E39 Aankooptips.
E39 Aankooptips.
Mede BMW Enthousiastelingen,
Ik zal me eerst even netjes voorstellen voor ik jullie bombardeer met alle vragen over een E39 5 serie sedan.
Mijn naam is Bart, ik ben momenteel 19 jaar oud en wordt binnenkort 20. Ik kom uit omgeving Breda en ben eigenlijk al langere tijd BMW fan. Ik heb de E39 en de E46 altijd 2 super mooie modellen gevonden en ben dan nu ook zelf opzoek naar een E39 sedan. Momenteel bezit ik een Honda civic die ik eigenlijk in alle tevredenheid al een jaar rij. Echter wil ik graag wat meer luxe en uitsraling.
Nu wil ik een E39 Sedan gaan aanschaffen, maar voor ik daar aan begin wil ik even de min en pluspunten van de auto weten, ook aankooptips zijn van harte welkom!
Over het verbruik van een E39 ben ik ook wel benieuwd dus zou u zo vriendelijk willen zijn om uw gemiddeld verbruik te vermelden onder uw bericht ?
ik vroeg me ook af of er hier op dit forum een deal is omtrent het verzekeren van de BMW, ik ben op andere fora wel eens tegengekomen dat een grote groep forumleden samen contact opzoekt met een verzekeraar om hier een mooie deal uit te halen.
Ook lees ik op diverse fora dat de geluidskwaliteit van het geluidssysteem in de E39 niet je van het is, nu vroeg ik me af of dit in alle gevallen zo is?
Bij voorbaat dank voor alle reacties,
Met vriendelijke groeten,
Bart
Ik zal me eerst even netjes voorstellen voor ik jullie bombardeer met alle vragen over een E39 5 serie sedan.
Mijn naam is Bart, ik ben momenteel 19 jaar oud en wordt binnenkort 20. Ik kom uit omgeving Breda en ben eigenlijk al langere tijd BMW fan. Ik heb de E39 en de E46 altijd 2 super mooie modellen gevonden en ben dan nu ook zelf opzoek naar een E39 sedan. Momenteel bezit ik een Honda civic die ik eigenlijk in alle tevredenheid al een jaar rij. Echter wil ik graag wat meer luxe en uitsraling.
Nu wil ik een E39 Sedan gaan aanschaffen, maar voor ik daar aan begin wil ik even de min en pluspunten van de auto weten, ook aankooptips zijn van harte welkom!
Over het verbruik van een E39 ben ik ook wel benieuwd dus zou u zo vriendelijk willen zijn om uw gemiddeld verbruik te vermelden onder uw bericht ?
ik vroeg me ook af of er hier op dit forum een deal is omtrent het verzekeren van de BMW, ik ben op andere fora wel eens tegengekomen dat een grote groep forumleden samen contact opzoekt met een verzekeraar om hier een mooie deal uit te halen.
Ook lees ik op diverse fora dat de geluidskwaliteit van het geluidssysteem in de E39 niet je van het is, nu vroeg ik me af of dit in alle gevallen zo is?
Bij voorbaat dank voor alle reacties,
Met vriendelijke groeten,
Bart
Meh, MPG is just hippie stuff.
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
-
- Berichten: 3712
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
- Contacteer:
Re: E39 Aankooptips.
Een mooie deal bij een verzekeringsmaatschappij lijkt me voor jou sws lastig omdat het al de vraag is of een maatschappij je accepteert met het vermogen van een gemiddelde 5 serie. Ik denk dat een 520 nog gaat. Maar dat een 523 b.v. al problemen gaat geven.
Dus informeer daar eerst even naar.
Dus informeer daar eerst even naar.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Re: E39 Aankooptips.
ik kan bij mijn huidige verzekeraar gewoon een 520 verzekeren inderdaad, daar heb ik al naar geïnformeerd en het word waarschijnlijk ook een 520.
Meh, MPG is just hippie stuff.
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
Re: E39 Aankooptips.
hoi
je zou misschien eens verder kunnen onderhandelen qua acceptatie bij meerdere verz.mij
e39 520 is naar mijn bescheiden mening onder-gemotoriseerd voor het gewicht dat m.n. op gang moet worden gebracht, rolt zo'n wagen eenmaal op cruise dan gaat het wel qua verbruik
betere optie is 523 of nog beter 528
verbruik zal vooral bij de 523 relatief gunstig zijn tov 520!
en je hebt natuurlijk wat extra vermogen tot beschikking op de momenten dat je zou willen (inhalen bijv.)
echte tip: probeer een wagen te vinden bij iemand die de wagen al een tijd heeft: niet zo'n kar die al meer eigenaren heeft gehad dan sinterklaas oud is want die zijn meestal niet zo goed onderhouden
mocht je per ongeluk interesse krijgen in een 540, dan zijn er wel mensen die nog wat extra tips hebben, waaronder ikzelf
je zou misschien eens verder kunnen onderhandelen qua acceptatie bij meerdere verz.mij
e39 520 is naar mijn bescheiden mening onder-gemotoriseerd voor het gewicht dat m.n. op gang moet worden gebracht, rolt zo'n wagen eenmaal op cruise dan gaat het wel qua verbruik
betere optie is 523 of nog beter 528
verbruik zal vooral bij de 523 relatief gunstig zijn tov 520!
