Gelijk maar even "los"...
Gelijk maar even "los"...
Ik heb nu enkele uren gespendeerd met het lezen van topics en problemen.
Werkelijk geweldig hoe veel problemen slechts met enkele woorden herkend worden en vaak van pasklare oplossingen worden voorzien.
Petje af daarvoor!
Met de hoop nog beter op weg geholpen te kunnen worden na het lezen van de diverse topics, ga ik maar even los met mijn problemen lijstje.
Wellicht ontvang ik nog wat gerichte, aanvullende of bevestigende tips naast alles wat ik gelezen heb.
Ik rij een E46 320d Touring uit 2001.
- De centrale deurvergrendeling werkt zeer onregelmatig.
Het opnieuw aanmelden van de sleutel lukt van geen kant, er gebeurd simpelweg niets.
Bij het openen van de deur met de sleutel in het slot, gaat vaak slechts de bestuurdersdeur open.
GM5 probleem?
- De achterruitverwarming weigert dienst.
De zekering ziet er mijn inziens prima uit.
- Cruise Control werkt niet.
Het cruise control lampje gaat keurig branden wanneer ik deze aanzet.
Dat is dan ook het enige wat werkt qua CC.
Verder werkt hij totaal niet.
- Geen Park Distance Control
Bij het schakelen naar achteruit, een lange piep en geen werkende PDC.
Een kapotte sensor of zelfs meerdere sensoren?
- Last but not least.... Een raam wat niet omhoog wil.
Sinds enkele dagen een probleem met het electrische raam aan de bestuurderszijde.
Omlaag gaat hij als een speer, keurig netjes en met een mooie gelijkmatige snelheid.
Omhoog helemaal niet, zelfs geen stukje.
Ik heb van alle problemen wel wat topics gezien op het internet, maar wellicht kunnen jullie me nog wat verder op weg helpen.
Misschien is het zelfs zo dat het 1 met het ander te maken kan hebben en ik een bepaalde volgorde van aanpak moet volgen?
In ieder geval alvast bedankt voor eventuele reacties, hulp en tips!
Werkelijk geweldig hoe veel problemen slechts met enkele woorden herkend worden en vaak van pasklare oplossingen worden voorzien.
Petje af daarvoor!
Met de hoop nog beter op weg geholpen te kunnen worden na het lezen van de diverse topics, ga ik maar even los met mijn problemen lijstje.
Wellicht ontvang ik nog wat gerichte, aanvullende of bevestigende tips naast alles wat ik gelezen heb.
Ik rij een E46 320d Touring uit 2001.
- De centrale deurvergrendeling werkt zeer onregelmatig.
Het opnieuw aanmelden van de sleutel lukt van geen kant, er gebeurd simpelweg niets.
Bij het openen van de deur met de sleutel in het slot, gaat vaak slechts de bestuurdersdeur open.
GM5 probleem?
- Cruise Control werkt niet.
Het cruise control lampje gaat keurig branden wanneer ik deze aanzet.
Dat is dan ook het enige wat werkt qua CC.
Verder werkt hij totaal niet.
- Geen Park Distance Control
Bij het schakelen naar achteruit, een lange piep en geen werkende PDC.
Een kapotte sensor of zelfs meerdere sensoren?
- Last but not least.... Een raam wat niet omhoog wil.
Sinds enkele dagen een probleem met het electrische raam aan de bestuurderszijde.
Omlaag gaat hij als een speer, keurig netjes en met een mooie gelijkmatige snelheid.
Omhoog helemaal niet, zelfs geen stukje.
Ik heb van alle problemen wel wat topics gezien op het internet, maar wellicht kunnen jullie me nog wat verder op weg helpen.
Misschien is het zelfs zo dat het 1 met het ander te maken kan hebben en ik een bepaalde volgorde van aanpak moet volgen?
In ieder geval alvast bedankt voor eventuele reacties, hulp en tips!
- erikselhorst
Re: Gelijk maar even "los"...
Check allereerst even de kabelboom die bij het scharnier van de kofferbak loopt. Daar wil nog wel eens een kabelbreuk in zitten, die kan zorgen voor de meest vreemde mankementen.
Een forumlid die repareerd gm5 modules, ben zijn naam even kwijt.
Zekering van je achterruit ook doorgemeten? Kan op het oog heel zijn maar de werkelijkheid is soms anders.
Cruise control weet ik zo niet.....
Je park distance control geef je zelf al aan. 1 of meerdere sensors kapot.
Auto in zijn achteruit zetten en dan met je oor bij elke sensor luisteren. Ze moeten tikken.
En met je raam, dat zal het raammechanisme zijn wat te zwaar gaat. Deze zijn te vervangen.
succes
Zekering van je achterruit ook doorgemeten? Kan op het oog heel zijn maar de werkelijkheid is soms anders.
Cruise control weet ik zo niet.....
Je park distance control geef je zelf al aan. 1 of meerdere sensors kapot.
Auto in zijn achteruit zetten en dan met je oor bij elke sensor luisteren. Ze moeten tikken.
En met je raam, dat zal het raammechanisme zijn wat te zwaar gaat. Deze zijn te vervangen.
succes

