2 din radio

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
Pimmetjeee

2 din radio

Bericht door Pimmetjeee » 29 okt 2013, 16:01

Hallo,

Sinds kort rijd ik in mijn sedan uit 99.
Nu ben ik alleen van plan mijn audio te gaan aanpassen.

Ik wil overstappen naar een 2din scherm. Met in principe alle opties erop en eraan.
Mijn airco heb ik al naar het vakje eronder verplaatst, het is alleen nog zoeken naar een geschikte radio.

Nu weet ik alleen niet welk merk ik zou nemen. Het liefst ook tegen een niet al te harde prijs.

Kunnen jullie mij op weg helpen?
Wellicht iemand nog een radio liggen welke hij/zij niet meer gebruikt?

Graag hoor ik van jullie.

Groetjes,
Pim

yltkdy

Re: 2 din radio

Bericht door yltkdy » 30 okt 2013, 00:03

Misschien is dit iets voor je?
http://www.sony.nl/product/ica-in-car-m ... /xav-601bt

Er is ondertussen een nieuwere versie van uit maar daar staat nog geen prijs bij.

Pimmetjeee

Bericht door Pimmetjeee » 30 okt 2013, 10:08

Bedankt voor de reactie.
Leuke radio, maar zit hier de navigatie ook al kant en klaar bij?
Is deze pasklaar of dien ik nog een inbouwframe te nemen?

Hoe zit het met de inbouwdiepte?
Had zelf eentje gevonden met dab+ tuner.
Tegen de zelfde prijs klasse, alleen niet pasklaar. Wat toch mooier staat.

Gr
Pim

matheeuwissen
Contacteer:

Bericht door matheeuwissen » 30 okt 2013, 10:49

Als je echt pasklaar wilt moet je voor dynavin gaan.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

yltkdy

Bericht door yltkdy » 30 okt 2013, 19:12

Er kan bij deze radio een tom tom module ingebouwd worden. Dit is dan wel meerprijs.

Maar ik dacht dat je een E36 had, dan is met wat verbouw werk deze radio netjes in te bouwen. Bij een e46 wordt het al een stuk lastiger inderdaad. Je zou dus zoals aangegeven voor Dynavin kunnen gaan, maar hou dan wel in de gaten dat dit Chinese radio's zijn met de bijbehorende nukken.

drustonl

Bericht door drustonl » 01 nov 2013, 17:06

ik ben zelf ook aan het kijken, maar volgens mij wordt 2Din proppen....
lees op veel Engelse en Amrikaanse forums dat je met de dremel aan de slag moet....

Pimmetjeee

Bericht door Pimmetjeee » 01 nov 2013, 23:03

Ik lees ook ergens dat men nog ergens zou moeten zagen als hij niet pasklaar is?
Kan iemand mij hier meer over vertellen...

Mvg
Pim

yltkdy

Bericht door yltkdy » 02 nov 2013, 17:42

Misschien een goed alternatief voor dynavin
http://www.navaudio.nl/products/BMW-3-s ... gatie.html
Ook van Chinese makelarij, maar schijnt een stuk betrouwbaarder te zijn. Prijs is ook wat hoger

matheeuwissen
Contacteer:

Bericht door matheeuwissen » 02 nov 2013, 18:05

yltkdy schreef:Misschien een goed alternatief voor dynavin
http://www.navaudio.nl/products/BMW-3-s ... gatie.html
Ook van Chinese makelarij, maar schijnt een stuk betrouwbaarder te zijn. Prijs is ook wat hoger

Prijs hoger?

Dit is de helft van de prijs van de Dynavin.

Ik betwijfel dan ook of hij echt betrouwbaarder is.

Dynavin uit Spijkenisse biedt tegenwoordig ook fake dynavin's aan maar wel onder hun eigen naam.

Pimmetjeee

Bericht door Pimmetjeee » 02 nov 2013, 21:45

Wat denken jullie van een eonon d5150e?
Via ebay kom ik uit op 280 euro excl invoerkosten...

Gr

yltkdy

Bericht door yltkdy » 03 nov 2013, 01:25

matheeuwissen schreef:Prijs hoger?

Dynavin uit Spijkenisse biedt tegenwoordig ook fake dynavin's aan maar wel onder hun eigen naam.
Ik weet niet op welke site je gekeken hebt kerel, maar je gaat mij niet vertellen dat een dynavin d99 1300 euro kost. Ik zie ze op het internet voor € 650, dezelfde prijs als de zendai. Had in eerste instantie een model gezien dat duurder was.