en je hebt natuurlijk wat extra vermogen tot beschikking op de momenten dat je zou willen (inhalen bijv.)
echte tip: probeer een wagen te vinden bij iemand die de wagen al een tijd heeft: niet zo'n kar die al meer eigenaren heeft gehad dan sinterklaas oud is want die zijn meestal niet zo goed onderhouden
mocht je per ongeluk interesse krijgen in een 540, dan zijn er wel mensen die nog wat extra tips hebben, waaronder ikzelf
Re: E39 Aankooptips.
Ha bedankt voor het berichtje, dat was ik ook al van plan maar als ik op independer kijk dan komt er niks goedkopers uit . ik wil wel een 520 van na de facelift dus de 2.2 met 170pk. een 540i kan ik niet betalen met verzekering en verbruik
Meh, MPG is just hippie stuff.
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
Re: E39 Aankooptips.
Beste Bart,
Allereerst welkom op het forum. Weer een Civic rijder die overstapt op BMW. (ik had er hiervoor ook een en zo zijn er nog wel meer hier op het forum)
Veel van de dingen die je vraagt zijn gewoon via de zoekfunctie van het forum terug te vinden, maar vooruit, hierbij mijn mening.
Een BMW E39 is geen Honda Civic, dus je moet uitgaan van een GEMIDDELD verbruik van 1:10. Hou je van gas geven wordt dit uiteraard hoger nagelang hoe diep je het gaspedaal intrapt en hoever je in toeren doortrekt.
Dan komen we gelijk bij het volgende probleem, een BMW E39 moet ALTIJD eerst GOED warm gereden worden. de auto starten en gelijk sportief wegspuiten kan wel, maar gaat je geheid prijzige problemen opleveren. Goed warm rijden betekend, de eerste 20 kilometer niet boven de 3.000 RPM, daarna kan je doen wat je wilt. Dat de watertemperatuurmeter netjes in het midden staat wilt absoluut niet zeggen dat de motor dan goed op temperatuur is. Een vriend van mij sloeg deze goede raad de wind in, en trok zelfs in de koude zone door tot 6000 toeren en kon dus binnen 3 maanden de koppakking laten vervangen (€ 750,=) en 3 maanden later weer en toen heeft hij de auto maar verkocht omdat het een waardeloze auto was die niets kon hebben. Maar goed, deze man verslijt zo ongeveer 3 auto's per 2 jaar, dus misschien zou het wel eens aan zijn rijgedrag kunnen liggen.
Tot zover ik weet is er op dit forum geen deal omtrent verzekeringen. Verzekeringmaatschappijen zitten daar ook niet op te wachten, om een groep 25-ers een goede deal aan te bieden. Dit is niet voor niets. De tijd dat papa de verzekering voor zijn zoon af kon sluiten ligt ook achter ons, ook niet voor niets.
Dit gezegd hebbende, kom je bij het volgende probleem. Wat is nog een goede E39? Zodra er al snelle velgen onder zitten, de auto getuned is en er een dikke geluidsinstallatie inzit, zal ik je adviseren deze niet te kopen, tenzij het echt allemaal duidelijk uit de papieren blijkt dat de auto zeer goed is onderhouden en dus al zijn beurten gekregen heeft. Hieruit blijkt dat de eigenaar er dan toch zuinig op is geweest, en een BMW is ook weer niet van papier gemaakt.
Je kan ook gaan voor een BMW "van een oud vrouwtje" die altijd binnen gestaan heeft of die zakelijk gebruikt is. Dan moet je je afvragen of je als 19 jarige jonge hond (bijna 20) het geduld hebt de auto fatsoenlijk in te rijden. Voordeel van deze auto's zijn dat ze meestal zeer goed onderhouden zijn, maar nadeel is dat ze vaak niet sportief gebruikt zijn en als jij dit wel wil gaan doen kan je toch wel eens voor verrassingen komen te staan. (zie boven) Verder zal je hoogstwaarschijnlijk inderdaad het een en ander moeten investeren in het geluidssysteem, tenzij de upgradeversie van Harman Kardon er in zit compleet met subwoofer. Dit zal je echter niet vaak tegen gaan komen.
Kort door de bocht genomen. De E39 is niet voor de gemiddelde 19-20 jarige daar de E39 een luxe auto is die niet echt voor sportief gebruik gemaakt is, en de 520 al helemaal niet. Krijg je panne, moet je rekening houden met stevig gepeperde rekeningen, zelfs als je de reperatie bij de plaatselijke garage uit laat voeren. Ook in verzekering en wegenbelasting is deze auto absoluut niet goedkoop, al helemaal niet voor iemand van jouw leeftijd. Verder moet je ook rekening houden dat je bij politiecontroles duidelijk aan moet kunnen geven hoe het mogelijk is dat een 19-20 jarige in een BMW E39 rijdt en dat je regelmatig door de politie aangehouden zult gaan worden als ze zien dat je er in rijdt.
