Kabels trekken?!

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
Justin

Kabels trekken?!

Bericht door Justin » 04 nov 2008, 11:49

Kan iemand mij in een mailtje ofzo uitleggen hoe ik kabels door mn bmw kan trekken voor een versterker achterin. Waar ergens een doorgang zit, en ook voor mn radio. Met foto's zou helemaal top zijn!
Groete Justin

marcovandaar

Re: Kabels trekken?!

Bericht door marcovandaar » 04 nov 2008, 20:42

ik heb geen fotos.
maar voor hem vanaf je radio naar achter te trekken moet je de volgende dingen loshalen.

eerst de radio uit, dat doe je door de interieur lijsten van je daschbord los te halen. je begint aan de passegiers kant met het los halen.
dan zie je de radio met 2 schroefjes vastzitten. die loshalen, en dan trek je je radio er uit.

nu moet je de kap wat onder je stuur zit loshalen. je ziet daar 2 pinnetjes zitten, die moet je met een schroevendraaier ofzo in klikken, en dan zijn ze los.

dan zie je linksonder ,aan de bestuurders kant , het hendeltje van je motorkap. die kun je loschroeven.
daar achter zit nog eens een schroef.
als je die los zijn kun je die kap los halen(hoeft niet helemaal weg, want je kunt je kabel met je handen wel achterlangs trekken).

Nu zit er nog een andere kap onder het stuur die ook los moet.
dat doe je door 3 of 4 (ik weet niet meer hoeveel schroefjes het er waren) schroeven los te draaien, en rechtsonder het pinnetje er uit te trekken.

Zo nu kun je overal bij om je kabel onder het stuur door te trekken (ook handig om heel je radio bekabeling beetje weg te steken)

Nu moet je je dorpel lijst weg halen. Die kun je met een beetje kracht los trekken.
nu zie je dus een gootje waar al wat kabels liggen, daar kun je je kabel dus bij leggen.

nu kom je bij je achterbank

Ik weet niet of je een coupe hebt. zoja, dan moet je de volgende dingen doen

Je haalt je achterbank los door ze aan bijde kanten omhoog te liften.

trek de kabel daar verder door.
(als het goed is zie je ook andere kabels lopen... als je die volgt kom je dus bij je kofferbak uit.)

je zal wel even de zijkant van je bank opzij moeten duwen om er goed bij te komen.
nu zie je een gat, waar er ook andere kabels lopen.
duw je kabel daar in en ga naar je kofferbak.

In je kofferbak moet je linker zei paneel los halen, en dan zie je kabel zitten.
trek heb gewoon stuk door.

en zo heb je je kabel naar achter getrokken..

ik hoop dat je het een beetje begrijpt.
En sorry voor foutjes, want ik ben geen held in taal.

largeproject
Contacteer:

Re: Kabels trekken?!

Bericht door largeproject » 05 nov 2008, 19:00

Ik heb de 3 RCA kabels en IP-buskabel door de midden tunnel lopen,wilde ze zoveel mogelijk scheiden van de stroomdraaden,dat ivm storingen te voorkommen.(stroomdraden kruisen is niet zo'n probleem,maar paralel mee laten lopen wel)
Is goed te doen,alleen laastte stukkie onder de vloerbekleding door naar de achter bank toe is ff wat lastiger.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”