Ik heb zelf ook ooit gevraagd naar Dynavin maar mij werd het ten stelligste afgeraden. De reden? Daarvan zijn er genoeg van op het forum te vinden. Vastlopers plotseling niets meer doen etc. Verder staat er nog een hele leuke review op youtube (Bmw e39 Dynavin) waar ze de volume van stand 3 naar 4 draaien. Het leek er eerder op dat hij van 3 gelijk op 10 gedraaid werd. Dat is voor een radio van € 650,= onacceptabel.

Ik heb zelf een tijdje van een zendai mogen genieten via mijn werk en ik was er onder de indruk van. DVD's werden supersnel geladen, goed geluid en een volumeregelaar die gewoon netjes naar boven ging. Verder heeft het ding het altijd goed gedaan

Het blijft nou eenmaal altijd een gokje met die apparaten, en als een audioboer mij adviseert niet aan Dynavin te beginnen en lees dit ook nog eens terüg op internet ga ik iemand zo'n ding niet adviseren maar dus wel een radio waar ik zelf goede ervaringen mee heb. Zelf zweer ik bij Sony, dus die zit er bij mij ondertussen weer in, maar die maken nou eenmaal geen pasklare apparaten voor in een e46.

Wat betreft de Eonon d5150e pim, ik denk dat je voor jezelf na moet gaan wat voor eeisen je aan het geluid stelt. Het is in ieder geval een 1 din radio met een 2 din scherm dus pasproblemen zal je niet hebben. Maar als het niet bevalt ben je waarschijnlijk je geld kwijt. Als je het het risico waard vind, zou ik het proberen. Je kan namelijk ook mazzel hebben dat het een uitstekend radio is. We horen hier graag je bevindingen.

matheeuwissen
Contacteer:

Bericht door matheeuwissen » 03 nov 2013, 02:16

yltkdy schreef:
matheeuwissen schreef:Prijs hoger?

Ik weet niet op welke site je gekeken hebt kerel, maar je gaat mij niet vertellen dat een dynavin d99 1300 euro kost. Ik zie ze op het internet voor € 650, dezelfde prijs als de zendai. Had in eerste instantie een model gezien dat duurder was.

Ik heb zelf ook ooit gevraagd naar Dynavin maar mij werd het ten stelligste afgeraden. De reden? Daarvan zijn er genoeg van op het forum te vinden. Vastlopers plotseling niets meer doen etc. Verder staat er nog een hele leuke review op youtube (Bmw e39 Dynavin) waar ze de volume van stand 3 naar 4 draaien. Het leek er eerder op dat hij van 3 gelijk op 10 gedraaid werd. Dat is voor een radio van € 650,= onacceptabel.

Ik heb zelf een tijdje van een zendai mogen genieten via mijn werk en ik was er onder de indruk van. DVD's werden supersnel geladen, goed geluid en een volumeregelaar die gewoon netjes naar boven ging. Verder heeft het ding het altijd goed gedaan

Het blijft nou eenmaal altijd een gokje met die apparaten, en als een audioboer mij adviseert niet aan Dynavin te beginnen en lees dit ook nog eens terüg op internet ga ik iemand zo'n ding niet adviseren maar dus wel een radio waar ik zelf goede ervaringen mee heb. Zelf zweer ik bij Sony, dus die zit er bij mij ondertussen weer in, maar die maken nou eenmaal geen pasklare apparaten voor in een e46.

Wat betreft de Eonon d5150e pim, ik denk dat je voor jezelf na moet gaan wat voor eeisen je aan het geluid stelt. Het is in ieder geval een 1 din radio met een 2 din scherm dus pasproblemen zal je niet hebben. Maar als het niet bevalt ben je waarschijnlijk je geld kwijt. Als je het het risico waard vind, zou ik het proberen. Je kan namelijk ook mazzel hebben dat het een uitstekend radio is. We horen hier graag je bevindingen.

de link die jij doorstuurt is van een radio van 400 euro. Dus in mijn optiek ongeveer de helft van de dynavin.

Verder blijft het allemaal Chinese troep. Daarbij zal het filmpje wat je gezien hebt wel van een oud model zijn geweest. De nieuwe dynavin zijn al sterk verbeterd. Ik herken het namelijk totaal niet van het volume. Verder wordt de DVD ook snel geladen en zitten er bijvoorbeeld ook voldoende aux uitgangen op. De vorige modellen waren idd een stuk minder.

yltkdy

Bericht door yltkdy » 05 nov 2013, 11:43

Ok, als dit jouw persoonlijke ervaring is wordt ik terecht gecorrigeerd. Daar is tenslotte ook een forum als dit voor en je mag merken niet op oude fouten af blijven rekenen, dat ben ik met je eens.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”