Kortom als ik jou was zou ik eerst voor een E46 gaan. Hierbij geld wel hetzelfde wat hierboven staat, maar is belasting en verzekeringtechnisch een stuk goedkoper. Dan kan je over een paar jaar altijd nog naar een E39 kijken.
Waarschijnlijk is dit niet wat je wilt horen, maar reken het eerst eventjes uit voor jezelf. Mocht het zo zijn dat je het budget ervoor hebt, en dat je wel het geduld heb om een e39 te rijden, zou ik zeggen, go for it. De e39 is wel een puike wagen en betrouwbaar aangezien hij nog niet zo tsjokvol electronica zit als de huidige BMW's.
Ik wens je veel succes bij je besluit.
Groet,
Mike.
Allereerst welkom op het forum. Weer een Civic rijder die overstapt op BMW. (ik had er hiervoor ook een en zo zijn er nog wel meer hier op het forum)
Veel van de dingen die je vraagt zijn gewoon via de zoekfunctie van het forum terug te vinden, maar vooruit, hierbij mijn mening.
Een BMW E39 is geen Honda Civic, dus je moet uitgaan van een GEMIDDELD verbruik van 1:10. Hou je van gas geven wordt dit uiteraard hoger nagelang hoe diep je het gaspedaal intrapt en hoever je in toeren doortrekt.
Dan komen we gelijk bij het volgende probleem, een BMW E39 moet ALTIJD eerst GOED warm gereden worden. de auto starten en gelijk sportief wegspuiten kan wel, maar gaat je geheid prijzige problemen opleveren. Goed warm rijden betekend, de eerste 20 kilometer niet boven de 3.000 RPM, daarna kan je doen wat je wilt. Dat de watertemperatuurmeter netjes in het midden staat wilt absoluut niet zeggen dat de motor dan goed op temperatuur is. Een vriend van mij sloeg deze goede raad de wind in, en trok zelfs in de koude zone door tot 6000 toeren en kon dus binnen 3 maanden de koppakking laten vervangen (€ 750,=) en 3 maanden later weer en toen heeft hij de auto maar verkocht omdat het een waardeloze auto was die niets kon hebben. Maar goed, deze man verslijt zo ongeveer 3 auto's per 2 jaar, dus misschien zou het wel eens aan zijn rijgedrag kunnen liggen.
Tot zover ik weet is er op dit forum geen deal omtrent verzekeringen. Verzekeringmaatschappijen zitten daar ook niet op te wachten, om een groep 25-ers een goede deal aan te bieden. Dit is niet voor niets. De tijd dat papa de verzekering voor zijn zoon af kon sluiten ligt ook achter ons, ook niet voor niets.
Dit gezegd hebbende, kom je bij het volgende probleem. Wat is nog een goede E39? Zodra er al snelle velgen onder zitten, de auto getuned is en er een dikke geluidsinstallatie inzit, zal ik je adviseren deze niet te kopen, tenzij het echt allemaal duidelijk uit de papieren blijkt dat de auto zeer goed is onderhouden en dus al zijn beurten gekregen heeft. Hieruit blijkt dat de eigenaar er dan toch zuinig op is geweest, en een BMW is ook weer niet van papier gemaakt.
Je kan ook gaan voor een BMW "van een oud vrouwtje" die altijd binnen gestaan heeft of die zakelijk gebruikt is. Dan moet je je afvragen of je als 19 jarige jonge hond (bijna 20) het geduld hebt de auto fatsoenlijk in te rijden. Voordeel van deze auto's zijn dat ze meestal zeer goed onderhouden zijn, maar nadeel is dat ze vaak niet sportief gebruikt zijn en als jij dit wel wil gaan doen kan je toch wel eens voor verrassingen komen te staan. (zie boven) Verder zal je hoogstwaarschijnlijk inderdaad het een en ander moeten investeren in het geluidssysteem, tenzij de upgradeversie van Harman Kardon er in zit compleet met subwoofer. Dit zal je echter niet vaak tegen gaan komen.
Kort door de bocht genomen. De E39 is niet voor de gemiddelde 19-20 jarige daar de E39 een luxe auto is die niet echt voor sportief gebruik gemaakt is, en de 520 al helemaal niet. Krijg je panne, moet je rekening houden met stevig gepeperde rekeningen, zelfs als je de reperatie bij de plaatselijke garage uit laat voeren. Ook in verzekering en wegenbelasting is deze auto absoluut niet goedkoop, al helemaal niet voor iemand van jouw leeftijd. Verder moet je ook rekening houden dat je bij politiecontroles duidelijk aan moet kunnen geven hoe het mogelijk is dat een 19-20 jarige in een BMW E39 rijdt en dat je regelmatig door de politie aangehouden zult gaan worden als ze zien dat je er in rijdt.
