BMW 550i
BMW 550i
Hoi, na een tijdje BMW loos (ik had een E60 530i vandaar zesinlijn )te zijn geweest en inactief te zijn geweest op dit forum wordt het eens tijd om een 5-er aan te schaffen, en wel een 545 of 550i.
ik heb er 3 op het oog:
http://www.autotrader.nl/auto/bmw-5-ser ... navi-prof/
http://www.autotrader.nl/auto/bmw-5-ser ... -full-opt/ staat al ruim 1 1/2 te koop
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/ ... ousPage=lr
Stel, je wilt ook een 550i of 545i kopen voor welke zou je gaan en waarom?
ff los van het imago van marktplaats
Persoonlijk vind ik de 545 de mooiste maar de beste is de 1e 550i.
Ik hoor het graag van jullie! Groetjes, Patrick (ff voorstellen met terugwerkende kracht).
ik heb er 3 op het oog:
http://www.autotrader.nl/auto/bmw-5-ser ... navi-prof/
http://www.autotrader.nl/auto/bmw-5-ser ... -full-opt/ staat al ruim 1 1/2 te koop
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/ ... ousPage=lr
Stel, je wilt ook een 550i of 545i kopen voor welke zou je gaan en waarom?
ff los van het imago van marktplaats
Persoonlijk vind ik de 545 de mooiste maar de beste is de 1e 550i.
Ik hoor het graag van jullie! Groetjes, Patrick (ff voorstellen met terugwerkende kracht).
Re: BMW 550i
Ah, phieuw, de 550i die ik op het oog heb staat er gelukkig niet tussen.
Tja, ik ben een sedan-man, dus sowieso niet de touring (even los van de kleur........). Tja en dan zou ik voor die uit 2005 met M-pakket gaan, aangezien ik de PFL zonder M-pakket niet mooi vind (de LCI-modellen vind ik dan weer wel mooi zonder M-pakket).
Tja, ik ben een sedan-man, dus sowieso niet de touring (even los van de kleur........). Tja en dan zou ik voor die uit 2005 met M-pakket gaan, aangezien ik de PFL zonder M-pakket niet mooi vind (de LCI-modellen vind ik dan weer wel mooi zonder M-pakket).
"Drive softly, but carry a big engine"
Re: BMW 550i
De 550i schijnt motorisch wel veel beter te zijn als de 545i.
Zelf heb ik ook getwijfeld tussen de 530i LCI en de 550 LCI voordat ik mijn auto kocht.
Het is uiteindelijk toch een 530i LCI geworden.
Lijkt me wel echt heel fijn rijden.
Zelf heb ik ook getwijfeld tussen de 530i LCI en de 550 LCI voordat ik mijn auto kocht.
Het is uiteindelijk toch een 530i LCI geworden.
Lijkt me wel echt heel fijn rijden.
F31 340i M-Sport SHOWROOM
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
- bellatorfortis
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 12 okt 2013, 22:24
- Locatie: eindhoven / weert
Re: BMW 550i
keus snel gemaakt denk ik als ik mocht kiezen en kon kiezen...
ging voor optie 2
optie 1 geen mpakket erg jammer wat denk ik minder waarde heeft
optie 2 dikke wagen mooi dat slang leer
optie 3 hele nette maar een station met een panorama.... dit gaat ongeacht problemen met zich mee brengen.....maar wel 5k goedkoper dus kan je nog wel wat voor sleutelen.....
ging voor optie 2
optie 1 geen mpakket erg jammer wat denk ik minder waarde heeft
optie 2 dikke wagen mooi dat slang leer
optie 3 hele nette maar een station met een panorama.... dit gaat ongeacht problemen met zich mee brengen.....maar wel 5k goedkoper dus kan je nog wel wat voor sleutelen.....
You have a drop on your nose;
I think it's water.
No it'snot.......
I think it's water.
No it'snot.......
Re: BMW 550i
Ben ik ff blij dat die er niet tussen staat anders had je 'm voor mijn neus weggekaapt.
Gelukkig heb ik zelf nog geen facelift nodig, maar bij een E60/61 is het zowat een must. Bij een facelift ook..
Als ik voor de 1e zou gaan en er moet nog een M pakketje tegenaan vergt dat weer een investering van 2 mille..of meer.
En de 545i is incluis M pakket...pfffff..het valt niet mee.
@ Martijn: idd, een 530i LCi is zeker niet slecht behelpen en wat je zegt dat de 550i beter is als de 545i kan ik beamen maar ja voor het prijsverschil van 5000 E kan ik nog wat investeren in die 545i....
@bella.etc...: die verkoper van de 545i kon mij melden dat het panoramadak vernieuwd was...ben benieuwd naar de facturen, ga ik uiteraard wel ff na.
