Eric 540i en historie onderhoud Nu op Marktplaats
Eric 540i en historie onderhoud Nu op Marktplaats
Beste allen
Sinds augustus 2012 ben ik de blije bezitter van een E39 540i. De auto had op dat moment 270.000 km gereden. Naar aanleiding van een artikel in Youngtimer 2-2013 besloten om naar dit model te kijken. Een halve dag op pad langs een youngtimer specialist die 5 stuks E39 had staan. En langs een BMW specialist die een 540 had staan. Ik mocht ongevraagd proefrijden. Eerste indruk: Beetje veel vermogen en zwaar aan de voorzijde. Op dat moment druk met werk en na een paar maanden wilde ik eens in een 528 rijden. Helaas lukte dat niet. Vervolgens na de vakantie op de eerste werkdag: BOEM. Mijn Volvo 940 plat. Op dat moment had ik dermate veel werk dat de tijd nemen om de juiste auto uit te zoeken er niet was. De voorgaande maanden had ik regelmatig op internet naar het aanbod gekeken en dat was niet bepaald ruim en niet van de door mij gewenste kwaliteit. Of 10K en meer…. Mede door de financiën besloten de 540 waarin ik proef heb gereden direct te kopen. Toch leuk om als zelfstandig ondernemer een vrije keus van auto te hebben.
Enkele gegevens:
Kleur: Montreal blauw metalic 297
Interieur: Standard leder grau N6TT sportinterieur
Steptronic
M onderstel
Radio BMW Business
Bij de aanschaf achterstallig onderhoud weg gewerkt en naar de airco laten kijken. 1 storing blijft: De schakelaars tussen lucht uit de roosters dashboard en voorruit functioneren omgekeerd. Ik kan er mee leven.
Bij 288.000 km Prins VSI in laten bouwen. Helaas houd de motor af en toe 1 seconde in bij 2.500 toeren en meer. En bij het los laten gaspedaal en direct weer gas geven houd de motor in. Over +- 2 weken met de LPG-inbouwer rijden met aangesloten computer. Het storingsgeheugen melde 1 storing, Lambda sensor bank cilinder 1 t/m 4 heeft 18 storingen gegeven. Vervangen.
Huidige km stand 306.700. Het afgelopen jaar de volgende onderdelen vervangen en onderhoud uitgevoerd:
• 270.000 Olie en olie filter + luchtfilter
• 272.000 8 originele bougies
• Oktober 2012 alle 4 de klepdekselpakkingen vervangen
• December 2012 draagarm LA en 2 x microfilterhuis + filter
• 287.507 APK 22-2-2013 Tussen stukjes stabilisatorstangen vervangen
• 288.000 Maart 2013 Prins VSI in laten bouwen
• April 2013 2 x Michel Premacy HP 225/55 R16 99W
• 296.000 olie + oliefilter
• Juni 2013 embleem en temperatuur sensor koelvloeistof
• 297.000 automatische bak 4.5 liter olie en filter vervangen (volledig spoelen kan bij dit type bak niet)
• Juli 2013 handrem stellen en 2 x ster voorruit herstellen
• September 2013 4 x Continental wintercontact TS 830P 225/55 R16 99V gekocht en om de aluminium velgen gemonteerd. Nu wachten tot het morgenochtend glad wordt.
Tik in motor. Bij 2.000 toeren en dan gas los laten. Tikken en met afname toerental wordt het getik minder. Bij stationair licht hoorbaar. Uitlezen. Lambda sensor bank cilinder 1 t/m 4 heeft 18 storingen gegeven. Vervangen.
Met stethoscoop luisteren. Tik in linker bank (gezien vanaf de distributie) cilinder 1 t/m 4 en zo te horen in het onder blok. Tik wordt niet erger.
Carter pan er onderuit. Niets geen aanslag onder in de pan. Nog niet 1 minuscuul aluminium stukje of vijzel van een lager. Oliepomp gecontroleerd. Alle bouten zitten vast. Carter pan pakking vervangen en Forte reiniger er door. 30 minuten motor draaien in afwisselend toerental tot 2.000 toeren. Olie en filter vervangen en een Forte beschermer in de nieuwe olie + oliefilter vervangen. Tik blijft hetzelfde klinken. Grrrrr
Binnenkort langs een motorenrevisie bedrijf. Wellicht hebben zij een idee bij dit tikkende geluid.
