Trillend stuur F20

Voor alle technische vragen over de BMW 1 Serie
bmwhans

Trillend stuur F20

Bericht door bmwhans » 08 mar 2014, 09:43

Ik heb sinds een paar weken een BMW F20 116i aut uit 2011 met 14.000 km gelopen met 2 jaar premium selectie,Ik heb meteen voor aflevering mijn 16 inch winterbanden van mijn E87 op de velgen van de F20 laten leggen.
Met de E87 had ik nooit een trillend stuur,meteen toen ik wegging trilde de auto in het stuur vanaf 80 km pu,omdat ik zelf bij een VW dealer werk heb ik de wielen nagebalanceerd waarbij ik er achter kwam dat ik een enorme kromme velg R A had,niet netjes van de dealer want ze hadden er 120 gram lood aangedaan dus hebben ze dat geweten.
Na het nabalanceren trilde het stuur wel minder maar het was niet over,ook niet nadat een nieuwe velg was geplaatst,ik heb nog wielen gewisseld voor naar achter zonder resultaat.
Ik heb de wielen nog op een Hunter apparaat laten nakijken waarbij een eventuele hoogteslag op te sporen is,ook dit was goed.
Ik dacht laat maar even want er komt een nieuwe orginele BMW 17 inch zomerset op dus misschien is het dan wel over.
Gisteren de nieuwe set erop gezet en ja hoor trillen en niet zo'n klein beetje dus mijn konklusie is dat er ergens in de auto onbalans zit mischien wel door die kromme velg?
Ik heb nu zoiets laat de dealer het maar oplossen maar heeft iemand nog een idee?

Raymannnl

Re: Trillend stuur F20

Bericht door Raymannnl » 08 mar 2014, 16:57

Wellicht zit ik er volledig naast, maar het iets soortgelijks meegemaakt.

De conclusie was erg verrassend. Het bleek namelijk zo te zijn dat mijn rem een heel klein beetje bleef hangen. Ik merkte het alleen op de snel weg en soms was het er en soms was het weg. Onderzoek wees uit dat de rem achter niet helemaal soepel liep waardoor hij bleef hangen. De klachten die ik had was een trilling en het gevoel dat er een eitje op een band zat.

Succes. :duim:

streamline

Bericht door streamline » 08 mar 2014, 22:43

Overal afblijven en lekker bij de dealer parkeren en laat ze het maar oplossen. Je hebt niet voor niets dik betaald voor die premium selection garantie. Daar zit ongetwijfeld ook een leenauto bij.

Het helpt trouwens wel om te zeggen dat je hem niet terug hoeft voor het goed is.

bmwhans

Bericht door bmwhans » 09 mar 2014, 09:18

Ik wacht nog even met naar de dealer gaan,ik kwam er gisteren achter dat er een hoogteslag in beide voorbanden van de nieuwe zomerset zit,de set is mij als nieuw verkocht en nu blijken de banden van 2010 te zijn en ook nog maar 6,5 tot 7,0 mm profiel te hebben dus de set gaat weer terug :(
Wordt vervolgd.

BMW_FTW

Bericht door BMW_FTW » 25 mar 2014, 13:23

Nog gefeliciteerd met de BMW!
Ik ben nieuw hier, maar was een beetje aan het rondsnuffelen toen ik deze post tegenkwam.
Ik voel soms ook mijn stuur trillen op de snelweg, soms al vanaf 80 km/h tot in ieder geval 120 km/h. Echter komt dit sporadisch voor en is er dus vaak ook niets aan de hand, maar ik ben dus blijkbaar niet de enige.
Keep us posted! Ik zal een dezer dagen ook mijn dealer opzoeken en zal laten weten wat men daar zegt!

bmwhans

Bericht door bmwhans » 26 mar 2014, 13:44

De nieuwe zomerset die ik had was niet goed,er zat een hoogteslag in beide voorbanden dus de set is weer retour gegaan,ik heb de dealer laten kijken en met een nieuwe 17 inch zomerset(die ik heb gekocht) was de auto stil een week lang, toen toch weer wat trillingen vanaf 80 km pu maar niet altijd en nu was het weer 5 dagen weg tot vanmorgen spontaan het trillen weer begon.
Nu worden vanmiddag de voorwielen aan de auto gebalanceerd dus wordt vervolgd.

BMW_FTW

Bericht door BMW_FTW » 27 mar 2014, 13:43

bmwhans schreef:De nieuwe zomerset die ik had was niet goed,er zat een hoogteslag in beide voorbanden dus de set is weer retour gegaan,ik heb de dealer laten kijken en met een nieuwe 17 inch zomerset(die ik heb gekocht) was de auto stil een week lang, toen toch weer wat trillingen vanaf 80 km pu maar niet altijd en nu was het weer 5 dagen weg tot vanmorgen spontaan het trillen weer begon.
Nu worden vanmiddag de voorwielen aan de auto gebalanceerd dus wordt vervolgd.
Ik ben erg benieuwd. Ik heb zelf nog geen tijd gehad om langs te gaan, maar zodra ik meer weet, horen jullie het.

Groet!

bmwhans

Bericht door bmwhans » 31 mar 2014, 13:10

Nou de wielen zijn aan de auto gebalanceerd en er zat aan de ene kant 5 gr in en de andere kant 10 gr.
De auto was 1 dag stil en daarna trilt ie alweer voornamelijk s'morgens,soms haast niet en de volgende ochtend op hetzelfde stuk weg veel meer.
Als ik langer rij is het over of nagenoeg over heel raar.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (F20 / F21) Techniek”