Morgen ga ik ze bewonderen...en testen.
Gelukkig heb ik zelf nog geen facelift nodig, maar bij een E60/61 is het zowat een must. Bij een facelift ook..
Als ik voor de 1e zou gaan en er moet nog een M pakketje tegenaan vergt dat weer een investering van 2 mille..of meer.
En de 545i is incluis M pakket...pfffff..het valt niet mee.
@ Martijn: idd, een 530i LCi is zeker niet slecht behelpen en wat je zegt dat de 550i beter is als de 545i kan ik beamen maar ja voor het prijsverschil van 5000 E kan ik nog wat investeren in die 545i....
@bella.etc...: die verkoper van de 545i kon mij melden dat het panoramadak vernieuwd was...ben benieuwd naar de facturen, ga ik uiteraard wel ff na.
Morgen ga ik ze bewonderen...en testen.
- lekkerwijf1
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: 28 jun 2010, 16:14
- Locatie: Ommen
Re: BMW 550i
IK Sprak vorige week iemand die heeft een 550i gehad.
Die had het er van dat de 550i duurder zou zijn in onderhoudt en dat de remmerij ook weer een maatje groter was als de 545i. en de 545 was gunstiger kwa onderdelen etc. wat hier van waar is geen idee want ik kan deze ervaring niet delen.
In mijn ogen maakt die 30pk minder op een 545i als een 550i op een niet turbogeblazen motor ook niks uit.
Het bevalt mij heel erg goed met een super geluid (en ja alles opties zijn geweldig) maar denk dat mijn Bmw 545i binnenkort de deur uit gaat, dit omdat ik bezig ben met het kopen van een huis.
Die had het er van dat de 550i duurder zou zijn in onderhoudt en dat de remmerij ook weer een maatje groter was als de 545i. en de 545 was gunstiger kwa onderdelen etc. wat hier van waar is geen idee want ik kan deze ervaring niet delen.
In mijn ogen maakt die 30pk minder op een 545i als een 550i op een niet turbogeblazen motor ook niks uit.
Het bevalt mij heel erg goed met een super geluid (en ja alles opties zijn geweldig) maar denk dat mijn Bmw 545i binnenkort de deur uit gaat, dit omdat ik bezig ben met het kopen van een huis.
Re: BMW 550i
Hallo
Je hebt er 3 uitgekozen en met betrekking tot de verschillen dat is je persoonlijke keus.
Ik zou aangezien de km stand en leeftijd en vraagprijs voor de 1e gaan.
Wees zo verstandig de auto eerst goed uiterlijk en technisch te controleren en zeker goed te testen.
Bij verkeerd gebruik is de automaat vrij snel toe aan revisie, en de motor verbruikt dan olie of je hebt olielekkage.
Je hebt veel koppel en vermogen dit heeft het juiste gebruik en onderhoud nodig.
Mvgr Jac
Je hebt er 3 uitgekozen en met betrekking tot de verschillen dat is je persoonlijke keus.
Ik zou aangezien de km stand en leeftijd en vraagprijs voor de 1e gaan.
Wees zo verstandig de auto eerst goed uiterlijk en technisch te controleren en zeker goed te testen.
Bij verkeerd gebruik is de automaat vrij snel toe aan revisie, en de motor verbruikt dan olie of je hebt olielekkage.
Je hebt veel koppel en vermogen dit heeft het juiste gebruik en onderhoud nodig.
Mvgr Jac
Re: BMW 550i
Hallo,
Nog even een financiële aanvulling.
Een paar remschijven en remblokken, oliewissel en filters zijn niet de bedragen.
Een automaat of motor revisie dat loopt wel in de papieren.
Jac
Nog even een financiële aanvulling.
Een paar remschijven en remblokken, oliewissel en filters zijn niet de bedragen.
Een automaat of motor revisie dat loopt wel in de papieren.
Jac
Re: BMW 550i
de 4.8L 550i motor is veel betrouwbaarder dan de 4.4L 545i motor. die laatste staat bekend om z'n problemen. automaat is zoals eerder gezegd een zwak punt bij auto's die flink zijn gebruikt. bij km-standen van rond de 175k kan de bak al aan vernieuwing toezijn. ik zou voor de zwarte 550i sedan gaan met M-pakket.
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
Re: BMW 550i
ja ik denk er toch aan om voor een 4.8 te gaan aangezien deze beter "doorgerijpt" is....
Ik sluit sowieso een garantieverzekering af zodat een eventuele schade binnen de perken blijft.
En de eerste 550i krijgt ik de beste garantie op ivm bouwjr en km.stand.