Wordt vervolgt en met hartelijke groet,
Eric
Sinds augustus 2012 ben ik de blije bezitter van een E39 540i. De auto had op dat moment 270.000 km gereden. Naar aanleiding van een artikel in Youngtimer 2-2013 besloten om naar dit model te kijken. Een halve dag op pad langs een youngtimer specialist die 5 stuks E39 had staan. En langs een BMW specialist die een 540 had staan. Ik mocht ongevraagd proefrijden. Eerste indruk: Beetje veel vermogen en zwaar aan de voorzijde. Op dat moment druk met werk en na een paar maanden wilde ik eens in een 528 rijden. Helaas lukte dat niet. Vervolgens na de vakantie op de eerste werkdag: BOEM. Mijn Volvo 940 plat. Op dat moment had ik dermate veel werk dat de tijd nemen om de juiste auto uit te zoeken er niet was. De voorgaande maanden had ik regelmatig op internet naar het aanbod gekeken en dat was niet bepaald ruim en niet van de door mij gewenste kwaliteit. Of 10K en meer…. Mede door de financiën besloten de 540 waarin ik proef heb gereden direct te kopen. Toch leuk om als zelfstandig ondernemer een vrije keus van auto te hebben.
Enkele gegevens:
Kleur: Montreal blauw metalic 297
Interieur: Standard leder grau N6TT sportinterieur
Steptronic
M onderstel
Radio BMW Business
Bij de aanschaf achterstallig onderhoud weg gewerkt en naar de airco laten kijken. 1 storing blijft: De schakelaars tussen lucht uit de roosters dashboard en voorruit functioneren omgekeerd. Ik kan er mee leven.
Bij 288.000 km Prins VSI in laten bouwen. Helaas houd de motor af en toe 1 seconde in bij 2.500 toeren en meer. En bij het los laten gaspedaal en direct weer gas geven houd de motor in. Over +- 2 weken met de LPG-inbouwer rijden met aangesloten computer. Het storingsgeheugen melde 1 storing, Lambda sensor bank cilinder 1 t/m 4 heeft 18 storingen gegeven. Vervangen.
Huidige km stand 306.700. Het afgelopen jaar de volgende onderdelen vervangen en onderhoud uitgevoerd:
• 270.000 Olie en olie filter + luchtfilter
• 272.000 8 originele bougies
• Oktober 2012 alle 4 de klepdekselpakkingen vervangen
• December 2012 draagarm LA en 2 x microfilterhuis + filter
• 287.507 APK 22-2-2013 Tussen stukjes stabilisatorstangen vervangen
• 288.000 Maart 2013 Prins VSI in laten bouwen
• April 2013 2 x Michel Premacy HP 225/55 R16 99W
• 296.000 olie + oliefilter
• Juni 2013 embleem en temperatuur sensor koelvloeistof
• 297.000 automatische bak 4.5 liter olie en filter vervangen (volledig spoelen kan bij dit type bak niet)
• Juli 2013 handrem stellen en 2 x ster voorruit herstellen
• September 2013 4 x Continental wintercontact TS 830P 225/55 R16 99V gekocht en om de aluminium velgen gemonteerd. Nu wachten tot het morgenochtend glad wordt.
Tik in motor. Bij 2.000 toeren en dan gas los laten. Tikken en met afname toerental wordt het getik minder. Bij stationair licht hoorbaar. Uitlezen. Lambda sensor bank cilinder 1 t/m 4 heeft 18 storingen gegeven. Vervangen.
Met stethoscoop luisteren. Tik in linker bank (gezien vanaf de distributie) cilinder 1 t/m 4 en zo te horen in het onder blok. Tik wordt niet erger.
Carter pan er onderuit. Niets geen aanslag onder in de pan. Nog niet 1 minuscuul aluminium stukje of vijzel van een lager. Oliepomp gecontroleerd. Alle bouten zitten vast. Carter pan pakking vervangen en Forte reiniger er door. 30 minuten motor draaien in afwisselend toerental tot 2.000 toeren. Olie en filter vervangen en een Forte beschermer in de nieuwe olie + oliefilter vervangen. Tik blijft hetzelfde klinken. Grrrrr
Binnenkort langs een motorenrevisie bedrijf. Wellicht hebben zij een idee bij dit tikkende geluid.
