m-tech II bumper past niet...

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
Robbel

m-tech II bumper past niet...

Bericht door Robbel » 29 okt 2008, 20:54

Goeiendag allemaal,

Ik zit met een probleempje, ik heb een m-pakket bumper gekocht die voor geen ene meter past.
Het gaat om een E46 die een facelift heeft gekregen en nu alleen nog een bumper nodig heeft.
Nu leek mij zo'n m-pakket bumper wel leuk maar hij past niet echt over de bumperbalk heen en komt een beetje gek uit bij de voorschermen; daar zitten zeg maar plastic 'bumperhouders?' in de weg die aan de schermen vastzitten.
Zou dat nou zijn omdat het hier om een imitatie bumper gaat :? ik had wel verwacht dat het hier en daar wellicht niet helemaaaal uit zou komen, maar dit! ...

Wie kan mij hier meer over vertellen???

Bij voorbaat zeer veel dank..

hier nog wat foto's ervan

Zo kom ik uit met de bumper bij de zijschermen (die 2 kunststof gevallen zitten elkaar in de weg):
Afbeelding
en hier lijkt de bumper nog verder over de bumperbalk te moeten, wat dus niet gaat:
Afbeelding

Griffendahl

Re: m-tech II bumper past niet...

Bericht door Griffendahl » 29 okt 2008, 21:01

Heb je wel een sedan/touring bumper ?? Of is dit een coupe bumper... Met andere woorden, heb je die mat zwarte kunststof strip er wel of niet in ??

Hennep
Contacteer:

Bericht door Hennep » 29 okt 2008, 21:09

Griffendahl schreef:Heb je wel een sedan/touring bumper ?? Of is dit een coupe bumper... Met andere woorden, heb je die mat zwarte kunststof strip er wel of niet in ??
Het is iig een sedan bumper kijk maar onderin het onderstaande plaatje
Afbeelding

Dutch Delight

Bericht door Dutch Delight » 29 okt 2008, 21:11

Begin eerst s met ook je bumperbalk eraf te halen, zo krijg je nl nooit de bumper erop.

De bumperbalk plaats/monteer je dan in de binnenzijde, daarna monteren op de bumperbalk-steunen, passen, eventueel verstellen etc.
Afbeelding

1st Best of Show / BMW Experience 2008
2nd Best of Show / Duitse Autosport Festival 2008
1st Best of Wheels / BMW Experience 2007
2nd Best of Interior / Beemerteam 2007

Robbel

Bericht door Robbel » 29 okt 2008, 23:20

eerst de bumperbalk los in de bumper monteren ja? maar de bumperbalk kun je verder toch niet verstellen t.o.v. de auto?? de bumper kun je wel net wat stellen op de bumperbalk dacht ik zo maar ik weet 't niet hoor..totaal nog geen ervaring met dit soort dingen :+ . En hoe zit dat met de aansluiting met de voorschermen? heb gehoord dat die kunstoffen gevallen die aan de voorschermen vast zitten er af gezaagd moeten worden Afbeelding..maar dat zijn van die dingen die ik niet graag doe natuulek..pff, wat een gekut zeg..imitatie... -_-
_______________________________Showroom________________________________
Afbeelding
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV

B46
Contacteer:

Bericht door B46 » 30 okt 2008, 00:01

Balk moet idd eerst in de bumper.

Aan de zijkanten schuift ie in feite over twee witte geleiders, waarmee je hem ook netjes kunt stellen.
www. M3 register .nl

Robbel

Bericht door Robbel » 30 okt 2008, 00:47

maar dat zwarte plastic wat aan de voorschermen vast zit, daar zit ik dan nog mee. ik zaag dat maar gewoon weg zoals ik heb gehoord, denk niet dat t anders kan. moet lukken.
trouwens, de bumperbalk wilde aanvankelijk niet in de bumper schuiven..de ruimte in de bumper was veels te smal..heb daar ook al die bevestigingsbeugeltjes moeten wegzagen waar de bumper mee vast zou moeten komen zitten aan de onderkant van de bumperbalk..heeft nou niemand anders dergelijke problemen gehad vraag ik me dan af :?
maargoed, we gaan kijken wat er van terrecht gaat komen :)
iig bedankt tot zover :duim:
Afbeelding

Dnl

Bericht door Dnl » 30 okt 2008, 00:49

Ik heb nu al meerdere E46 modellen gezien met een replica bumper, en pasvorm was allemaal top! :duimen:.
Jammer dat je wellicht net het maandag model er tussen hebt zitten. Misschien toch even de tips proberen die hier zijn gezegd? Even iets meer de tijd voor nemen om eerste te kijken of het wel lukt zonder direct over al in te zagen?