Kortom als ik jou was zou ik eerst voor een E46 gaan. Hierbij geld wel hetzelfde wat hierboven staat, maar is belasting en verzekeringtechnisch een stuk goedkoper. Dan kan je over een paar jaar altijd nog naar een E39 kijken.
Waarschijnlijk is dit niet wat je wilt horen, maar reken het eerst eventjes uit voor jezelf. Mocht het zo zijn dat je het budget ervoor hebt, en dat je wel het geduld heb om een e39 te rijden, zou ik zeggen, go for it. De e39 is wel een puike wagen en betrouwbaar aangezien hij nog niet zo tsjokvol electronica zit als de huidige BMW's.
Ik wens je veel succes bij je besluit.
Groet,
Mike.
Re: E39 Aankooptips.
Nogmaals dank voor de reacties!
Ik heb al gekeken wat het mij maandelijks vast gaat kosten en dat kan ik zeker opbrengen, mijn auto is mijn hobby. Ik ben niet de doorsnee 19/20 jarige die van auto's houd. Ik ben opgegroeid met een auto liefhebbende vader en ben dan ook niet iemand die altijd loopt te trappen in een auto. Je geeft aan dat warm rijden belangrijk is, dit is voor mij niet meer dan standaard. Zelfs mijn civic die ik nu bezit wat overigens geen VTEC exemplaar is ( durfde het niet aan vanwege de vele sjonnies ) rijd ik netjes warm.
Ik wil gewoon graag een E39 omdat ik het een tijdloze auto vindt en graag meer luxe wil. Een E46 vind ik gaaf maar het is niet wat ik wil, is naar mijn mening te sportief en alleen als M3 of 330CI een waardige auto voor het uiterlijk.
De auto zal overigens gewoon op mijn Eigen naam komen te staan en ik heb gewoon een wit inkomen, aantonen dat de auto dus echt van mij is zal geen probleem moeten zijn.
Over het verbruik verbaas ik me ook niet, dit zal inderdaad makkelijk rond de 1 op 10 of lager uit kunnen komen, maar nogmaals voor mij is het mijn hobby. Ik heb er best een tijd over nagedacht voor ik echt tot onderzoek uitging omtrent het kopen van een E39.
Over het geluidssysteem ben ik dan wel verrast, dat zo'n auto eigenlijk nog een matig geluidssysteem kan hebben. Echter sta ik open voor tips omtrent het geluidssysteem.
Nogmaals bedankt voor je reactie en ik begrijp je antwoord ook zeker, maar toch hoop ik dat je me kan helpen de juiste E39 aan te schaffen.
Groeten,
Bart
P.S. Leuk om te zien dat er nog snel gereageerd wordt op zo'n forum!
Ik heb al gekeken wat het mij maandelijks vast gaat kosten en dat kan ik zeker opbrengen, mijn auto is mijn hobby. Ik ben niet de doorsnee 19/20 jarige die van auto's houd. Ik ben opgegroeid met een auto liefhebbende vader en ben dan ook niet iemand die altijd loopt te trappen in een auto. Je geeft aan dat warm rijden belangrijk is, dit is voor mij niet meer dan standaard. Zelfs mijn civic die ik nu bezit wat overigens geen VTEC exemplaar is ( durfde het niet aan vanwege de vele sjonnies ) rijd ik netjes warm.
Ik wil gewoon graag een E39 omdat ik het een tijdloze auto vindt en graag meer luxe wil. Een E46 vind ik gaaf maar het is niet wat ik wil, is naar mijn mening te sportief en alleen als M3 of 330CI een waardige auto voor het uiterlijk.
De auto zal overigens gewoon op mijn Eigen naam komen te staan en ik heb gewoon een wit inkomen, aantonen dat de auto dus echt van mij is zal geen probleem moeten zijn.
Over het verbruik verbaas ik me ook niet, dit zal inderdaad makkelijk rond de 1 op 10 of lager uit kunnen komen, maar nogmaals voor mij is het mijn hobby. Ik heb er best een tijd over nagedacht voor ik echt tot onderzoek uitging omtrent het kopen van een E39.
Over het geluidssysteem ben ik dan wel verrast, dat zo'n auto eigenlijk nog een matig geluidssysteem kan hebben. Echter sta ik open voor tips omtrent het geluidssysteem.
Nogmaals bedankt voor je reactie en ik begrijp je antwoord ook zeker, maar toch hoop ik dat je me kan helpen de juiste E39 aan te schaffen.
Groeten,
Bart
P.S. Leuk om te zien dat er nog snel gereageerd wordt op zo'n forum!
Meh, MPG is just hippie stuff.