Wordt vervolgt en met hartelijke groet,
Eric
Laatst gewijzigd door Eric 540i op 11 apr 2016, 18:34, 4 keer totaal gewijzigd.
Re: Eric 540i en historie onderhoud
Welkom,
De E39 is mijn favoriet van de 5 serie, tijdloos model en volgens de kenners ook de beste ooit gebouwd.
En dan heb je gelijk ook nog een 540i!! echt geweldig die motor
Ik hoop voor je dat de problemen niet te erg zijn, succes met de zoektocht.
Foto's zijn altijd welkom
De E39 is mijn favoriet van de 5 serie, tijdloos model en volgens de kenners ook de beste ooit gebouwd.
En dan heb je gelijk ook nog een 540i!! echt geweldig die motor
Ik hoop voor je dat de problemen niet te erg zijn, succes met de zoektocht.
Foto's zijn altijd welkom
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
- looneytune
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 18 apr 2011, 14:24
Re: Eric 540i en historie onderhoud
Welkom, hopelijk op naar de 5 ton en daar voorbij zonder grote problemen !
Re: Eric 540i en historie onderhoud
Welkom met je Monster hoop dat alle problemen snel opgelost zijn en je tijd hebt om foto's te maken!
Als de nietjes niet nietten ben ik niet te genieten!
Re: Eric 540i en historie onderhoud
en, weet je al wat de tik is/was?
ik hoop niets ernstigs.
ik hoop niets ernstigs.
Re: Eric 540i en historie onderhoud
Allereerst de tik in de motor. 2 x bij een motorenrevisie bedrijf geweest. De tik laat mij niet los en ik zou er enorm van balen als de motor in elkaar loopt en het was te voorkomen geweest. Het revisiebedrijf doet voor een BMW specialist alle revisiewerkzaamheden en Vanos reparaties als de specialist te veel werk heeft. Met stethoscoop beide keren op alle plekken geluisterd. Onderbouwd waarom het geen drijfstanglager, gekantelde zuiger of distributieketting is. Het geluid vindt alleen plaats bij warme motor, gas loslaten en vanaf 2.000 toeren naar stationair. Het kan een tikkende klepstoter zijn die bij voldoende oliedruk geen geluid geeft. Het heeft mij enigszins gerust gesteld mede omdat het geluid in 27.000 km niet erger is geworden.
Onderhoud:
301.000 km de MPM olie er uit gedaan en de originele Castrol Edge 5W40 er in inclusief nieuw filter
311.500 Remblokken achter vervangen
01-01-2014
314.800 Remblokken voor vervangen
314.800 km 4 velgsloten vervangen
315.400 Storingsgeheugen uitlezen, airbagstoring + APK nalopen
319.000 draagarm Rechts achter vervangen i.v.m. kapot rubbertje
320.849 Brandstoffilter Prins VSI vervangen
321.229 APK. Onderweg 1 lampje stuk. Verder goed gekeurd.
2 Michelin banden gekocht. Deze gaan er na de wintersport onder
Ik heb wat foto’s gemaakt en zal deze bij mooi weer vervangen. In ieder geval foto’s van de Pins VSI inbouw. Ik kan het knopje foto’s uploaden niet vinden. Hele gebruikerspaneel afgezocht … .
Wordt vervolgt en met hartelijke groet,
Eric
Onderhoud:
301.000 km de MPM olie er uit gedaan en de originele Castrol Edge 5W40 er in inclusief nieuw filter
311.500 Remblokken achter vervangen
01-01-2014
314.800 Remblokken voor vervangen
314.800 km 4 velgsloten vervangen
315.400 Storingsgeheugen uitlezen, airbagstoring + APK nalopen
319.000 draagarm Rechts achter vervangen i.v.m. kapot rubbertje
320.849 Brandstoffilter Prins VSI vervangen
321.229 APK. Onderweg 1 lampje stuk. Verder goed gekeurd.
2 Michelin banden gekocht. Deze gaan er na de wintersport onder
Ik heb wat foto’s gemaakt en zal deze bij mooi weer vervangen. In ieder geval foto’s van de Pins VSI inbouw. Ik kan het knopje foto’s uploaden niet vinden. Hele gebruikerspaneel afgezocht … .
