blijvende olie lekkage E46 318i 2002
blijvende olie lekkage E46 318i 2002
Gaat om een E46 touring 318i uit 2002 met een olie probleempje, lekkage.
Verschillende pakkingen waren in meer of mindere mate lekkend of zwetend.
Vervangen kleppendekselpakking, vacuumpomppakking (binnen en buitenste), 2 sensorpakkingen aan de voorkant, eentje bovenop, olievuldop, 2 stuks filterhuispakkingen, oliepeilstokpakking onderzijde.
En nog ergens..olie verlies, wel veeel minder als voor het vervangen van al deze pakkingen
als je aan bovenkant kijkt ziet het overal droog
zit er nog iets aan achterkant van blok waar het kan lekken, het is ook niet de carterpanpakking en ook niet krukaskeering. zit er nog iets in de buurt van vfacuumpomp (deze buitenste pakking overigens tot 2x toe vervangen)
Lijkt dat toch nog ergens daar vandaan iets lekt, aan achterzijde blok.
Weet iemand nog iets....van he dit wil ook nog wel is voorkomen?
overigens ook vorige week de olie ververst en blok geflusht.
Verschillende pakkingen waren in meer of mindere mate lekkend of zwetend.
Vervangen kleppendekselpakking, vacuumpomppakking (binnen en buitenste), 2 sensorpakkingen aan de voorkant, eentje bovenop, olievuldop, 2 stuks filterhuispakkingen, oliepeilstokpakking onderzijde.
En nog ergens..olie verlies, wel veeel minder als voor het vervangen van al deze pakkingen
als je aan bovenkant kijkt ziet het overal droog
zit er nog iets aan achterkant van blok waar het kan lekken, het is ook niet de carterpanpakking en ook niet krukaskeering. zit er nog iets in de buurt van vfacuumpomp (deze buitenste pakking overigens tot 2x toe vervangen)
Lijkt dat toch nog ergens daar vandaan iets lekt, aan achterzijde blok.
Weet iemand nog iets....van he dit wil ook nog wel is voorkomen?
overigens ook vorige week de olie ververst en blok geflusht.
Re: blijvende olie lekkage E46 318i 2002
Ook niet de achterste krukaskering (weet niet of het bij jouw blok ook nog geldt).
Bij de 318i '97 van m'n moeder was daar een lekkage (wij hebben dikkere olie erin gedaan -10W40- en probleem zo 'opgelost'). Anders zou de automaatbak er deels los voor moeten om te vervangen.
Bij de 318i '97 van m'n moeder was daar een lekkage (wij hebben dikkere olie erin gedaan -10W40- en probleem zo 'opgelost'). Anders zou de automaatbak er deels los voor moeten om te vervangen.
hoi, bedankt voor je reactie
nee lijkt toch van iets hoger te komen
nee lijkt toch van iets hoger te komen
De slangen van je carterventilatie kunnen door leeftijd bros geworden zijn. Dan raken ze snel lek.
Van mijn auto heb ik de slangen in mijn handen gehad na vervanging en ze braken in mijn handen in stukjes.
Ze zitten in de zelfde buurt als jij omschrijft ongeveer halverwege de pijlstokbuis, het beste van onder te benaderen.
Heb je de alu onderplaat er al eens afgehaald, 8 bouten en dan kun je een stuk beter naar lekkages zoeken.
Van mijn auto heb ik de slangen in mijn handen gehad na vervanging en ze braken in mijn handen in stukjes.
Ze zitten in de zelfde buurt als jij omschrijft ongeveer halverwege de pijlstokbuis, het beste van onder te benaderen.
Heb je de alu onderplaat er al eens afgehaald, 8 bouten en dan kun je een stuk beter naar lekkages zoeken.
morge,
van de week gaat de auto ff weer gereinigd worden onder de motorkap en dan weer de brug op en dan hopelijk het laatste lekje vinden
van de week gaat de auto ff weer gereinigd worden onder de motorkap en dan weer de brug op en dan hopelijk het laatste lekje vinden
Er is weinig tot geen lekkage meer, maar kan om de 1000 km wel een liter erbij gooien.....
iig geen vlekken meer op de straat maar het is ook niet helemaal de bedoeling dat de motor het verbruikt.
Laatste keren zat er ook sludge aan de peilstok en beetje onder vuldop.
heb bij Maaral het volgende besteld:
Carterventilatie 11617503520
Ontluchtingsslang 11157503524
Verbindingsleiding 11157503523
Retourleiding 11157513903
(a 136,- incl voor de liefhebbers)
Hopen dat dit de boosdoender is.
iig geen vlekken meer op de straat maar het is ook niet helemaal de bedoeling dat de motor het verbruikt.
Laatste keren zat er ook sludge aan de peilstok en beetje onder vuldop.
heb bij Maaral het volgende besteld:
Carterventilatie 11617503520
Ontluchtingsslang 11157503524
Verbindingsleiding 11157503523
Retourleiding 11157513903
(a 136,- incl voor de liefhebbers)
Hopen dat dit de boosdoender is.
Beetje late reactie, maar bleek dus alleen nodig om de bovenste slang waar je dus zo bij kan om alleen deze te vervangen, dus de andere 2 slangen en carterontluchting te koop voor weinig ;-)
Bovenste slang (met schuim eromheen) zat helemaal dicht met olie dat was veranderd in een soort rubberachtig iets ;-)
Na het vervangen van deze slang en ik als leek denk dan dat daardoor de druk is verminderd in de motor, eerst perste hij het door de ouwe pakkingen heen en nadat die vervangen waren was de weg van de minste weerstand om de olie te verbranden in de motor/uitlaat, maar goed met nieuwe slang inmiddels 2000 km gereden en geen drup olie verbruikt
Bovenste slang (met schuim eromheen) zat helemaal dicht met olie dat was veranderd in een soort rubberachtig iets ;-)
Na het vervangen van deze slang en ik als leek denk dan dat daardoor de druk is verminderd in de motor, eerst perste hij het door de ouwe pakkingen heen en nadat die vervangen waren was de weg van de minste weerstand om de olie te verbranden in de motor/uitlaat, maar goed met nieuwe slang inmiddels 2000 km gereden en geen drup olie verbruikt
Kijk goed nieuws horen we hier ook graag, mooi dat het weer gerepareerd is.
En nu weer lekker touren
En nu weer lekker touren