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
Re: E39 Aankooptips.
oke dan, als je echt voor de e39 gaat:
dan wordt het tijd voor je om eens wat topics op dit forum te gaan lezen voor aandachtspunten:
- draagarmen m.n. voorzijde: e39 is gevoelig voor trillingen, vaak veroorzaakt door versleten draagarm rubbers: kost je aan materiaal een 200 euro en als je het werk zelf moet uitbesteden nog eens 200-250 euro (bij de koop du aangeven dat de wagen trilt en dat je draagarmen moet vervangen hup: 300 van de vraagprijs af)
- aandrijfaslager (onder de wagen) in de gaten houden: als dat niet meer soepel loopt: allerlei vage geluiden onder uit de tunnel: klonk..wiep wiep.. zoiets: lastig klusje (in de zin van veel werk) 250 euro
- let op slijtagepatroon van de banden m.n. voorzijde: uitlijnen misschien nodig, en zeker als je draagarmen aanpakt/ laat aanpakken: 80 euro
- olievuldop losmaken en kijken of er geen vage drap aan kleeft: als er sludge aanzit (soort wittige substantie en nou niet gaan giechelen omdat je zo jong bent, want ik ben die tijd al voorbij) weglopen want dan zit koelvloeistof in de olie: niet goed dus
- Ad zit ook op dit forum en die heeft het wel eens gehad om onder de oliepEIlstok even de aansteker aan te doen: als het knettert: zie boven (domme spelfout)
-alle electra functies testen: stoelen, verwarming, airco, cruise, radio etc etc en ook alle lampjes controleren in het combi instrument: er is een test via het menu (ff op youtube kijken of googlen) waarmee je alles kan laten branden: ziet er geinig uit en dan weet je of er geen fouten daarin zitten:
-
zoiets
dan wordt het tijd voor je om eens wat topics op dit forum te gaan lezen voor aandachtspunten:
- draagarmen m.n. voorzijde: e39 is gevoelig voor trillingen, vaak veroorzaakt door versleten draagarm rubbers: kost je aan materiaal een 200 euro en als je het werk zelf moet uitbesteden nog eens 200-250 euro (bij de koop du aangeven dat de wagen trilt en dat je draagarmen moet vervangen hup: 300 van de vraagprijs af)
- aandrijfaslager (onder de wagen) in de gaten houden: als dat niet meer soepel loopt: allerlei vage geluiden onder uit de tunnel: klonk..wiep wiep.. zoiets: lastig klusje (in de zin van veel werk) 250 euro
- let op slijtagepatroon van de banden m.n. voorzijde: uitlijnen misschien nodig, en zeker als je draagarmen aanpakt/ laat aanpakken: 80 euro
- olievuldop losmaken en kijken of er geen vage drap aan kleeft: als er sludge aanzit (soort wittige substantie en nou niet gaan giechelen omdat je zo jong bent, want ik ben die tijd al voorbij) weglopen want dan zit koelvloeistof in de olie: niet goed dus
- Ad zit ook op dit forum en die heeft het wel eens gehad om onder de oliepEIlstok even de aansteker aan te doen: als het knettert: zie boven (domme spelfout)
-alle electra functies testen: stoelen, verwarming, airco, cruise, radio etc etc en ook alle lampjes controleren in het combi instrument: er is een test via het menu (ff op youtube kijken of googlen) waarmee je alles kan laten branden: ziet er geinig uit en dan weet je of er geen fouten daarin zitten:
-
zoiets
Laatst gewijzigd door jazz4u op 25 dec 2013, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: E39 Aankooptips.
Net een heel verhaal getypt, 'poef' in 1x alles weg.
In het kort:
Slutch aan de vuldop houdt niet altijd in dat er koelvloeistof bij de motorolie zit.
Het kan zijn dat er dan vaker korte stukjes is gereden met die wagen, waardoor de olie niet voldoende op temperatuur is gekomen. Hierdoor zet zich vocht af op de koude oppervlakken, zoals de vuldop.
Bij aan koop van mijn 320iA zat er ook slutch op de vuldop. Nadat ik ruim 200km terug moest rijden naar huis (ik koop niet zomaar de eerste de beste auto... ), was dat grotendeels verdwenen. Nadat ik een oliewissel had gedaan was het probleem helemaal voorbij.
Controle kan overigens nooit kwaad, hoor. Idd even een vuurtje onder de peilstok.
In het kort:
Slutch aan de vuldop houdt niet altijd in dat er koelvloeistof bij de motorolie zit.
Het kan zijn dat er dan vaker korte stukjes is gereden met die wagen, waardoor de olie niet voldoende op temperatuur is gekomen. Hierdoor zet zich vocht af op de koude oppervlakken, zoals de vuldop.
Bij aan koop van mijn 320iA zat er ook slutch op de vuldop. Nadat ik ruim 200km terug moest rijden naar huis (ik koop niet zomaar de eerste de beste auto... ), was dat grotendeels verdwenen. Nadat ik een oliewissel had gedaan was het probleem helemaal voorbij.
Controle kan overigens nooit kwaad, hoor. Idd even een vuurtje onder de peilstok.
Re: E39 Aankooptips.
