Cd wordt niet meer (goed) uitgeworpen.

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
Broekie78

Cd wordt niet meer (goed) uitgeworpen.

Bericht door Broekie78 » 18 nov 2013, 21:47

BMW 5-Serie
Bouwjaar: 2004
Brandstof: Benzine
Motor: 2.0

Wanneer ik op de eject knop van mijn autoradio (cd-speler) druk worden de cd's niet meer goed uit het apparaat geworpen. Het probleem is dat je daardoor de cd niet meer eruit krijg.
Nu zit de navigatie cd er nog in.

Is dit makkelijk te repareren of moet er dan een hele nieuwe CCC in?

Als hij helemaal vervangen moet worden, kun je hem dan zo wisselen of krijg je dan een foutmelding?

Heeft hier iemand ervaring mee?

Ralph

Re: Cd wordt niet meer (goed) uitgeworpen.

Bericht door Ralph » 19 nov 2013, 14:02

Als je CCC hebt dan heb je gescheiden spelers voor CD en Navigatie DVD.
Ik zou dan de navigatie dvd erin laten zitten en er niet aan komen.
Je kan altijd een nieuwe CCC laten zetten , maar dan ben je weer een paar honderd euro verder.
Zou ik niet doen.

Als je graag muziek luistert zou je bijv. ook een Aux kabel kunnen laten installeren. Dan heb je de CD drive niet meer nodig. Dat is vele malen goedkoper dan een nieuwe ccc.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!

Broekie78

Bericht door Broekie78 » 19 nov 2013, 15:14

Bedankt voor je berichtje.
Dan heb ik geen CCC, ik heb namelijk maar één cd ingang.
Wat je zegt van die aux aansluiting is ook een goede optie, echter kan ik dan mijn verouderde navigatie cd niet/of moeilijk vervangen.
Ik weet niet of ik bij mij ook zo'n aux kabel zou kunnen installeren..?

Ralph

Bericht door Ralph » 27 nov 2013, 12:58

Jij hebt dus geen CCC, maar een MASK unit (business navigatie).
Als je inderdaad een aux gebruikt hoef je maar 1 keer per jaar de CD eruit te krijgen om een nieuwe versie van de navigatie erin te doen.
Bij de meeste cdspelers zit een klein gaatje waarmee je de cd eruit kan krijgen met een paperclipje ofzo. Ik weet niet of dat ook zo is bij de MASK.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!

Martijnvb

Bericht door Martijnvb » 29 nov 2013, 12:11

Ralph schreef:Jij hebt dus geen CCC, maar een MASK unit (business navigatie).
Als je inderdaad een aux gebruikt hoef je maar 1 keer per jaar de CD eruit te krijgen om een nieuwe versie van de navigatie erin te doen.
Bij de meeste cdspelers zit een klein gaatje waarmee je de cd eruit kan krijgen met een paperclipje ofzo. Ik weet niet of dat ook zo is bij de MASK.
Helaas niet het geval bij MASK. Ik heb een kapotte MASK gehad en moest toen de unit open maken om de CD eruit te krijgen.

Voor de originele poster: als je wilt kunnen we wellicht de CD lezer van mijn kapotte MASK unit in jouw MASK zetten, wellicht dat het dan weer werkt... Uitbouwen en herplaatsen van de CD lezer is namelijk niet zo moeilijk. Kwestie van afdekkleppen eraf, schroefjes los en stekkertje van de lezer op de printplaat van de unit loshalen.
Gr, Martijn

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Audio, navigatie en iDrive”