Even voorstellen... en een tip!

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
Ikheetleon
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 mar 2014, 10:48

Even voorstellen... en een tip!

Bericht door Ikheetleon » 10 mar 2014, 11:08

Al lange tijd lees ik mee, maar nu toch maar even registeren.

Ik rij sinds begin 2012 een BMW E91 335d LCI touring. De auto is van 09/2010 en ik heb hem geimporteerd uit Duitsland met +/- 36.000 km op de teller. Het is een heerlijke auto, bomvol opties (m-pakket, panorma dak, lederen sportstoelen, grote navi, xenon, key-less drive, enz). Ik overweeg hem te laten chippen, de garantie is er inmiddels af en met de twee turbo's geeft dat mooie resultaten. Onlangs heb ik de gele angel eyes ringen vervangen door led. Ik had her en der gelezen dat de wielkuip eruit moest, dus dat gedaan. Echter.. nergens te vinden waar die lamp in moest. Toen bleek dat ik dat ook via de motorkap van bovenaf kon doen. Ai! Missertje, later las ik op het forum dat meer mensen deze fout gemaakt hadden. Ach, weer wat geleerd. De ruimte om de angel eyes te wisselen is wel heel beperkt, de motor ruimte zit behoorlijk vol en met name de rechter voorlamp was het lastigst.
Inmiddels staat er 120.000 op de teller en komen de eerste gebreken. De koplampsproeiers trekken zich niet meer helemaal terug in de bumper. Ik las her en der dat het een bekend kwaaltje is, dus ik heb nieuwe telescoop pompjes besteld en zodra die binnen zijn gaat de voorbumper eraf en zet ik ze erin. Ik heb ook een AC probleem, maar daar maak ik nog even een nieuw topic voor aan.

Onlangs is er een poging geweest mijn auto 's nachts van de oprit te stelen. De dieven hebben het alarm weten uit te schakelen (hoe??). Daarna hebben ze het deurslot geforceerd en eruit gehaald. Hierdoor konden ze de ramen laten zakken via de functie daarvoor in het deurslot. Men heeft hem daarna getracht te starten via de OBD aansluiting. Dit is niet gelukt (keyless drive?) of men is gestoord tijdens de daad. Ik heb hem dus gelukkig nog. Wel veel schade want het regende die nacht en met alle ramen/dak open, is dat geen succes. Dit heeft mij echter wel aan het denken gezet, passief afwachten en toezien hoe ze hem een maandje later alsnog weghalen zit niet in de aard van het beestje. Hieronder een aantal zaken die het moeilijker maken en wellicht hebben mede forum leden er iets aan.

Het standaard BMW klasse 3 alarm (elk jaar gekeurd) is werkelijk niets waard, vertrouw daar niet op.

- Laat de functie dat je ramen/dak open gaat van het slot van de deur halen (via ab werkt dan nog wel). Deze functie gebruik je waarschijnlijk toch nooit omdat via de ab makkelijker is. En het is anders te makkelijk om in de auto te komen.
- Zet ergens in je auto (verborgen) een schakelaar tussen je OBD poort (gewoon een ader waar stroom op staat onderbreken). Deze poort is (te) makkelijk van buiten de auto te bereiken en is de achilles hiel van je auto gebleken qua diefstal. Hier zijn helaas genoeg filmpjes van te vinden op in internet.

Ik heb zelf nog een klasse 1 startonderbreker in laten bouwen alsmede een klasse 4 volgsysteem. Let wel, laat deze niet koppelen aan het bestaande klasse 3 alarm, die gaat namelijk niet af, dus geen melding/blokkering. Gewoon standalone.

Gr.

Leon

Terug naar “Stel jezelf voor”