Beste Bart,
In jouw geval zou ik dan zeggen, go for it. De 520 is inderdaad geen sportieve auto, maar als je dit inderdaad niet zoekt is de E39 inderdaad een hele fijne auto. Mijn vader heeft er heel lang een gehad (volgens mij een 520D en heeft er 0,0 problemen mee gehad en heeft hem nooit in de steek gelaten, ondanks dat er 350.000 kilometer op stond toen hij hem wegdeed. Het ligt er echt allemaal aan hoe er met de auto omgegaan is, maar jij geeft al aan dit van je vader geleerd te hebben.
het is voor jou inderdaad jammer dat je de kans niet krijgt een wat zwaardere auto te nemen, want ook ik ben bang dat je inderdaad af en toe wat vermogen te kort gaat komen. De E39 is inderdaad een zware auto, en het is toch altijd wel fijn wat vermogen over te hebben, maar de reden hiervoor en dat de verzekering voor mensen van jouw leeftijd zo hoog is is helaas ook al in overvloed hier op het forum te vinden.
Wat betreft het geluidssysteem. Het geluid in de E serie is standaard ontzettend slecht. Meerdere mensen voor jou hebben zich verbaast over het waarom, maar je moet niet de tijdsgeest vergeten waarin deze auto's gebouwd zijn. De markt was niet gericht op jongeren, en ouderen geven daar (uitzonderingen daar gelaten vandaar ook de harman kardom upgrade)
ik kan na dit bericht helaas meer reageren aangezien ik bimmerportal verzocht heb mijn account te verwijderen. Ik kan me helaas niet meer vinden in de richting dat bimmerportal opgaat.
Ik hoop dat je snel je gewenste bimmer vind en er langdurig plezier van zult hebben.
Mike
In jouw geval zou ik dan zeggen, go for it. De 520 is inderdaad geen sportieve auto, maar als je dit inderdaad niet zoekt is de E39 inderdaad een hele fijne auto. Mijn vader heeft er heel lang een gehad (volgens mij een 520D en heeft er 0,0 problemen mee gehad en heeft hem nooit in de steek gelaten, ondanks dat er 350.000 kilometer op stond toen hij hem wegdeed. Het ligt er echt allemaal aan hoe er met de auto omgegaan is, maar jij geeft al aan dit van je vader geleerd te hebben.
het is voor jou inderdaad jammer dat je de kans niet krijgt een wat zwaardere auto te nemen, want ook ik ben bang dat je inderdaad af en toe wat vermogen te kort gaat komen. De E39 is inderdaad een zware auto, en het is toch altijd wel fijn wat vermogen over te hebben, maar de reden hiervoor en dat de verzekering voor mensen van jouw leeftijd zo hoog is is helaas ook al in overvloed hier op het forum te vinden.
Wat betreft het geluidssysteem. Het geluid in de E serie is standaard ontzettend slecht. Meerdere mensen voor jou hebben zich verbaast over het waarom, maar je moet niet de tijdsgeest vergeten waarin deze auto's gebouwd zijn. De markt was niet gericht op jongeren, en ouderen geven daar (uitzonderingen daar gelaten vandaar ook de harman kardom upgrade)
ik kan na dit bericht helaas meer reageren aangezien ik bimmerportal verzocht heb mijn account te verwijderen. Ik kan me helaas niet meer vinden in de richting dat bimmerportal opgaat.
Ik hoop dat je snel je gewenste bimmer vind en er langdurig plezier van zult hebben.
Mike
Re: E39 Aankooptips.
Beste Bart,
De standaard versie van het geluidssysteem is inderdaad niet veel soeps. Vaak zijn er uitvoeringen te koop met het originele hifi systeem van BMW. Dat is dan weer wel een mooi kwaliteitsgeluid verdeeld over 10 luidsprekers. Nog mooier is het als je de originele subwoofer erbij hebt.
Ik heb zelf bijna elk model van de E39 gehad nl de 520 automaat, 523 schakelbak, 535 automaat en op dit moment een 540 touring automaat (met Hifi professional geluidsssteem met DSP, dat is echt een heel verschil met de standaard versie). Met de 520 reed ik 1 op 12 a13, de 523 reed 1 op 13, de 535 reed ik 1 op 10 en de 540 touring gemiddeld 1 op 9 a 10,5. Soms lukt het me de 11 km te halen. Ik moet erbij zeggen dat ik wel een rustige rijder ben en de auto alleen voor lange ritten vanaf 60 km gebruik en meestal boven de 100 km ritten. Uiteraard hoort rustig warm rijden er ook bij.
De vorige schrijvers hebben al het een en ander opgenoemd waar je rekening mee moet houden, daar sluit ik geheel bij aan. Ik heb alle genoemde problemen ook gehad. Niet onbelangrijk is dat het koelsysteem ook nog wel eens als een zwak punt beschouwd moet worden, waterpomp, radiateur, viscokoppeling willen rond de 150k ook wel eens de geest geven. Vergeet ook niet dat de automaatversie ook op tijd zijn onderhoud nodig heeft, er is al veel over geschreven op het forum.
