Getik uit het moter gedeelte boven het blok

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Cornelp

Getik uit het moter gedeelte boven het blok

Bericht door Cornelp » 17 feb 2014, 11:34

Goedemorgen mede forumers.

Het volgende probleem is een beetje lastig uit te leggen aangezien ik niet zo op de naam van het onderdeel kan komen van de moter :gek: Ik heb hiervoor een plaatje bijgevoegd van mijn blok waarin ik het duidelijk maak.

Sinds ongeveer 3 weken hoor ik getik (niet heel hard) uit het bovenste gedeelte van mijn moter komen. Dit komt absoluut niet van de ketting omdat het dan veel harder hoorbaar is. Zie hieronder het plaatje:
Afbeelding

Wat van onderdelen zitten hier precies nou in (wat doet dit onderdeel?) en wat kan het getik eventueel veroorzaken? Een goede kameraad tevens automonteur zegt dat het niet erg is maar toch vertrouw ik het niet helemaal.

Hij vroeg zich af of hier eventueel kleppen in zitten?

Alvast bedankt voor jullie reactie. :///m:
E60 535D High Executive bj: 2006
E36 M3

bimmer-jeroen

Re: Getik uit het moter gedeelte boven het blok

Bericht door bimmer-jeroen » 17 feb 2014, 12:59

Dat is je inlaat spruitstuk.. Hier zit alleen een disa klep in maar deze tikt niet (kan alleen gaan rammelen. maar dat hoor je dan bij je peilstok..

Ik denk eerder dat je je injectoren hoort. dat zwarte dingen aan je chromen buis onder die rode pijl van jou foto.
e36, 318IS M44 sedan, Montreal blauw, Bilstein B12 Pro kit. LPG G3, (individual uitvoering)

Cornelp

Bericht door Cornelp » 17 feb 2014, 13:53

Als het inderdaad de injectoren zijn. Is dit erg? Of is dit gewoon ouderdom? En wat kan hiervan de oorzaak zijn?

alvast bedankt :)
E60 535D High Executive bj: 2006
E36 M3

bimmer-jeroen

Bericht door bimmer-jeroen » 17 feb 2014, 20:50

Als het de injectoren zijn dan is dit niet erg, hebben heel veel auto`s last van. Je hoort gewoon het inschakelen van het spoeltje.. Daar kan die injector nog heel oud mee worden ;)
e36, 318IS M44 sedan, Montreal blauw, Bilstein B12 Pro kit. LPG G3, (individual uitvoering)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”