Vroeg van huis weg en in Nederland grotendeels in het donker gereden, de grens over bij Arnhem en toen werd het licht buiten. Het was prachtig stil op de weg en dus plankgas met het apparaat de A3 af.
Onvoorstelbaar hoe mooi dat toch telkens weer rijdt, wat een koppel en duw in je rug als je bij de 200 het gas nog even vol intrapt om vervolgens tot in de begrenzer (257 kmh) te rijden en dan nog 2 versnellingen over te hebben.
Maar ook hoe rustig je kunt cruisen op bv. 200kmh bij 3200 toeren. Totaal geen enkel probleem met dergelijke snelheden qua sturen, remmen of veren. Af en toe flink in de remmen voor wat fileverkeer en zodra er ruimte was weer gelijk op het gas.
Aan het einde van de dag, vroeg in de avond terug naar huis en wederom flink het gas erop. Nog even gesport met een RS-4 (die overigens ook serieus snel is en geen begrenzer had..) en weer veilig terug in Nederland (100 rijden enzo bij 1.700 toeren).
Uiteraard rij ik verstandig en geef alleen gas als de situatie zich daarvoor leent. Ook hou ik rekening met mensen die mij niet zien aankomen en mogelijk in gaan halen. Echt hard rijden doe ik alleen op wegen met minimaal 3 rijbanen. Overigens zijn de Duitsers ernstig veel gedisciplineerder dan de Nederlandse bestuurders maar dat terzijde.
Dit allemaal met een gemiddeld verbruik van 1:7.5

Ik denk dat ik de volgende keer gewoon weer met de auto ga. Freude am Fahren !