Beste mensen,
Paar dagen geleden is mijn waterpomp vervangen, deze is goed ontlucht en water circulatie is goed. Maar ik krijg geen warme lucht meer binnen? Is echt ambetant met zo slecht weer hier in Belgie... Damp van mijn ruiten gaat moeilijk weg en winter is er bijna...
Ik dacht eerst dat het niet goed ontlucht was en heb deze verschillende keren gedaan, uiteindelijk ook binnengereden bij een garage en daar ook nog eens laten ontluchten maar auto blijft koud blazen.
Ik weet dat er een klep zit tussen het motor en kachelradiator. Zou het kunnen dat deze kleppen nietmeer werken? Hoe kan ik deze testen? En dat is toch wel raar dat ze kapot zijn gegaan toevallig wanneer de waterpomp vervangen is geweest... Zekeringen heb ik ook gecontroleerd en alles ziet er goed uit...
Wie kan er mij helpen?? Het is een 320 cabrio met digitale airco.
Alvast bedankt!
[e36] interieur verwarming probleem!
- SanderZuyderduyn
Re: [e36] interieur verwarming probleem!
Een aantal jaar geleden toen ik mijn eerste E36 kocht had ik ook het probleem dat er geen warme lucht uit verwarming kwam. Toen der tijd bleek dat het onderstaande draaiknop was die ik over het hoofd zag.
Al gekeken naar de stand van die draaiknop? Mocht dit het niet zijn, dan ben ik ook wel erg benieuwd naar de werkelijk oorzaak van het probleem.
Al gekeken naar de stand van die draaiknop? Mocht dit het niet zijn, dan ben ik ook wel erg benieuwd naar de werkelijk oorzaak van het probleem.
Wie het laatst remt, remt het hardst.
Ik kan je zo 1...2...3 niet de juiste oplossing voor het probleem geven.
Ik stel voor dat je problemen gaat uitsluiten, eerst kijken naar wat Sander hier boven zegt, en als dit niet het probleem is, bekijk dan eens de klep waar de draaiknop die Sander omcirkelt heeft op aangewezen zit. Misschien staan draaimechanisme en klep door een defect los van elkaar, en blijft de klep op stand koud staan.
Omdat je wel circulatie hebt van koude lucht, sluit ik de waterpomp uit. Het zal eerder aan een defecte klep liggen. Het is typisch dat het gebeurd is na de reparatie maar ik vermoed dat het los van elkaar staat...Die klepsturingsmechanismes zijn als ik me niet vergis van plastic....Oud plastic waar inmiddels de weekmakers wel een beetje uit aan het gaan zijn....Niet heel vreemd voor zulke oude auto's dus.
De draaimechanismes van de kleppen kun je zien zitten als je je handschoenenkastje uitbouwt. (let op het rooster boven het handschoenenkastje en het kastje zelf als 1 GEHEEL uit de wagen nemen nadat je de schroeven los gemaakt hebt). Doe je dit niet is de kans groot dat de pinnetjes aan het rooster afbreken en dan heb je een gapend handschoenen kastje!
Mocht je evt. een nieuw kachelhuis willen inbouwen, ik heb nog een compleet kachelhuis met elektronische klepsturing voor jouw type E36 en airco te koop!
Ik stel voor dat je problemen gaat uitsluiten, eerst kijken naar wat Sander hier boven zegt, en als dit niet het probleem is, bekijk dan eens de klep waar de draaiknop die Sander omcirkelt heeft op aangewezen zit. Misschien staan draaimechanisme en klep door een defect los van elkaar, en blijft de klep op stand koud staan.
Omdat je wel circulatie hebt van koude lucht, sluit ik de waterpomp uit. Het zal eerder aan een defecte klep liggen. Het is typisch dat het gebeurd is na de reparatie maar ik vermoed dat het los van elkaar staat...Die klepsturingsmechanismes zijn als ik me niet vergis van plastic....Oud plastic waar inmiddels de weekmakers wel een beetje uit aan het gaan zijn....Niet heel vreemd voor zulke oude auto's dus.
De draaimechanismes van de kleppen kun je zien zitten als je je handschoenenkastje uitbouwt. (let op het rooster boven het handschoenenkastje en het kastje zelf als 1 GEHEEL uit de wagen nemen nadat je de schroeven los gemaakt hebt). Doe je dit niet is de kans groot dat de pinnetjes aan het rooster afbreken en dan heb je een gapend handschoenen kastje!
Mocht je evt. een nieuw kachelhuis willen inbouwen, ik heb nog een compleet kachelhuis met elektronische klepsturing voor jouw type E36 en airco te koop!
Vermoedelijk heb je de kachelkraan kapot.
530d E61 titan silber 2005 daily,
728i E38 oxford grunn 1996,
325i E36 mauritius blau 1992,
318is E36 techno violet 1996,
540i E39 techno violet 1996,
318is E36 madeira violet 1997 driftcar,
728i E38 oxford grunn 1996,
325i E36 mauritius blau 1992,
318is E36 techno violet 1996,
540i E39 techno violet 1996,
318is E36 madeira violet 1997 driftcar,
Kachelkraan inderdaad, kan bijna niet missen.
E36 318tds touring, montrealblau.