Inmiddels een aantal dagen in het bezit van mijn 523i en ik ben voorlopig zeer tevreden. Echter blijven er nog wel een aantal vragen... Ik snap dat jullie misschien niet alle antwoorden weten, maar met antwoorden per bepaalde vragen ben ik ook al erg blij!
1. De kleur op het kentekenbewijs is "zwart", de afleverkleur is volgens BMW "carbonschwartz metallic", in mijn ogen is de auto echter meer "donkerblauw"...? Moet ik me zorgen maken?
2. Als ik de optielijst bekijkt, dan zie ik "Voorbereid. mobiele telefoon m Bluetooth", maar in iDrive lijk ik dat niet vrij te kunnen schakelen? Iemand tips hoe dit werkt, want ik wil echt wel kunnen bellen in de auto. (Op internet vind ik verschillende bedrijven die hiervoor kastjes van BMW of Dension inbouwen, maar zit er dan wel standaard een microfoon in de auto?)
3. De auto heeft een navi-professional aan boord, groot scherm, 2 sleuven voor discs, maar dit systeem vind ik niet terug in de optielijst? Is het wel origineel af-fabriek? Alles lijkt goed te werken, ik krijg alleen de gesproken navigatie niet aan. Alles uit het instructieboekje heb ik geprobeerd. (Aanzetten via talen, alleen harder te zetten op het moment dat er gesproken wordt.)
4. Ook zit in de BMW-map een boek voor iPod-interface. Hiervoor zit ook een kabel in het dashboardkastje. Heeft dat misschien te maken met vraag 3? Kan dit later zijn ingebouwd?
5. Bij aflevering heb ik de 2 sleutels gekregen, maar niet het portomonnee-sleuteltje, dat is natuurlijk een onprettig idee. Kan de BMW-dealer dat sleuteltje ook blokkeren? (Ik ga vandaag even met de autohandelaar bellen of hij nog aan dit sleuteltje kan komen.)
6. De instaplijsten zijn niet mooi meer, deze wil ik graag vervangen. Zijn de oude makkelijk los te halen? Hoe zitten deze vast? (Met dubbelzijdige plak-iets, of met klemmetjes?)
Alvast bedankt voor jullie hulp.