Wordt vervolgt en met hartelijke groet,
Eric
Laatst gewijzigd door Eric 540i op 01 nov 2014, 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- lekkerwijf1
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: 28 jun 2010, 16:14
- Locatie: Ommen
Re: Eric 540i en historie onderhoud
Ik heb ook een soortgelijk iets gehad bij mijn bmw 545i met 4,4 motor.
De basis hiervan is soortgelijk aan jou motor.
Er is als volgt te werk gegaan...
Bougies verwijderen en kijken welke vettig is ?
Bij mij was er één vrij vettig ipv droog zwart.
Toen met een endoscoop de motor in via het bougiegat en je raad het al 1 cilinderwand was beschadigd en had ik dus een kantelende zuiger.
IK hoop voor jou dat de schade mee zal vallen.
Misschien kun je iets met deze info ?
De basis hiervan is soortgelijk aan jou motor.
Er is als volgt te werk gegaan...
Bougies verwijderen en kijken welke vettig is ?
Bij mij was er één vrij vettig ipv droog zwart.
Toen met een endoscoop de motor in via het bougiegat en je raad het al 1 cilinderwand was beschadigd en had ik dus een kantelende zuiger.
IK hoop voor jou dat de schade mee zal vallen.
Misschien kun je iets met deze info ?
Re: Eric 540i en historie onderhoud
Alle 8 de bougies er uit gehad en gefotografeerd. Nee, gaan van deze was vettig. Dank voor de tip. Meer invalshoeken zijn welkom.
Toevoeging: bij 299.000 km Thermostaathuis vervangen.
Toevoeging: bij 299.000 km Thermostaathuis vervangen.
Re: Eric 540i en historie onderhoud
Even een toevoeging n.a.v. het inhouden op gas. Vorig jaar september een middag met de gasinbouwer over de A15 gereden. Hij met de laptop er naast. Afijn 250 km verder, veel instellingen veranderd was het inhouden veel minder.
Deze auto reageert niet in een fractie van een seconde op het gaspedaal. Het lijkt alsof er vertraging is. Het motormanagement geeft een tussengas en de gasinstallatie had hier moeite mee. Dit is nu vrijwel weg.
Ik heb gewacht tot de vakantie naar Frankrijk afgelopen maart. Op die route is het prima te doen om langdurig 150 te rijden. Op een enkele keer na komt het probleem niet meer voor. Het was mij eerder in NL al opgevallen dat het inhouden van een seconde niet meer voor kwam.
Wat mij betreft functioneert de installatie prima en heb veel plezier van de auto .
Deze auto reageert niet in een fractie van een seconde op het gaspedaal. Het lijkt alsof er vertraging is. Het motormanagement geeft een tussengas en de gasinstallatie had hier moeite mee. Dit is nu vrijwel weg.
Ik heb gewacht tot de vakantie naar Frankrijk afgelopen maart. Op die route is het prima te doen om langdurig 150 te rijden. Op een enkele keer na komt het probleem niet meer voor. Het was mij eerder in NL al opgevallen dat het inhouden van een seconde niet meer voor kwam.
Wat mij betreft functioneert de installatie prima en heb veel plezier van de auto .
Re: Eric 540i en historie onderhoud
Vandaag even op Zomoto.nl gekeken naar de history van mijn auto. Leuke info.
Duitsland 30-6-1997 t/m 3-11-2003. Volgens de kopie Fahrzeugbrief 1 eigenaar, een GmbH. 1 eigenaar 8 jaar in NL en daarna de garage waar ik de auto heb gekocht.
