Archie's touring (Is er niet meer)
- Archiebald
Archie's touring (Is er niet meer)
Na me net netjes te hebben voorgesteld in het daarvoor bestemde sub forum neem ik hier even de tijd om m'n E30 project te posten
Wat kleine specs:
1993
BMW E30 edition touring
Motor: M20B25
KM-stand: 217100 (op de teller, maar is dat alleen de teller? Of hoort die bij de motor? of bij de koets? of of of??)
Kleur: Mauritiusblauw
Interieur: Edition sportstoelen, blauw/zwart (grijzig). Open dakje. OMP deepdish sportstuur, restanten van een hydraulische handrem. Hoop losse kabels en missende delen
Exterieur: behoorlijk origineel.... Denk ik! 15" BBS'en met 205/55/15 Falken ZIEX banden. Wat vale logo's hier en daar. Maar daar wordt aangewerkt!
Wat foto's dan, van het in ontvangst (juni 2013) nemen tot deze maand:
Hij zit nog niet lekker, maar dat wordt komend weekend gefixt
Zoals te zien. Ik heb ook al wel e.e.a aan de touring gedaan. Zo heb ik heb grondig gepoetst (Wassen/kleien/polijsten/waxen), is de keienvanger vervangen. De einddemper en was ECHT overleden. Nu heb ik net een "nieuw" dakje gekocht via MP want op m'n huidige zit behoorlijk wat roest. Daarnaast heeft de motor een klein beurtje gehad. Maar moet de dist.riem nog wel gedaan worden......
Al met al een erg fijne auto om in te rijden. Tikkeltje overstuurd, banden zijn net niet grippy genoeg. Maar het biedt wel een he-le-boel plezier. Vooral de roffel van die 6 cil is een feest!
En hij loopt nog best wel door ook!:
Vervangen tot nu toe:
Luchtfiler
Nieuwe, 205/55/15 Falken ZIEX 914 banden
Schone keienvanger
Nieuwe motorolie
Nieuwe bougies
Net gebruikte bougiekabels + verdelerkap
Nieuwe rotor
Netter schuifdakje
Wat kleine specs:
1993
BMW E30 edition touring
Motor: M20B25
KM-stand: 217100 (op de teller, maar is dat alleen de teller? Of hoort die bij de motor? of bij de koets? of of of??)
Kleur: Mauritiusblauw
Interieur: Edition sportstoelen, blauw/zwart (grijzig). Open dakje. OMP deepdish sportstuur, restanten van een hydraulische handrem. Hoop losse kabels en missende delen
Exterieur: behoorlijk origineel.... Denk ik! 15" BBS'en met 205/55/15 Falken ZIEX banden. Wat vale logo's hier en daar. Maar daar wordt aangewerkt!
Wat foto's dan, van het in ontvangst (juni 2013) nemen tot deze maand:
Hij zit nog niet lekker, maar dat wordt komend weekend gefixt
Zoals te zien. Ik heb ook al wel e.e.a aan de touring gedaan. Zo heb ik heb grondig gepoetst (Wassen/kleien/polijsten/waxen), is de keienvanger vervangen. De einddemper en was ECHT overleden. Nu heb ik net een "nieuw" dakje gekocht via MP want op m'n huidige zit behoorlijk wat roest. Daarnaast heeft de motor een klein beurtje gehad. Maar moet de dist.riem nog wel gedaan worden......
Al met al een erg fijne auto om in te rijden. Tikkeltje overstuurd, banden zijn net niet grippy genoeg. Maar het biedt wel een he-le-boel plezier. Vooral de roffel van die 6 cil is een feest!
En hij loopt nog best wel door ook!:
Vervangen tot nu toe:
Luchtfiler
Nieuwe, 205/55/15 Falken ZIEX 914 banden
Schone keienvanger
Nieuwe motorolie
Nieuwe bougies
Net gebruikte bougiekabels + verdelerkap
Nieuwe rotor
Netter schuifdakje
Laatst gewijzigd door Archiebald op 03 jun 2014, 17:04, 4 keer totaal gewijzigd.
Re: Archie's touring, van 318 naar 325.
Erg mooi project!
Blijven toch wel wagens met karakter die e30's touring!
>>>>Showroom E36's<<<<
Mooie snelheid voor die leeftijd
- Archiebald
Ik blijf rustig aan bezig hem weer fatsoenlijk/origineel te makenDcreator schreef:Erg mooi project!
Ja toch? Iets afwijking, op GPS ging het 10km/h minder snel. Maar achBrianGT schreef:Mooie snelheid voor die leeftijd
- Archiebald
Vorig weekend met een vriend op zijn werk afgesproken om even "snel" de bougies te wisselen van de E30.... Eerst even de motor af laten koelen toen ik er net was, die tijd heb ik mooi even gebruikt e/e/a schoon te maken onder de kap. Alle smerige olie weg krijgen enzo.