Die 2e staat al anderhalf jaar te koop (niet iedereen durft een V-8 relatie aan te gaan) moet je nagaan, je zou zeggen, daar valt wat af te praten...of zou er wat aan mankeren?
en als die zolang heeft stil gestaan...condens in de olie,mss ff kort proef gereden, ook niet echt lekker voor zo'n beest.
Hij is trouwens ook aan een beurt toe liet de verkoper weten.
Verstandig is idd te checken welke technisch het beste eraan toe is....
Morgen weet ik meer...
Ik sluit sowieso een garantieverzekering af zodat een eventuele schade binnen de perken blijft.
En de eerste 550i krijgt ik de beste garantie op ivm bouwjr en km.stand.
Die 2e staat al anderhalf jaar te koop (niet iedereen durft een V-8 relatie aan te gaan) moet je nagaan, je zou zeggen, daar valt wat af te praten...of zou er wat aan mankeren?
en als die zolang heeft stil gestaan...condens in de olie,mss ff kort proef gereden, ook niet echt lekker voor zo'n beest.
Hij is trouwens ook aan een beurt toe liet de verkoper weten.
Verstandig is idd te checken welke technisch het beste eraan toe is....
Morgen weet ik meer...
Re: BMW 550i
hier een video van de V-8 met slangenleer
http://www.hazet.nl/index.php?option=co ... r&Itemid=8
Mooi is ie zeker maar wel condensvorming
http://www.hazet.nl/index.php?option=co ... r&Itemid=8
Mooi is ie zeker maar wel condensvorming
- lekkerwijf1
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: 28 jun 2010, 16:14
- Locatie: Ommen
Re: BMW 550i
Waarom een motorrevisie ? Als je de olie op pijl en de carterventilatie regelmatig checkt kan er in principe niks gebeuren. Wel goed warm rijden. Een automaatrevisie vind ik ook ietwat overdreven. De automaat van een 545 en 550 zijn overigens gelijk. Vaak komt eerst de koppelomvormer aan de orde maar dit gebeurd eerder bij een diesel. Ik zou me niet druk maken om beide type motoren. De 550 is verigens een opgeboorde 4.4 en is wat later op de markt gekomen alle techniek is vrijwel hetzelfde.
Re: BMW 550i
Ik heb zelf 2 maanden geleden een 545i Sedan gekocht (zie foto's bij showroom).
viewtopic.php?f=120&t=36104&p=491218&hilit=545i#p491218
Er zitten vrijwel dezelfde opties op: Comfortzetels, Headup display, 18 inch velgen etc.
Deze komt uit 2004 en heb ik bij een bekende dealer gekocht met 134000 op de teller (Autosmeeing).
Ik vindt het persoonlijk erg duur deze auto's.
Mijn 545i heb ik voor 14000 gekocht inclusief 6 maanden garantie en dichtbij service garantie (betekent dat ik ook naar Jan de Jong binnen die 6 maanden en dat hun betalen)
Ik moet wel zeggen dat het van de automatenbak klopt. Mijne stotterde als ik constant 60 bleef rijden. Dit bleek inderdaad de koppelomvormer te zijn. Uiteraard viel dit binnen mijn garantie en hebben ze mijn koppelomvormer + brein vervangen. Ik adviseer je wel die garantie te nemen, want het kostte autosmeeing 2000 euro!
viewtopic.php?f=120&t=36104&p=491218&hilit=545i#p491218
Er zitten vrijwel dezelfde opties op: Comfortzetels, Headup display, 18 inch velgen etc.
Deze komt uit 2004 en heb ik bij een bekende dealer gekocht met 134000 op de teller (Autosmeeing).
Ik vindt het persoonlijk erg duur deze auto's.
Mijn 545i heb ik voor 14000 gekocht inclusief 6 maanden garantie en dichtbij service garantie (betekent dat ik ook naar Jan de Jong binnen die 6 maanden en dat hun betalen)
Ik moet wel zeggen dat het van de automatenbak klopt. Mijne stotterde als ik constant 60 bleef rijden. Dit bleek inderdaad de koppelomvormer te zijn. Uiteraard viel dit binnen mijn garantie en hebben ze mijn koppelomvormer + brein vervangen. Ik adviseer je wel die garantie te nemen, want het kostte autosmeeing 2000 euro!
Re: BMW 550i
Puur op de looks af te gaan de 2e..
Ik zou iig geen ingevoerde nemen, waarde ligt altijd lager en er kan makkelijker met de KM stand geknoeid worden.
Of je moet hem zelf uit Duitsland halen..
Ik zou iig geen ingevoerde nemen, waarde ligt altijd lager en er kan makkelijker met de KM stand geknoeid worden.
Of je moet hem zelf uit Duitsland halen..
Re: BMW 550i
Het verbaast mij dat niemand het koellbuis probleem van de 545 motor
heeft verteld.
Jac
heeft verteld.
Jac