Historie
Aantal Eigenaren tot nu toe: 4
Datum eerste toelating NL: 03 november 2003
APK verloopdatum:30 mrt 2015
Import auto: Ja
--------------------------------------------------------
Huidige Eigenaar
Type Eigenaar: Particulier
Eigenaar van: 08 augustus 2012
Dagen Eigenaar: 843
Eigenaar tot: heden
--------------------------------------------------------
Eigenaar 3
Type Eigenaar: (erkend) bedrijf
Eigenaar van: 14 december 2011
Dagen Eigenaar: 238
Eigenaar tot: 08 augustus 2012
--------------------------------------------------------
Eigenaar 2
Type Eigenaar: Rechtspersoon
Eigenaar van: 03 november 2003
Dagen Eigenaar: 2963
Eigenaar tot: 14 december 2011
--------------------------------------------------------
Eigenaar 1
Type Eigenaar: Eigenaar/eigenaren onbekend
Eigenaar van: 30 juni 1997
Dagen Eigenaar: 2317
Eigenaar tot: 03 november 2003
Duitsland 30-6-1997 t/m 3-11-2003. Volgens de kopie Fahrzeugbrief 1 eigenaar, een GmbH. 1 eigenaar 8 jaar in NL en daarna de garage waar ik de auto heb gekocht.
Historie
Aantal Eigenaren tot nu toe: 4
Datum eerste toelating NL: 03 november 2003
APK verloopdatum:30 mrt 2015
Import auto: Ja
--------------------------------------------------------
Huidige Eigenaar
Type Eigenaar: Particulier
Eigenaar van: 08 augustus 2012
Dagen Eigenaar: 843
Eigenaar tot: heden
--------------------------------------------------------
Eigenaar 3
Type Eigenaar: (erkend) bedrijf
Eigenaar van: 14 december 2011
Dagen Eigenaar: 238
Eigenaar tot: 08 augustus 2012
--------------------------------------------------------
Eigenaar 2
Type Eigenaar: Rechtspersoon
Eigenaar van: 03 november 2003
Dagen Eigenaar: 2963
Eigenaar tot: 14 december 2011
--------------------------------------------------------
Eigenaar 1
Type Eigenaar: Eigenaar/eigenaren onbekend
Eigenaar van: 30 juni 1997
Dagen Eigenaar: 2317
Eigenaar tot: 03 november 2003
- mieske90
- BimmerPortal Team
- Berichten: 5559
- Lid geworden op: 04 okt 2013, 20:20
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Eric 540i en historie onderhoud
welkom op het forum Eric,
veel succes met het vinden en verhelpen van de tik in je motor.
foto's zijn altijd welkom wij zien graag zo'n auto's op ons forum voorbij komen.
veel plezier op het forum en hopelijk tot op een van onze meetings/events.
veel succes met het vinden en verhelpen van de tik in je motor.
foto's zijn altijd welkom wij zien graag zo'n auto's op ons forum voorbij komen.
veel plezier op het forum en hopelijk tot op een van onze meetings/events.
Re: Eric 540i en historie onderhoud | Update 357.117 Km
Update bij 357.117 Km
311.500 Remblokken achter vervangen
314.800 Remblokken voor vervangen
20-05-2014 Bult op Michelin band, 1 band vervangen
20-05-2014 Parrot CK3100 ingebouwd
20-05-2014 Vloermat LV vervangen + leder reiniger gekocht en 2 uurtjes reinigen.
01-07-2014 331.800 Oliefilter, 7.5 liter Castrol Edge 5W30 en ruiten wisserbladen vervangen.
11-07-2014 Uitlijnen. Alles ok.
28-07-2014 333.500 1 ventiel band lek.
31-07-2014 334.000 met vakantie naar Italië. 3.200 km gereden. Ons verblijf was 20 km van het strand en wij dachten er 20 minuten over te doen. Niet dus. 45 minuten met heel veel slalommen. Nou is dat geen straf. Mijn vrouw kan het niet waarderen als ik snel naar boven ga echter met deze motor is het een genot om bij laag toeren altijd vermogen te hebben en rustig naar boven te rijden .
19-09-2014 340.246 Lekkage automatische bak. De oliekeerring automatische bak aan de motorzijde was lek. Beide oliekeerringen automatische bak en oliekeerring krukas bakzijde vervangen. De krukaskeering was uitgehard en nodig aan vervanging toe. Bouten uitlaat-spruitstuk zaten vast, braken af en zijn uitgeboord. Alle olie vervangen inclusief koppelomvormer. Filter en pakking carterpan was bij 296.000 km gedaan. Bak schakelt als prima en niet anders als voor deze reparatie. Alles bij elkaar 16 uur werk.