Toen de bougies eruit. Kabel 1 t/m 5 gingen prima. Nr 6 gas alleen problemen:
Zoals te zien is was het al helemaal gecorrodeerd. Dat was dus even een tegenvaller..... Snel opzoek gegaan naar een nieuwe kabel (of set). Bij Brezan geweest. "Nee, sorry. Niet op voorraad". ATU? "nee, uit 't assortiment". De dealer "Nee, op zaterdag is het magazijn dicht."............. Gelukkig via via een net, maar gebruikt, setje op de kop kunnen tikken. Maar toen was daar de werkplaats alweer dicht.
Daar staat ie nu dus nog steeds (ivm m'n werktijden). Morgen maar eens even langs om ze te monteren. Heb er ook meteen een verse verdelerkap + rotor bij. Dan moet ie wel weer lekker lopen denk ik
Toen de bougies eruit. Kabel 1 t/m 5 gingen prima. Nr 6 gas alleen problemen:
Zoals te zien is was het al helemaal gecorrodeerd. Dat was dus even een tegenvaller..... Snel opzoek gegaan naar een nieuwe kabel (of set). Bij Brezan geweest. "Nee, sorry. Niet op voorraad". ATU? "nee, uit 't assortiment". De dealer "Nee, op zaterdag is het magazijn dicht."............. Gelukkig via via een net, maar gebruikt, setje op de kop kunnen tikken. Maar toen was daar de werkplaats alweer dicht.
Daar staat ie nu dus nog steeds (ivm m'n werktijden). Morgen maar eens even langs om ze te monteren. Heb er ook meteen een verse verdelerkap + rotor bij. Dan moet ie wel weer lekker lopen denk ik
Mooie Touring!
Wel zo'n typisch plekje zo onder de voorbumper (bij de mistlampen), altijd roestig en vaak mist de kunststof strip. Maar dat is weer knap opgelost!
Mooie omzet trouwens, zal wel lekker rijden nu!
Wel zo'n typisch plekje zo onder de voorbumper (bij de mistlampen), altijd roestig en vaak mist de kunststof strip. Maar dat is weer knap opgelost!
Mooie omzet trouwens, zal wel lekker rijden nu!
- Archiebald
Hij rijdt inderdaad prima! En op wat kleine roestplekjes na ziet hij er inderdaad behoorlijk oke uit!
Er is alleen een ander klein probleempje bij gekomen....... Het schroefdraad van de carterplug is naar z'n **** gedraaid en daardoor sloot de oude plug niet meer goed af na de oliewissel. Er zit nu een langere (Jaguar XJ) plug in. Maar die doet de truc ook niet. Volgende week dus maar niet draad laten tappen en ondertussen hopen dat er niet teveel olie uitloopt.
Er is alleen een ander klein probleempje bij gekomen....... Het schroefdraad van de carterplug is naar z'n **** gedraaid en daardoor sloot de oude plug niet meer goed af na de oliewissel. Er zit nu een langere (Jaguar XJ) plug in. Maar die doet de truc ook niet. Volgende week dus maar niet draad laten tappen en ondertussen hopen dat er niet teveel olie uitloopt.
-
Zit er wel een koperen ring onder?
- Archiebald
Jep. Is nog net te zien op de foto.
Maar hij is vanmorgen "gemaakt" er is net een stukje mee gereden om de olie warm te krijgen en er ligt nu een doek onder. Dus even afwachten
Maar hij is vanmorgen "gemaakt" er is net een stukje mee gereden om de olie warm te krijgen en er ligt nu een doek onder. Dus even afwachten
- Archiebald
Gisteravond weer eens wat foto's van de Touring gemaakt.....
Wat heb ik gedaan?
Van elke compositie ongeveer 5 foto's gemaakt, waarin op elke foto een ander deel v/d auto belicht werd
Deze RAW bestanden bewerkt
Daarna van deze foto's de delen welke ik wilde gebruiken in PS over elkaar gelegd
Clonestamp, smudge, contrast ed aangepast.
Met dit als resultaat:
(foto's zijn klikbaar voor full-size)
1 -
Originele afbeelding. Welke is gebruikt als achtergrond
2 -
Wat vinden jullie ervan?
Wat heb ik gedaan?
Van elke compositie ongeveer 5 foto's gemaakt, waarin op elke foto een ander deel v/d auto belicht werd
Deze RAW bestanden bewerkt
Daarna van deze foto's de delen welke ik wilde gebruiken in PS over elkaar gelegd
Clonestamp, smudge, contrast ed aangepast.
Met dit als resultaat:
(foto's zijn klikbaar voor full-size)
1 -
2 -
Wat vinden jullie ervan?
- Simpele Ziel
Re: Archie's touring (nieuwe foto's)
Zo, mooi resultaatje met PS-en..
- Archiebald
Na een middagje wassen/waxen etc heb ik deze even in elkaar geknutseld
Geweldige touring, heb jij toevallig ook een golf met roze wielen?
E36 sedan Avusblau
- Archiebald
Thanks! En HAD ja.... tenminste de Golf hebben we nog. De wielen zijn nu zwart