E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
Over de cruise control:
Misschien overbodig, maar om het even uit te sluiten:
Je zet m eerst aan (groen icoontje gaat branden), maar stel je daarna nog wel de snelheid in (door bijvoorbeeld op [+] te drukken) ?
Misschien overbodig, maar om het even uit te sluiten:
Je zet m eerst aan (groen icoontje gaat branden), maar stel je daarna nog wel de snelheid in (door bijvoorbeeld op [+] te drukken) ?
Voor de vergrendeling even pb sturen naar jdm!
En de achterruit verwarming heb ik ook, even meten op de stekker naar het verwarmingselement.
Als daar spanning op komt is het element zelf kaduuk, en is daar geen spanning op, kabelbreuk of toch kapotte zekering.
Ow en kijk voor de zekerheid gelijk even naar de accu, en de laadstroom!
Greetz ghaas
En de achterruit verwarming heb ik ook, even meten op de stekker naar het verwarmingselement.
Als daar spanning op komt is het element zelf kaduuk, en is daar geen spanning op, kabelbreuk of toch kapotte zekering.
Ow en kijk voor de zekerheid gelijk even naar de accu, en de laadstroom!
Greetz ghaas
- Edit:
- Zou ook nog een losse of kapotte massa kabel kunnen zijn van de achterruit verwarming!
Laatst gewijzigd door ghaas op 14 feb 2014, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Het probleem met je raam kun je ook fixen met Tierips (raammechanisme)...dit probleem had ik ook en heeft een forumlid verholpen voor mij aangezien ik 2 linker handen heb
.
Zie ook dit topic voor een DIY hiervoor: http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=356847

Zie ook dit topic voor een DIY hiervoor: http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=356847
Om de pdc te controleren: zet hem in de achteruit en luister van dichtbij naar je sensoren. Als je ze hoort tikken werken ze, anders zijn ze stuk.
Heb zelf ook een touring en hoor een zachte "klik" bij het inschakelen van de achterruitverwarming.Danny1407 schreef:
Die klik komt van het relais wat inschakelt wat in de kofferruimte zit, volgens mij ergens rechts.
Zo kun je controleren of het signaal tot aan het relais gewoon werkt, meten kan natuurlijk ook

Bij mij werkte ook de ruitverwarming niet, bleek dat heel de achterruit vervangen moest worden.
Omdat het een losse ruit is en deze op rubbers ligt, waren de draden doorgesleten ter plaatse van de rubbers.
Je kunt dit zien als je de ruit open doet.
٩(๏̯͡๏)۶ Showroom ٩(๏̯͡๏)۶
Werkelijk geweldig dit forum.
Je post wat problemen en binnen een dag of wat heb je volop reacties en oplossingen!
Iedereen heel erg bedankt!!
Wat betreft het raam...
Is dat nagenoeg zeker met de genoemde tie-wraps op te lossen of is het verstandiger om bij voorbaat een mechanisme als back-up te hebben liggen?
Als alles eenmaal uit elkaar ligt en het blijkt niet met tie-wraps te lukken... Dan zal het lastig worden om weer te monteren en er weer even mee kunnen rijden tot ik wel een mechanisme heb bemachtigd en weer tijd heb?
Of zou dat ook wel te doen zijn?
Nogmaals heel erg bedankt iedereen.
Top!
Je post wat problemen en binnen een dag of wat heb je volop reacties en oplossingen!
Iedereen heel erg bedankt!!
Wat betreft het raam...
Is dat nagenoeg zeker met de genoemde tie-wraps op te lossen of is het verstandiger om bij voorbaat een mechanisme als back-up te hebben liggen?
Als alles eenmaal uit elkaar ligt en het blijkt niet met tie-wraps te lukken... Dan zal het lastig worden om weer te monteren en er weer even mee kunnen rijden tot ik wel een mechanisme heb bemachtigd en weer tijd heb?
Of zou dat ook wel te doen zijn?
Nogmaals heel erg bedankt iedereen.
Top!
Bij mij werkt het nu al een dik jaar PERFECT op alleen de tie-rips