26-09-2014 341.300 Visco koppeling vervangen.
16-11-2014 347.200 Winterbanden er onder (18-11 naar Oostenrijk).
10-12-2014 Accu vervangen.
2015 Start 353.771 km
16-01-2015 354.778 2 gasveren kofferbak vervangen. Stelmotor kofferbak vervangen.
17-01-2015. Naar Gijsbersten voor en storing airbag. Mogelijk een pen-contact in de linker gordelhouder. Storingsgeheugen gereset en als de melding zich weer voordoet, e.e.a. herstellen. Aaron Gijsbertsen heeft mij geholpen. Aardige deskundige specialist.
05-02-2015 357.046 APK bij Gijsbertsen. Goed gekeurd. Geen werkzaamheden.
07-02-2015 357.117, 7.5 liter Castrol Edge 5W30, oliefilter en luchtfilter vervangen. Het oliefilter en het vorige oliefilter (331.800) open gezaagd om te kijken over iets van vervuiling in zat. Niets.
Verbruik LPG:
Winter: 1: 7.7 Weinig airco.
Zomer: 1: 7.2 Met airco
Voor-en na seizoen: 1: 7.5 en vaak de airco aan
311.500 Remblokken achter vervangen
314.800 Remblokken voor vervangen
20-05-2014 Bult op Michelin band, 1 band vervangen
20-05-2014 Parrot CK3100 ingebouwd
20-05-2014 Vloermat LV vervangen + leder reiniger gekocht en 2 uurtjes reinigen.
01-07-2014 331.800 Oliefilter, 7.5 liter Castrol Edge 5W30 en ruiten wisserbladen vervangen.
11-07-2014 Uitlijnen. Alles ok.
28-07-2014 333.500 1 ventiel band lek.
31-07-2014 334.000 met vakantie naar Italië. 3.200 km gereden. Ons verblijf was 20 km van het strand en wij dachten er 20 minuten over te doen. Niet dus. 45 minuten met heel veel slalommen. Nou is dat geen straf. Mijn vrouw kan het niet waarderen als ik snel naar boven ga echter met deze motor is het een genot om bij laag toeren altijd vermogen te hebben en rustig naar boven te rijden .
19-09-2014 340.246 Lekkage automatische bak. De oliekeerring automatische bak aan de motorzijde was lek. Beide oliekeerringen automatische bak en oliekeerring krukas bakzijde vervangen. De krukaskeering was uitgehard en nodig aan vervanging toe. Bouten uitlaat-spruitstuk zaten vast, braken af en zijn uitgeboord. Alle olie vervangen inclusief koppelomvormer. Filter en pakking carterpan was bij 296.000 km gedaan. Bak schakelt als prima en niet anders als voor deze reparatie. Alles bij elkaar 16 uur werk.
26-09-2014 341.300 Visco koppeling vervangen.
16-11-2014 347.200 Winterbanden er onder (18-11 naar Oostenrijk).
10-12-2014 Accu vervangen.
2015 Start 353.771 km
16-01-2015 354.778 2 gasveren kofferbak vervangen. Stelmotor kofferbak vervangen.
17-01-2015. Naar Gijsbersten voor en storing airbag. Mogelijk een pen-contact in de linker gordelhouder. Storingsgeheugen gereset en als de melding zich weer voordoet, e.e.a. herstellen. Aaron Gijsbertsen heeft mij geholpen. Aardige deskundige specialist.
05-02-2015 357.046 APK bij Gijsbertsen. Goed gekeurd. Geen werkzaamheden.
07-02-2015 357.117, 7.5 liter Castrol Edge 5W30, oliefilter en luchtfilter vervangen. Het oliefilter en het vorige oliefilter (331.800) open gezaagd om te kijken over iets van vervuiling in zat. Niets.
Verbruik LPG:
Winter: 1: 7.7 Weinig airco.
Zomer: 1: 7.2 Met airco
Voor-en na seizoen: 1: 7.5 en vaak de airco aan
Re: Eric 540i en historie onderhoud | Update 357.117 Km
Tip :
Maak even een showroom van deze mooie E39 aan
Maak even een showroom van deze mooie E39 aan