Ik ben zowat verslaafd geraakt aan dit model, juist omdat het zo'n tijdloos model is met een heerlijk rijgedrag. Met de V8 in het vooronder helemaal het einde, maar ook de 520 is al een heerlijk model.
Veel succes met je zoektocht.
Groet, Jos
De standaard versie van het geluidssysteem is inderdaad niet veel soeps. Vaak zijn er uitvoeringen te koop met het originele hifi systeem van BMW. Dat is dan weer wel een mooi kwaliteitsgeluid verdeeld over 10 luidsprekers. Nog mooier is het als je de originele subwoofer erbij hebt.
Ik heb zelf bijna elk model van de E39 gehad nl de 520 automaat, 523 schakelbak, 535 automaat en op dit moment een 540 touring automaat (met Hifi professional geluidsssteem met DSP, dat is echt een heel verschil met de standaard versie). Met de 520 reed ik 1 op 12 a13, de 523 reed 1 op 13, de 535 reed ik 1 op 10 en de 540 touring gemiddeld 1 op 9 a 10,5. Soms lukt het me de 11 km te halen. Ik moet erbij zeggen dat ik wel een rustige rijder ben en de auto alleen voor lange ritten vanaf 60 km gebruik en meestal boven de 100 km ritten. Uiteraard hoort rustig warm rijden er ook bij.
De vorige schrijvers hebben al het een en ander opgenoemd waar je rekening mee moet houden, daar sluit ik geheel bij aan. Ik heb alle genoemde problemen ook gehad. Niet onbelangrijk is dat het koelsysteem ook nog wel eens als een zwak punt beschouwd moet worden, waterpomp, radiateur, viscokoppeling willen rond de 150k ook wel eens de geest geven. Vergeet ook niet dat de automaatversie ook op tijd zijn onderhoud nodig heeft, er is al veel over geschreven op het forum.
Ik ben zowat verslaafd geraakt aan dit model, juist omdat het zo'n tijdloos model is met een heerlijk rijgedrag. Met de V8 in het vooronder helemaal het einde, maar ook de 520 is al een heerlijk model.
Veel succes met je zoektocht.
Groet, Jos
Laatst gewijzigd door Jos535i op 28 dec 2013, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3712
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
- Contacteer:
Re: E39 Aankooptips.
Jammer dat je gaat, veel kennis gaat hiermee verloren... Ik zou me niet teveel storen aan het volk wat BMW ook aantrekt. Maar dat is uiteraard je eigen keuze.yltkdy schreef:Beste Bart,
In jouw geval zou ik dan zeggen, go for it. De 520 is inderdaad geen sportieve auto, maar als je dit inderdaad niet zoekt is de E39 inderdaad een hele fijne auto. Mijn vader heeft er heel lang een gehad (volgens mij een 520D en heeft er 0,0 problemen mee gehad en heeft hem nooit in de steek gelaten, ondanks dat er 350.000 kilometer op stond toen hij hem wegdeed. Het ligt er echt allemaal aan hoe er met de auto omgegaan is, maar jij geeft al aan dit van je vader geleerd te hebben.
het is voor jou inderdaad jammer dat je de kans niet krijgt een wat zwaardere auto te nemen, want ook ik ben bang dat je inderdaad af en toe wat vermogen te kort gaat komen. De E39 is inderdaad een zware auto, en het is toch altijd wel fijn wat vermogen over te hebben, maar de reden hiervoor en dat de verzekering voor mensen van jouw leeftijd zo hoog is is helaas ook al in overvloed hier op het forum te vinden.
Wat betreft het geluidssysteem. Het geluid in de E serie is standaard ontzettend slecht. Meerdere mensen voor jou hebben zich verbaast over het waarom, maar je moet niet de tijdsgeest vergeten waarin deze auto's gebouwd zijn. De markt was niet gericht op jongeren, en ouderen geven daar (uitzonderingen daar gelaten vandaar ook de harman kardom upgrade)
ik kan na dit bericht helaas meer reageren aangezien ik bimmerportal verzocht heb mijn account te verwijderen. Ik kan me helaas niet meer vinden in de richting dat bimmerportal opgaat.
Ik hoop dat je snel je gewenste bimmer vind en er langdurig plezier van zult hebben.
Mike
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Re: E39 Aankooptips.
Jammer dat je weggaat mike, misschien kan je me even een PB sturen zodat ik misschien nog wat kan vragen over een ander comminucatie middel. en ben blij dat ik goed advieskrijg hier
Meh, MPG is just hippie stuff.
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
Re: E39 Aankooptips.
He Bart,
Denk dat je inmiddels genoeg informatie hebt. Hier nog effe de mening van iemand met een beetje de zelfde leeftijd.
