Elektrische trekhaak E61 // probleem?

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Sander_BMW535d

Elektrische trekhaak E61 // probleem?

Bericht door Sander_BMW535d » 28 jan 2014, 20:05

HAllo Allemaal,

Ik heb onlangs op Ebay een elektrische trekhaak voor mijn E61 gekocht en zojuist binnengekregen.

Nu merk ik direct toen ik het pakket openmaakte dat in de haak behoorlijk wat speling zit. Ik kan deze
als het ware alle kanten een stuk op bewegen. Hoe ziet dit bij jullie eruit? Kan het bijvoorbeeld zijn dat
de haak gedemonteerd is terwijl deze niet vergrendeld heeft gezeten? Kan ik d.m.v. een 12V proberen of de haak
werkt of werkt deze m.b.v. CANbus en gaat dat dus los van de auto niet lukken?

Wie kan er raad geven aan mij?

Alvast bedankt!

Groeten SAnder
Life is what you make of it

emielvd

Re: Elektrische trekhaak E61 // probleem?

Bericht door emielvd » 04 feb 2014, 22:07

Een elektrische trekhaak in combinatie met een M achterbumper? Ik dacht dat dat niet paste? Dat er bij zo'n bumper alleen een afneembare paste.
Ik heb geen ervaring met speling, maar ik heb dan ook een nieuwe kunnen kopen. Heb ook een 2008 E61, alleen moet ik het met één turbo doen :)
misschien staat ie niet in één van de uiterste posities toen de spanning er af is gehaald. Dan ga ik ervan uit dat het een gebruikte is welke je hebt aangeschaft. Er moeten 2 modulen worden aangesloten, volgens mij één voor de sturing van de bediening en de andere voor e elektrische aansluiting. Heb het niet precies uitgezocht, maar het zijn heel wat draadjes :)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”