Elektronica spaced!?#*,^.*>"|}

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Beieren

Elektronica spaced!?#*,^.*>"|}

Bericht door Beieren » 26 okt 2008, 21:10

Het begon allemaal vanmiddag toen mijn boardcomputer aangaf dat mijn kofferbak open stond, ik stap uit loop naar de kofferbak maar die kon opeens helemaal niet meer open?! (alleen met sleutel)
Dus ik rijd verder en zie dat het auto icoontje op m'n boardcomputer begint te flikkeren, dus steeds aan en uit.. en geeft aan dat mijn kofferbak open staat :? :? Na een tijdje ging hij dus wel uit.. na een voetbalwedstrijdstap ik weer in mijn auto en zie ik dat mijn ABS lampje en ASC lampje en het lampje van de handrem brand! :? Auto paar keer uit en aan, maar nee ze gaan maar niet uit :? .. Heb dus ff mijn accu losgekoppeld (kort) en weer terug maar ze branden nog steeds.. Mijn gas is ook opeens heel erg gevoelig, ik zat op de snelweg en voelde gewoon dat de auto niet stabiel was, ASC was dus echt uit naar mijn gevoel maar kon hem niet meer inschakelen :? ;(

Wat kan dit zijn? ;( -_-

Afbeelding

Franky

Re: Elektronica spaced!?#*,^.*>"|}

Bericht door Franky » 26 okt 2008, 22:47

Het lampje van de ASC en de handrem (geel) branden altijd tegelijk als er iets mis is met je abs of asc. Beste is even langs de dealer want vanzelf gaan ze niet uit.

Mogelijk is er iets met een abs sensor, dat is in de garage snel te zien.

Dat kofferbak lampje lijkt me gewoon toeval, het heeft weinig met elkaar te maken.

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 27 okt 2008, 00:46

Wat hij zegt, zoek het in de sensoren... ABS en ASC maken deels gebruik van dezelfde sensoren (kans is dus groot als er een sensor stuk is dat beide tegelijk op zullen lichten op je dash), dus zullen beide ook niet functioneel zijn als je pech hebt. In deze toch al natte omstandigheden buiten zou ik dat zo spoedig mogelijk na laten kijken.

B46
Contacteer:

Bericht door B46 » 27 okt 2008, 13:36

Uit laten lezen z.s.m!

Vooral niet mee door blijven rijden.....
www. M3 register .nl

Mario TT

Bericht door Mario TT » 27 okt 2008, 17:06

Nou ik denk dat er wel meer mis is... dit gaat niet simpelweg over de sensoren van het ABS en ik geloof niet in toeval. Mede omdat de gasreactie ook anders is geworden. Start hij normaal? Misschien dat je accu niet helemaal goed is. Kijk ook even je zekeringen na of die allemaal goed vast zitten.

Kijk ook even je tellerunit na desnoods haal je hem eruit en kijk je even of de stekkers goed vast zitten. Als je het echt niet vertrouwd dan moet je echt even langs de dealer rijden om hem uit te laten lezen.

Oja , is je TC ook daadwerkelijk uitgeschakeld of voel je dat hij wel werkt??
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.

marcovandaar

Bericht door marcovandaar » 27 okt 2008, 18:10

Ik heb zelf ook dat probleem gehad met mijn abs en handrem lampjes.

Dat kreeg ik opeens tijdens het rijden, als ik mijn auto toe naan en uit deedt was het soms weer weg, maar soms bleef het staan. en tijdens het rijden ging het soms ook weer weg.

Als ik mijn gas dan los late, dan remde mijn auto ook van zelf ag zegmaar.. op de motor.

Dus weggebracht.

Bleek dat er een Klepje (ja sorry, ik weet niet watvoorklepje) bleef plakken zodat hij niet meer open kon.
dus dat is gewoon goed schoongemaakt en toen was het probleem verholpen.

dat is 1 van de bmw kwaaltjes zei de monteur .... :roll:

maar dat van je kofferbak zou ik niet weten

Dutch Delight

Bericht door Dutch Delight » 27 okt 2008, 18:14

Meteen laten uitlezen
Afbeelding

1st Best of Show / BMW Experience 2008
2nd Best of Show / Duitse Autosport Festival 2008
1st Best of Wheels / BMW Experience 2007
2nd Best of Interior / Beemerteam 2007

Beieren

Bericht door Beieren » 28 okt 2008, 18:49

Vandaag langs de dealer (ze hadden het weer errrrg druk, der stond zelfs een X6 waarvan de automaatbak vervangen moest worden!!?), toch waren ze vriendelijk om even tijd te maken voor uitlezen..

Uitkomst:
Kapotte ABS sensor rv.
Luchtmassameter.
Hij gaf zelfs de kofferbak aan.

Auto rijd nieeeet als een BMW, zuipt als een gek ;( ;( , staat nu in de garage bij mijn broer. Kan begin volgende week pas gemaakt worden, tot die tijd maar een nieuwe LMM en ABS sensor kopen.

Beieren

Bericht door Beieren » 28 okt 2008, 18:51

Mario TT schreef:
Oja , is je TC ook daadwerkelijk uitgeschakeld of voel je dat hij wel werkt??
Je voelde het wel, afgelopen dagen veel regen gehad. Ik voelde gewoon dat de auto niet stabiel was. Echt een verschil!

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 28 okt 2008, 19:05

Dus die lampjes op je dash waren dus toch de ABS sensor :) Hopelijk vallen de kosten een beetje mee :)

Beieren

Bericht door Beieren » 28 okt 2008, 19:14

ABS sensor 99€
LMM, ik ga voor de pierburg versie.. ook rond de €100

Optical

Bericht door Optical » 28 okt 2008, 20:36

Valt gelukkig nog mee dan in de kosten :)
Levensmotto: Een BMW kan altijd groter!

Franky

Bericht door Franky » 28 okt 2008, 21:41

KadiR schreef:http://cgi.benl.ebay.be/ABS-SENSOR-RADD ... dZViewItem

23€ voor een sensor :?
Doe het niet! Ik heb ze onlangs ook besteld en ze werken NIET.

dpower717

Bericht door dpower717 » 29 okt 2008, 10:18

ik kan het nog gekker vertellen, mijn auto viel gisteren gewoon helemaal uit, stuurbekrachting en rembekrachting helemaal pleite, voelde me behoorlijk ongemakkelijk.

ANWB gebeld, (ondertussen nog wel een paar keer gestart, wilde niet, startmotor wel maar sloeg niet aan), ANWB komt, draait de sleutel om, alles weg !, niet eens een melding, moet ik nu alsnog naar de dealer of zou die gewoon even storing hebben gehad, foutmeldingen zijn daarna niet meer teruggekeerd :roll:
BMW is a pleasure that you never can measure

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”