Upgrade injectoren

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
skidder46

Upgrade injectoren

Bericht door skidder46 » 12 nov 2013, 12:23

Kan iemand mij vertellen wat voor injectoren de 316i e46 wordt uitgerust en waar ik upgrade injectoren vandaan kan halen? Passen eventueel de injectoren van bijvoorbeeld een 323i/328i e46 zonder (te veel) aanpassingen?

De reden is om te kijken of er de mogelijkheid is om een mercedez supercharger erop te bouwen zonder ECU aanpassingen. Wat betreft de poulies en beugels, etc , dit wordt allemaal zelf gefabriceerd.

streamline

Re: Upgrade injectoren

Bericht door streamline » 12 nov 2013, 12:55

Zonder ECU aanpassingen? Dus laten lopen op de 316 instellingen.

Volgens mij gaat hij dan nooit goed lopen.

skidder46

Bericht door skidder46 » 12 nov 2013, 13:59

Voorlopig niet... Eventueel laat ik het calibreren door iemand of een bedrijf met ervaring.

De vraag is dus, wat voor injectoren zitten erop. En hoe/waar kan ik grotere injectoren halen. Het liefst zonder te veel aanpassingen aan rail en of bekabeling.

streamline

Bericht door streamline » 13 nov 2013, 21:59

Als je dat niet meteen laat doen kun je toch net zo goed alles eraf laten?
Dan heeft het ook geen zin om er een kompressor en andere verstuiver op te schroeven. De computer regelt de motor op de gegeven instellingen, als jij daar andere verstuivers opschroeft klopt het niet meer.

skidder46

Bericht door skidder46 » 14 nov 2013, 13:31

Ik denk dat het verhaal niet helemaal duidelijk is... Hier nog eens:

De huidige injectoren blijven erop. De ECU kan dan nog de hoeveelheid brandstof regelen. In zekere mate dan,... maar daar loopt ie al ok op.

MAAR, als de injectoren op zn max draaien of niet meer in staat zijn de juiste hoeveelheid brandstof in te spuiten, wil ik weten of ik de injectoren kan upgraden. Dan moet de ECU uiteraard wel gekalibreerd worden icm de nieuwe injectoren. Dus ik kijk eig rond wat voor mogelijkheden er zijn voor eventuele uitbreiding van het brandstofsysteem

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”