e39 540 vraag
e39 540 vraag
dag heren.
ik heb een e39 540 op het oog waar ik een dezer dagen naar toe wil om te bekijken.
ik heb een beetje rond gezocht en kwam tegen dat de kettingen van de M62(?) motor nog wel eens wilt gaan afbreken.
iemand daar wat meer info over?
het is een 97'er met 275 op de teller.
hij kon me niet vertellen of de ketting ooit gedaan is(handelaar) en boekjes heeft ie ook niet.
ik ben zelf zo ie zo van plan om de wagen ff van nieuwe filters en vloeitstoffen te voorzien evenals remmerij maar wat zijn nog meer de eventuele punten waar ik het beste op zal moeten letten.
wat kost bv de ketting laten vervangen(reviceren?)
1000?
2000?
ik ben zelf eigenlijk meer van de e34 540 maar vind dit toch wel een aardig mooie en dus voordat ik erheen ga toch ff aan mensen vragen die zelf wellicht meer ervaring met de 4.4 v8'jes hebben.
marktplaats link:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/ ... =mympBuyer
ik hoor het heeeel graag van jullie.
en mocht deze topic verkeerd geplaast zijn dan mag ie verplaatst worden.
alvast bedankt.
mvg
fatih
ik heb een e39 540 op het oog waar ik een dezer dagen naar toe wil om te bekijken.
ik heb een beetje rond gezocht en kwam tegen dat de kettingen van de M62(?) motor nog wel eens wilt gaan afbreken.
iemand daar wat meer info over?
het is een 97'er met 275 op de teller.
hij kon me niet vertellen of de ketting ooit gedaan is(handelaar) en boekjes heeft ie ook niet.
ik ben zelf zo ie zo van plan om de wagen ff van nieuwe filters en vloeitstoffen te voorzien evenals remmerij maar wat zijn nog meer de eventuele punten waar ik het beste op zal moeten letten.
wat kost bv de ketting laten vervangen(reviceren?)
1000?
2000?
ik ben zelf eigenlijk meer van de e34 540 maar vind dit toch wel een aardig mooie en dus voordat ik erheen ga toch ff aan mensen vragen die zelf wellicht meer ervaring met de 4.4 v8'jes hebben.
marktplaats link:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/ ... =mympBuyer
ik hoor het heeeel graag van jullie.
en mocht deze topic verkeerd geplaast zijn dan mag ie verplaatst worden.
alvast bedankt.
mvg
fatih
-
streamline
Re: e39 540 vraag
Geen boekjes erbij, zou ik hem lekker laten staan eerlijk gezegd.
-
Jan-Pieter
Ik zou hem ook laten staan. Vanaf 2002 heeft de auto 19 eigenaren gehad!
En de laatste eigenaar heeft hem vanaf 19 oktober 2013. Hoeft niet alles te betekenen. Maar ik zou er zo mijn vraagtekens bij hebben.
- GreyCooperS
- Contacteer:
grote boog omheen lopen (of zeer minimaal 2 a 3K reserveren voor onderhoud)
Dit soort auto's worden vaak gereden gedurende een paar maanden "voor de heb" en weer weggedaan als er onderhoud aan komt.
Deze auto hebben onder meer issues met :
- versnellingsbak
- draagarmen
- waterpomp
Allemaal redelijk prijzig, naast het reguliere onderhoud. Als er niets aantoonbaar is vervangen, onderhouden en of vervangen koop je potentiële tijdbom...
Daarnaast is de auto getuned..als dat waar is (want ook niet aantoonbaar neem ik aan) is de slijtage aan met name de bak (nog meer koppel) al een groot risico..
Ik zie wel dat er volgens de verkoper garantie mogelijk is...zou nog een optie kunnen zijn om explicite schriftelijke garantie te krijgen op motor en bak (Bovag zal er bij deze handelaar niet inzitten).
Maar ik zou dan zeer goed gevoel moeten hebben bij de verkoper, ivm mogelijke claims
Ik zou het wel weten...
Dit soort auto's worden vaak gereden gedurende een paar maanden "voor de heb" en weer weggedaan als er onderhoud aan komt.
Deze auto hebben onder meer issues met :
- versnellingsbak
- draagarmen
- waterpomp
Allemaal redelijk prijzig, naast het reguliere onderhoud. Als er niets aantoonbaar is vervangen, onderhouden en of vervangen koop je potentiële tijdbom...
Daarnaast is de auto getuned..als dat waar is (want ook niet aantoonbaar neem ik aan) is de slijtage aan met name de bak (nog meer koppel) al een groot risico..
Ik zie wel dat er volgens de verkoper garantie mogelijk is...zou nog een optie kunnen zijn om explicite schriftelijke garantie te krijgen op motor en bak (Bovag zal er bij deze handelaar niet inzitten).