Ik ben op mijn 18e begonnen met een 320i en heb verschillende bmw's gehad, zoals een 730 en 328. Allemaal op eigen naam verzekerd, dus daar ga je geen problemen mee krijgen! Ik kan je wel vertellen dat als je 19/20 bent dat sommige maatschappijen het (liever) niet doen, maar in principe is alles te verzekeren zolang je maar betaald. Voor de 730 was ik met mijn 19 jaar wel een vermorgen kwijt per maand.. De rest was prima te doen.
Ben nu de trotse bezitter van een E39 520i, en já ik mis een berg vermogen t.o.v. de 328i maar traag is hij niet en ben zelf ook niet zo'n sportieve rijder over 't algemeen. En ik heb er een berg luxe bij.
Heb hem nu een paar maanden, en ben 4 x aangehouden. 1 keer in een fuik, 3 keer spontaan. Als je jong bent en net als ik niet zo fors gebouwd, dan zoeken ze alles uit daar moet je wel bij stilstaan. Maar zolang je alles voor mekaar hebt en netjes geregeld lach jij 't hardst dus ik zou zeggen gewoon doen!
Denk dat je inmiddels genoeg informatie hebt. Hier nog effe de mening van iemand met een beetje de zelfde leeftijd.
Ik ben op mijn 18e begonnen met een 320i en heb verschillende bmw's gehad, zoals een 730 en 328. Allemaal op eigen naam verzekerd, dus daar ga je geen problemen mee krijgen! Ik kan je wel vertellen dat als je 19/20 bent dat sommige maatschappijen het (liever) niet doen, maar in principe is alles te verzekeren zolang je maar betaald. Voor de 730 was ik met mijn 19 jaar wel een vermorgen kwijt per maand.. De rest was prima te doen.
Ben nu de trotse bezitter van een E39 520i, en já ik mis een berg vermogen t.o.v. de 328i maar traag is hij niet en ben zelf ook niet zo'n sportieve rijder over 't algemeen. En ik heb er een berg luxe bij.
Heb hem nu een paar maanden, en ben 4 x aangehouden. 1 keer in een fuik, 3 keer spontaan. Als je jong bent en net als ik niet zo fors gebouwd, dan zoeken ze alles uit daar moet je wel bij stilstaan. Maar zolang je alles voor mekaar hebt en netjes geregeld lach jij 't hardst dus ik zou zeggen gewoon doen!
x BMW E36 320i Coupé
x BMW E21 318i
x BMW E38 730i
x BMW E36 316i Compact
x BMW E36 328i Coupé
BMW E39 520i
x BMW E21 318i
x BMW E38 730i
x BMW E36 316i Compact
x BMW E36 328i Coupé
BMW E39 520i
Re: E39 Aankooptips.
Iets wat ik hier nog niet voorbij heb zien komen....
Er word nogal vak gesproken dat een wagen duur is in onderhoud bij de dealer. Ik heb zelf een e39 M5 en deze ook gewoon in onderhoud bij de dealer....
Reden valt 100% mee, een Peugeot dealer is duurder, hoe dit kan sinds een tijdje hebben de dealers van BMW een pakket waar je gratis lid van kunt worden en worden onderdelen vervangen tegen een gereduceerd werkplaatstarief, maar wel met BMW orginele onderdelen
Voor de rest vind ik een E39 vooral goedkoop rijden in tegenstelling tot wat 90% zegt. Heb hiervoor een Jaguar XJR gehad en was 12k in onderhoud kwijt in 18 maanden. De M5 heb ik nu bijna 2 jaar en de teller staat op een kleine 1000 euro nu, koopje dus......
Voor de rest tijdloos model zit gewoon super in elkaar en ik zou eentje zoeken met het DSP systeem als ik het goed zeg, zit standaard op de M5 en mij hoor je iig niet klagen over het soundsysteem van BMW. Persoonlijk zou ik voor het facelift model gaan dus vanaf september 2000....
Succes met zoeken...
Groeten,
Eric
Er word nogal vak gesproken dat een wagen duur is in onderhoud bij de dealer. Ik heb zelf een e39 M5 en deze ook gewoon in onderhoud bij de dealer....
Reden valt 100% mee, een Peugeot dealer is duurder, hoe dit kan sinds een tijdje hebben de dealers van BMW een pakket waar je gratis lid van kunt worden en worden onderdelen vervangen tegen een gereduceerd werkplaatstarief, maar wel met BMW orginele onderdelen
Voor de rest vind ik een E39 vooral goedkoop rijden in tegenstelling tot wat 90% zegt. Heb hiervoor een Jaguar XJR gehad en was 12k in onderhoud kwijt in 18 maanden. De M5 heb ik nu bijna 2 jaar en de teller staat op een kleine 1000 euro nu, koopje dus......
Voor de rest tijdloos model zit gewoon super in elkaar en ik zou eentje zoeken met het DSP systeem als ik het goed zeg, zit standaard op de M5 en mij hoor je iig niet klagen over het soundsysteem van BMW. Persoonlijk zou ik voor het facelift model gaan dus vanaf september 2000....
Succes met zoeken...
Groeten,
Eric