Het is maar een suggestie :) Geen aanval oid.

chris_06

Bericht door chris_06 » 30 okt 2008, 10:32

330i schreef:maar dat zwarte plastic wat aan de voorschermen vast zit, daar zit ik dan nog mee. ik zaag dat maar gewoon weg zoals ik heb gehoord, denk niet dat t anders kan. moet lukken.
trouwens, de bumperbalk wilde aanvankelijk niet in de bumper schuiven..de ruimte in de bumper was veels te smal..heb daar ook al die bevestigingsbeugeltjes moeten wegzagen waar de bumper mee vast zou moeten komen zitten aan de onderkant van de bumperbalk..heeft nou niemand anders dergelijke problemen gehad vraag ik me dan af :?
maargoed, we gaan kijken wat er van terrecht gaat komen :)
iig bedankt tot zover :duim:
Ik heb al twee keer een M-techII bumper gemonteerd op een facelift sedan en het makkelijkst is dat je toch de bumperbalk eerst in de bumper monteert alvorens deze compleet op de wagen te plaatsen.

Wat bedreft jouw probleem aan de schermen, een M-bumper heeft een ander bevestigingssysteem. Die zwarte gelijders moet je verwijderen en in plaats daarvan moet je de bevestigingen voor een M-bumper halen bij je dealer (L+R). Deze hebben een witte kleur en kosten ongeveer 3euro per stuk.

Dit is althans het geval bij een facelift maar afgaande op jouw foto's is het systeem gelijkaardig.

Veel succes ;)

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 30 okt 2008, 13:20

Dnl schreef:Ik heb nu al meerdere E46 modellen gezien met een replica bumper, en pasvorm was allemaal top! :duimen:.
Jammer dat je wellicht net het maandag model er tussen hebt zitten. Misschien toch even de tips proberen die hier zijn gezegd? Even iets meer de tijd voor nemen om eerste te kijken of het wel lukt zonder direct over al in te zagen?

Het is maar een suggestie :) Geen aanval oid.
Een maandagmorgen model lijkt me stug, want ze worden allemaal gemaakt dmv spuitgieten.
Dat word in een matrijs gespoten, en heeft dus altijd dezelfde vorm.
Als de vorm afwijkt, zullen alle bumpers dit probleem hebben die uit de matrijs komen.

Ik zou dus eerst ff proberen te monteren dmv de methode die voorgaand genoemd word.

Robbel

Bericht door Robbel » 30 okt 2008, 18:49

Oke, die zwarte gelijders dus vervangen door andere, ik dacht al dat wordt weer schroef- en hobbywerk..toch was ik al een keer wezen informeren bij de dealer, en die zei dat er alleen andere bumpersteunen (ook witte) nodig waren, waar de bumper overheen schuift..maar mijns inziens, kunnen daarvoor de originele wel blijven zitten; die kun je nog behoorlijk verstellen. morgen maar weer ff langs wippe dan om te informeren naar die geleiders iig..
Maar dan blijft het wel zo dat de bumperbalk eigenlijk niet in de bumper pastte..daar snap ik nog steeds niks van..ik heb dan wel die beugels weggezaag maar dat kan toch eigenlijk niet de bedoeling zijn.
Heb ff snel een schetsje gemaakt van wat ik bedoel :) :P (bumper niet hier aanwezig)
Waar die bemating bij staat zeg maar, daar moet de bumperbalk tussen en die ruimte is te klein..dus bij die rode lijn heb ik ze maar weggezaagd.. ik wist t anders ook nie meer :?
Afbeelding
Afbeelding

Robbel

Bericht door Robbel » 31 okt 2008, 18:07

Nou, hij zit er op. Maar echt tevreden ben ik er niet mee..er zit nogal een spleet tussen de koplampen en de bumper, maar verder omhoog gaat ie niet.. mischien is dat ik nog wat kan opvullen tussen de bumper en de bumperbalk zeg maar. ook zitten er allemaal golven in de bumper door het bij elkaar duwen van de uiteindes..maja, als iemand nog tips heeft zijn die meer dan welkom natuurlijk :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

hanse46

Bericht door hanse46 » 31 okt 2008, 23:53

Je kunt je bumpersteunen nog verstellen, inwendig zit een schroefdraad waarmee je hem omhoog kunt draaien. Die kier ziet er niet uit, er hoort wel een naadje te zitten maar niet zo'n gapend gat. :P

Dutch Delight

Bericht door Dutch Delight » 31 okt 2008, 23:56

De bumper kan in hoogte worden bijgesteld door middel van de (witte) geleiders in je zijschermen. Dit vereist meestal geen enkele aanpassing. Ik vermoed dat hier je bumperbalk in de bumper zelf niet goed zit, anders krijg je nooit een dergelijke ruimte.

Is deze bumper OEM? zoniet dan wordt t aanpassen.
Afbeelding

1st Best of Show / BMW Experience 2008
2nd Best of Show / Duitse Autosport Festival 2008
1st Best of Wheels / BMW Experience 2007
2nd Best of Interior / Beemerteam 2007

Robbel

Bericht door Robbel » 01 nov 2008, 00:21

hanse46 schreef:Je kunt je bumpersteunen nog verstellen, inwendig zit een schroefdraad waarmee je hem omhoog kunt draaien. Die kier ziet er niet uit, er hoort wel een naadje te zitten maar niet zo'n gapend gat. :P
Welke steun bedoel je hier precies? die witte die bij de voorschermen zitten zeg maar, waar dutch delight het zojuist over had?

Zo ja; daar red ik het dus niet mee..'t lijkt wel alsof de hele bumper(balk) nog een stuk omhoog moet Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Styling”