Openmaken achterlichten

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
ArnoE61

Openmaken achterlichten

Bericht door ArnoE61 » 05 mar 2014, 10:51

Heeft er iemand ervaring om achterlichten open te maken?
Ik heb gelezen dat mensen de achterlichten in de oven doen zodat de kit zacht wordt, maar iemand enig idee hoelang de achterlichten in de oven moeten?

Ik heb US LCI achterlichten binnen gekregen en wil deze wat aanpassen. Ik wil deze smoke maken, maar simpelweg aan de buitenkant met een zwarte spuitbus vind ik er niet mooi uit komen zien. Het is helder glas en dat wil ik eigenlijk zo houden.
Zit te denken om de reflectoren een lichte waas te geven. Nadeel van de reflectoren te spuiten is denk ik dat het lastig hecht.

Hier moet het op gaan lijken.
Afbeelding

Alvast bedankt voor de tips!

E36 M-Style
Bouwer van BimmerPortal

Re: Openmaken achterlichten

Bericht door E36 M-Style » 05 mar 2014, 11:04

Geen DIY. Topic verplaatst.
///M-power

avdakker

Bericht door avdakker » 05 mar 2014, 13:41

Waarom dan geen folie gebruiken? Ik heb een touring en ben er ook al een poosje mee bezig met wat ik wil. Spuiten is echter zo definitief dat ik er niet aan wil geloven.
Andere achterlichten spuiten en bij apk uitwisselen is een optie. Folie na de APK aanbrengen kan natuurlijk ook. Duurt niet zo lang en kan je er ook weer vanaf halen indien je dat wenst.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM

ArnoE61

Bericht door ArnoE61 » 05 mar 2014, 14:06

Met folie heb ik eigenlijk geen ervaring. Heb jij folie gebruikt?

tom_il

Bericht door tom_il » 05 mar 2014, 18:49

Ik zou er niet aan beginnen.Kans dat dit mislukt is zeer groot.
Reflektor spuiten zou ik zeker niet doen.
Je hebt toch van die specifieke spuitbussen ? Die je achteraf kan verwijderen indien nodig.
525d E61 2007 pre-LCI

ArnoE61

Bericht door ArnoE61 » 05 mar 2014, 22:04

tom_il schreef:Ik zou er niet aan beginnen.Kans dat dit mislukt is zeer groot.
Reflektor spuiten zou ik zeker niet doen.
Je hebt toch van die specifieke spuitbussen ? Die je achteraf kan verwijderen indien nodig.
Je bedoelt denk ik plastidip? Denk niet dat die voor lichten gemaakt zijn.

Ik denk namelijk dat met een spuitbus de helderheid van de achterlichten te niet doet en dat vind ik jammer.
Aangezien ik altijd af wil wijken van de rest, wil ik het openmaken misschien toch proberen. De reflectoren hoeven maar een kleine waas te krijgen zodat het iets donkerder oogt.
Ik zal ook eens wat meer gaan zoeken over de mogelijkheden met folie.

tom_il

Bericht door tom_il » 06 mar 2014, 08:37

Door de reflektor te spuiten ga je de lichtverdeling beinvloeden.
Je hebt van die specifiekt spuitbussen voor achterlichten donkerder te maken. Een andere bus om het weer weg te nemen. Ken de naam niet vanbuiten.
De lichtblokken openmaken is vragen voor problemen, de eerste keer gaat je dit bijna zeker misslukken. En als het lukt dan hoop je maar dat je ze terug dichtkrijgt en dat het nog op iets trekt, wat ik tenzeerste betwijfel daar je de dichttingsrand kan zien van de buitenkant. Dit is niet zoals de lichtblokken vooraan waar de dichtingsrand niet meer zichtbaar is eenmaal de motorkap toe is. Goodluck dit ga je heel zeker nodig hebben.
Als je toch die route probeert uit te gaan probeer het eerst op een slechte lichtblok voor dat je de goede vernietigd.

Zelk vind ik die verdonkerde blokken niet mooi, lijkt teveel op goedkope tuning. Past niet op een E60.
525d E61 2007 pre-LCI

ArnoE61

Bericht door ArnoE61 » 06 mar 2014, 10:36

Dat goedkope eruit laten zien, wil ik natuurlijk voorkomen. Bij zowel spuiten (aan de buitenkant) als folie ben ik bang dat het er dof (en goedkoop) uit gaat zien.

Ik ben het met je eens dat het open maken van de lampen een groot risico is. Ooit heb je wel een beetje lef nodig. :)

freekje

Bericht door freekje » 09 mar 2014, 10:21

ArnoE61 schreef:Dat goedkope eruit laten zien, wil ik natuurlijk voorkomen. Bij zowel spuiten (aan de buitenkant) als folie ben ik bang dat het er dof (en goedkoop) uit gaat zien.

Ik ben het met je eens dat het open maken van de lampen een groot risico is. Ooit heb je wel een beetje lef nodig. :)
ik heb dit eens laten doen bij een goede autospuiter, die heeft een donkere blanke lak gemengd en toen mijn achterlichten gespoten, en ik moet zeggen dat het resultaat super was, dit kun je niet weer verwijderen, maar is wel mooi glad en glimmend, wat toen op een e39
Een dag niet gereden, is een dag niet geleefd...

ArnoE61

Bericht door ArnoE61 » 09 mar 2014, 12:12

Heb je daar misschien foto's van? Ik heb er een filmpje van gezien en moet zeggen dat het er erg goed uitzag. Ik had een filmpje gezien met E60 achterlichten.

freekje

Bericht door freekje » 09 mar 2014, 13:58

ArnoE61 schreef:Heb je daar misschien foto's van? Ik heb er een filmpje van gezien en moet zeggen dat het er erg goed uitzag. Ik had een filmpje gezien met E60 achterlichten.
had al ff gekeken, maar kan ze niet vinden, ik vond het toen wel echt top lijken, maar moet wel door een goede spuiter gebeuren, die goed begrijpt wat jij wil
Een dag niet gereden, is een dag niet geleefd...

bmw530i

Bericht door bmw530i » 16 mar 2014, 14:40

De achterlichten van een e60 zijn gelijmd koplampen gekit,openmaken is vragen om problemen.
De reflecktor moet je nooit spuiten,ik zou dan de binnenkant van het glas spuiten met die speciale spray.
Je hebt die in het rood en zwart. Als je het netjes voorbewerkt en spuit is het vanaf de buitenkant goed te doen ik heb het al vaker gedaan,ook is het dan nog te verwijderen als het toch niet bevald.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Styling”