Maar ik zou dan zeer goed gevoel moeten hebben bij de verkoper, ivm mogelijke claims
Ik zou het wel weten...
1992 e36 325| Project | Hellrot
1995 e38 750i | Pimp Mobiel | Cosmoszwart Metallic
2002 e39 540i | Touring | Individual | Messing Metallic
2005 e90 330i | M Sport | Daily | Black Sapphire
Zeker laten staan. Onderhoudshistorie volledig onbekend, dat blijft een grote gok en vragen om problemen. Als je toch serieus zo willen overwegen om hem te kopen zou ik hem eerst eens laten keuren bij een onafhankelijke instantie als ANWB of Dekra. Dan krijg je in ieder geval zwart op wit wat je kan verwachten.
Nogmaals, ik zou hem laten staan.
Wil je echt een goede V8 zou je eens bij Autohan moeten gaan kijken. Het kost wat, maar dan heb je ook echt iets goeds met volledige onderhoudshistorie.
Nogmaals, ik zou hem laten staan.
Wil je echt een goede V8 zou je eens bij Autohan moeten gaan kijken. Het kost wat, maar dan heb je ook echt iets goeds met volledige onderhoudshistorie.
Idd lekker laten staan. Je slaat jezelf voor je kop als het éen en al problemen is.
Idd, even bij autohan of premiumclassics kijken. Dan weet je 99% zeker dat het allemaal goed zit.
Succes.
Idd, even bij autohan of premiumclassics kijken. Dan weet je 99% zeker dat het allemaal goed zit.
Succes.
19 eigenaren .?Jan-Pieter schreef:Ik zou hem ook laten staan. Vanaf 2002 heeft de auto 19 eigenaren gehad!En de laatste eigenaar heeft hem vanaf 19 oktober 2013. Hoeft niet alles te betekenen. Maar ik zou er zo mijn vraagtekens bij hebben.
gister wezen kieken voor een e34 540 sedan
dat wordum niet.
getik uit de motor
stuurbekr olie reservoir lekkage
linker kop zweten
4 deuren roest onderaan
achterdemper eraf geslepen
leder interier wat er niet in hoort
origineel hoort er een interieur in wat elec verstelbaar en verwarmd moet zijn, is het niet
ra raam moeite met openen en dicht gaan die ie beetje hangend
bak bonkt
remmen trillen
boordcomputer geeft omin foutcodes aan van lampjes ed.
blijft wel een prachtmodel
dat wordum niet.
getik uit de motor
stuurbekr olie reservoir lekkage
linker kop zweten
4 deuren roest onderaan
achterdemper eraf geslepen
leder interier wat er niet in hoort
origineel hoort er een interieur in wat elec verstelbaar en verwarmd moet zijn, is het niet
ra raam moeite met openen en dicht gaan die ie beetje hangend
bak bonkt
remmen trillen
boordcomputer geeft omin foutcodes aan van lampjes ed.
blijft wel een prachtmodel
-
Jan-Pieter
Heb je deze al gezien?
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/ ... -540i.html
Lijkt me ook een mooi exemplaar.
-
streamline
Een 540i valt in mijn mening in de categorie goedkoop is duurkoop.
Eigenlijk doet iedere bmw dat wel...
Eigenlijk doet iedere bmw dat wel...
die staat wel vaker in het jaar te koop bij verschillende mensen.Jan-Pieter schreef:Heb je deze al gezien?
plus dat het een goede schadebak schijnt te zijn.
is vaker langs geweest op het e34 forum
-
Jan-Pieter
Ok dat wist ik niet.
Succes verder met de zoektocht! 
haha, zolang het goed gemaakt is heb ik er niet zo een probleem mee.
heb meer een probleem met de kleur.

heb meer een probleem met de kleur.
-
jazz4u
is wel fijne kar
misschien kun je de touring eens overwegen: rijdt misschien toch een wat minder 'gejaagd' menstype in rond dat wat beter voor de wagen zorgt
TE KOOP 540 touring
flauw grapje, maar ik heb een touring en dat gaat echt wel prima
zou wel kijken naar een wagen waarvan de eigenaar 'm al een rijd heeft: dan is er vaak wat meer aan onderhoud gepleegd
misschien kun je de touring eens overwegen: rijdt misschien toch een wat minder 'gejaagd' menstype in rond dat wat beter voor de wagen zorgt
TE KOOP 540 touring
flauw grapje, maar ik heb een touring en dat gaat echt wel prima
zou wel kijken naar een wagen waarvan de eigenaar 'm al een rijd heeft: dan is er vaak wat meer aan onderhoud gepleegd
klopt misschien wel maar op de e30 touring na heb ik niet veel met touring:P