325i tikken bij versnellingsbak?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Romano

325i tikken bij versnellingsbak?

Bericht door Romano » 13 dec 2013, 12:27

Beste forumleden,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een zoekplaatje.
Ik heb de auto een aantal dagen geleden gekocht van particulieren, goeie staat alle onderhoudsfacturen van smudde aanwezig , verder hier en daar wat kleine werkjes maar verder keurige standaard 325i cabriolet.

De dag na dat ik de auto had opgehaald kom ik erachter dat er een hele lichte tik te horen is als ik naast het muurtje bij mij huis sta geparkeerd, het geluid is een zachte tik die met het toerental meegaat.
Auto rijd verder goed.

Ik heb zelf de indruk dat naarmate de auto warmer wordt het tikken ook duidelijker wordt.
Ik dacht eerst aan klepstoters, dus een flesje forte op de oude olie , laten draaien , afgetapt nieuwe olie en filter en flesje top end treadment, maar dit mocht helaas niet baten.

Hierop bij een monteur neergezet ( kennis van mij vriendin ) en die denkt dat het getik bij de versnellingsbak wegkomt. (handgeschakeld)
Ik eronder en ja het komt inderdaad ter hoogte van de versnellingsbak weg.
Nu was mij tijdens de aankoop verteld dat er andere bak onder was gekomen, maar dat de smudde monteur die ook de auto in onderhoud had gehad, dit thuis had gedaan ivm kostenbesparing.

Dus ik heb daar geen facturen van of iets dergelijks.
Oude eigenaar net gemaild om te vragen of hij weet wat dit is.
tikken blijft hoorbaar ene keer harder andere keer zachter , koppeling indrukken of in versnelling zetten geeft geen verschil, tikken gaat sneller naarmate ik toeren maak.
Iemand een idee wat het kan zijn? of wat de volgende stap is?

alvast bedankt.

U-car

Re: 325i tikken bij versnellingsbak?

Bericht door U-car » 19 dec 2013, 21:35

Zoals ik het lees komt het toch ergens bij je motor vandaan en niet je bak. Als de auto in zn vrij staat is er geen fysieke verbinding tussen blok en bak.

Een goede garage heeft een stethoscoop om bij dit soort tikjes en rammeltjes de bron op te sporen.
Huidig: E46 330Ci cabriolet / S1000R

grijsje

Bericht door grijsje » 19 dec 2013, 23:36

kapotte drijfstang lager. heb ik ook gehad.

niet te lang blijven rijden, maar gelijk checkken en vervangen

dw70

Bericht door dw70 » 20 dec 2013, 14:03

ben bang dat grijsje gelijk heeft.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”