d slecht bij koude start maar ook als hij een hele dag in de zon heeft gestaan.
Het eerste waar ik aan dacht, gloeispiralen en wat blijkt 4 gloeispiralen kapot! Als ik mijn auto nu op contact zet licht mijn voorgloeilampje kort op en veranderd er niet echt iets hij blijft slecht starten.
Nu heb ik een ander gloeirelay van de sloop opgehaald(deze kan natuurlijk ook defect zijn)en dit geeft ook geen verandering. Nu zei iemand dat een loeirelay niet werkt als de temperatuursensor in de kop( onder de luchtinlaat) niet werkt/of een verkeerde waarde afgeeft. En dat daar door het gloeirelay niet werkt klopt dat?
320d start slecht
Re: 320d start slecht
Zijn je gloei pennen nog goed? Bij mij is de pen die het dichtst bij het schudbord zit door gerot (blijkbaar water gelekt via de intruer filterbak). Mijn symtomen zijn het zelfde als je beschrijft.
Na uitlezen error op de gloei pennen. Dus 3 vervangen kom je er achter dat 4 is doorgerot tussen de aansluiting van de kabel en de kop waar je je dop op kan zetten. Dacht meld het je ff
Ik had het geluk dat hij ook nog is afbrak toen ik er ook maar naar keek met de dop sleutel
Na uitlezen error op de gloei pennen. Dus 3 vervangen kom je er achter dat 4 is doorgerot tussen de aansluiting van de kabel en de kop waar je je dop op kan zetten. Dacht meld het je ff
Ik had het geluk dat hij ook nog is afbrak toen ik er ook maar naar keek met de dop sleutel
Re: 320d start slecht
Dat is zwaar Kl*te om los te krijgen.Sikmans schreef:Zijn je gloei pennen nog goed? Bij mij is de pen die het dichtst bij het schudbord zit door gerot (blijkbaar water gelekt via de intruer filterbak). Mijn symtomen zijn het zelfde als je beschrijft.
Na uitlezen error op de gloei pennen. Dus 3 vervangen kom je er achter dat 4 is doorgerot tussen de aansluiting van de kabel en de kop waar je je dop op kan zetten. Dacht meld het je ff
Ik had het geluk dat hij ook nog is afbrak toen ik er ook maar naar keek met de dop sleutel
Ik had er zelf ook al problemen mee, ze zaten erg vast.
Ze zijn er gelukkig nu allemaal al uit en vervangen
Uitlezen vind ik erg duur en zou het liefst dat zelf doen(aangezien het deels mijn werk is) Ben nog zoekende naar een leuke aanbieding
Heb zojuist een gloei relay besteld die andere die ik opgehaald heb was defect.
Re: 320d start slecht
Toch denk ik dat er wat anders aan de hand is.
Met deze temperaturen hoef je toch helemaal niet voor te gloeien?
Ik doe altijd gelijk starten en lopen.
Ik denk dat je hogedruk pomp minder aan het worden is.
Met deze temperaturen hoef je toch helemaal niet voor te gloeien?
Ik doe altijd gelijk starten en lopen.
Ik denk dat je hogedruk pomp minder aan het worden is.
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
Re: 320d start slecht
Dat zul je idd wel denken. Maaaaar diesel is en zelfontbrander en doet dat pas vanaf 48 graden om zelf te ontbranden. Dus op de warmste zomerdag komen we niet aan de 48 graden.Patrickk schreef:Toch denk ik dat er wat anders aan de hand is.
Met deze temperaturen hoef je toch helemaal niet voor te gloeien?
Ik doe altijd gelijk starten en lopen.
Maar het is techniek en alles kan kapot is mijn ervaring, vanavond dat nieuwe relay voor de gloeispiralen plaatsen dan maar eens kijken hoe hij start. Maar ik hou je info over de brandstofpomp in mijn gedachten
Re: 320d start slecht
Nieuwe gloeispiralen-relay is geplaatst en helaas gloeit hij nog steeds niet
Het enige wat nog kan is dat de temp sensor die in de cilinderkop zit.
Als de tempsensor defect is heb je toch geen temp op je instrumenten paneel? hij zou een dubbele werking hebben?
Ook heb ik mijn luchtinlaat gedemonteerd en zag dat de vorige eigenaar vergeten heeft een stekker op de luchtinlaat te plaatsen. Trekkracht is nu helemaal super.
Het enige wat nog kan is dat de temp sensor die in de cilinderkop zit.
Als de tempsensor defect is heb je toch geen temp op je instrumenten paneel? hij zou een dubbele werking hebben?
Ook heb ik mijn luchtinlaat gedemonteerd en zag dat de vorige eigenaar vergeten heeft een stekker op de luchtinlaat te plaatsen. Trekkracht is nu helemaal super.